3ds_max_Leksykon_kieszonkowy_Wydanie_II_max3l2.pdf

(283 KB) Pobierz
3ds max. Leksykon kieszonkowy. Wydanie II
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
3ds max. Leksykon
SPIS TREœCI
kieszonkowy. Wydanie II
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Wojciech Pazdur
ISBN: 978-83-246-0935-2
Format: B6, stron: 256
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Poznaj w b³yskawicznym tempie najnowsz¹ wersjê programu 3ds Max
Najnowsza, dziewi¹ta ju¿ wersja programu 3ds Max pozwoli Ci jeszcze szybciej tworzyæ
fantastyczne trójwymiarowe animacje, renderingi i modele. Wœród nowoœci warto
zwróciæ uwagê na zwiêkszon¹ wydajnoœæ, mo¿liwoœæ przygotowywania animacji przy
u¿yciu warstw, usprawnione generowanie w³osów i materia³ów czy potê¿ny renderer
mental ray 3.5. Aby nie zgubiæ siê w g¹szczu licznych funkcji tego rozbudowanego
programu, warto skorzystaæ z pomocy zaufanego przewodnika.
Ksi¹¿ka „3ds Max. Leksykon kieszonkowy. Wydanie II” pomo¿e Ci wkroczyæ
w trójwymiarowy œwiat programu 3ds Max 9. Dziêki niej poznasz jego interfejs oraz
opcje licznych menu i odpowiadaj¹ce im skróty klawiaturowe. Nauczysz siê u¿ywaæ
okien widokowych, a tak¿e dowiesz siê, jak korzystaæ z najwa¿niejszych narzêdzi
dostêpnych na g³ównej listwie narzêdziowej. Informacje przedstawione w tym
leksykonie pozwol¹ Ci szybko poznaæ podstawy pracy ze scenami oraz tworzyæ
i modyfikowaæ efektowne obiekty.
Interfejs programu 3ds Max 9
U¿ywanie okien widokowych
Mo¿liwoœci podstawowych narzêdzi
Opcje menu
Podstawy przygotowywania scen
Tworzenie i modyfikowanie obiektów
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
692007484.002.png 692007484.003.png 692007484.004.png 692007484.005.png
Spis treści
Wprowadzenie .............................................................................11
1. Omówienie elementów interfejsu ............................................. 13
Górna listwa menu
13
Główna listwa narzędziowa
14
Pasek informacyjny języka MAXScript
14
Linia statusu
14
Współrzędne zaznaczonego obiektu
14
Listwa czasowa
14
Centrum komunikacji
15
Narzędzia do kluczowania animacji
15
Sterowanie odtwarzaniem animacji
16
Sterowanie widokiem sceny
17
Okna widoku
17
Panele boczne
17
2. Praca z oknami widokowymi ...................................................... 19
Zoom (Alt+Z)
19
Zoom All
19
Zoom Extents (Alt+Ctrl+Z)
20
Zoom Extents All (Shift+Ctrl+Z)
20
Zoom Region (Ctrl+W)
20
Pan View (Ctrl+P)
20
Arc Rotate (Ctrl+R)
21
3
692007484.001.png
Maximize Viewport Toggle (Alt+W)
21
Menu podręczne okna widokowego
21
3. Narzędzia z głównej listwy narzędziowej ................................. 31
Undo
31
Redo
31
Select And Link
31
Unlink Selection
31
Bind To Space Warp
32
Selection Filter
32
Select Objects
32
Selection Region
32
Window/Crossing
33
Select And Move
33
Select and Scale
33
Reference Coordinate System
34
Use Center
34
Select And Manipulate
34
Keyboard Shortcut Override Toggle
34
Snap Toggle
35
Edit Named Selection Sets
35
Mirror
35
Align
35
Layer Manager
36
Curve Editor
36
Schematic View
36
Material Editor
36
Render Scene
36
Render Type
36
Quick Render (Production)
37
4 | Spis treści
4. Menu File ..................................................................................... 38
New (Ctrl+N)
39
Reset
39
Open (Ctrl+O)
39
Open Recent
41
Save (Ctrl+S)
41
Save As
42
Save Selected
42
Set Project Folder
42
XRef Objects
42
XRef Scene
43
File Link Manager
44
Merge
45
Replace
46
Load Animation
46
Save Animation
48
Import
48
Export
48
Export Selected
49
Publish to DWF
49
Asset Tracking
49
Archive
50
Summary Info
50
File Properties
51
View Image File
51
Exit
52
5. Menu Edit .................................................................................... 53
Undo (Ctrl+Z)
53
Redo (Ctrl+Y)
53
Hold (Alt+Ctrl+H)
54
Fetch (Alt+Ctrl+F)
54
Spis treści | 5
Delete (Delete)
54
Clone (Ctrl+V)
54
Move (W)
55
Rotate (E)
55
Scale (R)
56
Transform Type-In (F12)
56
Select All (Ctrl+A)
56
Select None (Ctrl+D)
57
Select Invert (Ctrl+I)
57
Select By
57
Region
58
Edit Named Selection Sets
59
Object Properties
60
6. Menu Tools ................................................................................... 71
Selection Floater
71
Display Floater
72
Layer Manager
73
Light Lister
74
Manage Scene States
77
Mirror
78
Array
78
Align (Alt+A)
80
Quick Align (Shift+A)
80
Snapshot
80
Spacing Tool (Shift+I)
82
Clone and Align
83
Normal Align (Alt+N)
83
Align Camera
84
Align to View
84
Place Highlight (Ctrl+H)
84
Isolate Selection (Alt+Q)
85
6 | Spis treści
Zgłoś jeśli naruszono regulamin