Scenariusz akademii z okazji otwarcia hali sportowej.doc

(69 KB) Pobierz
Scenariusz akademii z okazji otwarcia hali sportowej

Scenariusz akademii z okazji otwarcia hali sportowej
 

Na 4-5 minut przed rozpoczęciem uroczystości włączona została muzyka z filmu
pt: „Gladiator”).

 

Prowadzący nauczyciel (1):

 

-           Prosimy wszystkich o powstanie. Całość baczność!

-           Sztandar szkoły wprowadzić.

(po wprowadzeniu sztandaru składa raport dyrektorowi szkoły)

 

-           Pani Dyrektor, nauczyciel Szkoły Podstawowej Nr………., przewodniczący SU zgłasza gotowość szkoły do uroczystości otwarcia hali sportowej.

 

-           Spocznij. Baczność.

Do hymnu państwowego.

(po hymnie)

-           Spocznij. Prosimy wszystkich o zajęcie miejsc.

 

Prowadzący nauczyciel (2):

 

-           Bardzo serdecznie witamy przybyłych na dzisiejszą uroczystość znamienitych gości.

Witamy:

Pana ………………………….

 

Pana ……………………………

 

Pana ………………………………….

 

Dyrektorów szkół, przedszkoli, placówek kultury, duchowieństwo; przedstawicieli związków zawodowych pracowników oświaty; prezesów
i dyrektorów instytucji, przedsiębiorstw, organizacji, stowarzyszeń, klubów sportowych; przedstawicieli mediów; nauczycieli, pracowników szkoły i uczniów wraz z rodzicami.

 

Prowadzący nauczyciel (1):

 

-           Prosimy o zabranie głosu Pana Prezydenta Miasta ……………………..

-           Prosimy o zabranie głosu honorowego gościa

-           Prosimy o zabranie głosu gospodarza dzisiejszej uroczystości, Dyrektora szkoły Panią

-           Prosimy o zabranie głosu Pana ………………Prezesa Przedsiębiorstwa Budowlano-Inwestycyjnego ………………………

 

Prowadzący nauczyciel (2):

 

-           Za chwilę nastąpi symboliczny, ale uroczysty moment otwarcia hali sportowej przy Szkole Podstawowej Nr ……………………………….

O przecięcie wstęgi poproszę:

Pana Prezydenta Miasta……………

Pana Marszałka ……………………
Panią Dyrektor……………………
Pana Prezesa …………………..

(przecinają wstęgę)

 

-           O poświęcenie nowej areny zmagań sportowców poproszę
ks. ………………………………………………

(ks. Proboszcz święci halę)

 

Prowadzący nauczyciel (1):

 

-           Prosimy wszystkich o powstanie. Baczność!

Sztandar szkoły wyprowadzić.

Spocznij. Prosimy o zajęcie miejsc.

 

Prowadzący nauczyciel (2):

 

-           A teraz czas, by oddać głos uczniom Szkoły Podstawowej Nr …….. Zapraszam do obejrzenia części artystycznej.

 

Prowadzący uczeń (1) :

 

Serdecznie witamy wszystkich przybyłych na dzisiejszą uroczystość poświęconą otwarciu nowej hali sportowej.

Świętu temu niech przyświeca motto MKOL – u:

 

"W życiu ważny jest nie triumf lecz walka;
rzeczą istotną jest nie zwyciężać,
lecz umieć toczyć zwycięski bój".

 

Prowadzący uczeń (2):

 

Szanowni Goście, pozwólcie, że przeniesiemy się w przeszłość tam, gdzie narodził się sport.

·         - (w tle cicha muzyka grecka – płyta 1)

 

Jesteśmy w epoce starożytnej, kilkadziesiąt wieków p.n.e. w niewielkiej miejscowości Olimpia na Półwyspie Peloponeskim. Wreszcie ogłoszono pokój powszechny, a uliczki miast zapełniły się gwarnym tłumem oczekującym na zawodników.

 

Recytator 1:

 

Nieśmiertelny Duchu Antyku, czysty ojcze piękności wielkiej i prawdziwej, zejdź, zjaw się i zabłyśnij tu w chwale twej ziemi i nieba.

Wznieć zapał godnych walk, biegu, zapasów, rzutów, uwieńcz świeżą gałązką ciało, uczyń je żelaznym i szlachetnym.

 

·         - (wchodzi sztafeta olimpijska ze zniczem – koszykarka z kl. VIA, baseballista
z kl. VIA, lekkoatletka z kl. VIB, lekkoatleta z kl. VIB ubrani w stroje starożytnych sportowców. W tle utwór Vangelisa pt: „Conguest of paradise”).

·         - (pierwszy zawodnik ze sztafety dokonuje symbolicznego zapalenia znicza olimpijskiego, który ustawiony jest na najwyższym stopniu podium usłanym materiałem w kolorze zieleni
z napisami „CITIUS – ALTIUS – FORTIUS”.

Muzyka milknie, zawodnik zapala znicz, ponownie rozbrzmiewa Vangelis, sztafeta w rytm wychodzi z hali).

 

·         ( w tle utwór Vangelisa pt: “Eric’s theme”).

 

Prowadzący uczeń (1):

 

Igrzyska trwały pięć dni, ale dopiero trzeciego i czwartego dnia odbywały się zawody najważniejsze, w których uczestniczyli młodzieńcy. Na program ich składał się głównie pięciobój:

 

-            (wchodzi 5 chłopców przebranych za greckich sportowców, w dłoniach trzymają plakaty
z rycinami konkurencji z pięcioboju, w tle 1 osoba recytuje pierwszą i drugą zwrotkę wiersza T. Kubiaka pt: „Olimpijczycy na start”).

 

· bieg krótki
· skok w dal
· rzut oszczepem
· rzut dyskiem
· zapasy

 

Recytator 2:

 

Olimpijczycy- na start!

Kto dalej? Kto wyżej? Kto szybciej?

O tyczce - jak ptak - w powietrze,

Co struną drży dźwięczną jak skrzypce.

 

A teraz – oszczepy - w dal mknijcie!

Kto kogo dzisiaj zwycięży?

Oszczepy jak strzały w błękicie.

A oto dysk zawisł – jak księżyc.

 

Recytator 2:

 

Wiersz pt. „Oda do sportu” Pierre de Coubertina:

 

Zwrotka 1.

O Sporcie, rozrywko bogów, esencjo życia objawiona nagle pośród karczowiska daremnych trudów dnia dzisiejszego, promienny wysłanniku odległych czasów ludzkiego uśmiechu.

Pojawiłeś się i na wierzchołkach gór rozbłysła jutrzenka, a promienie światła przenikać poczęły mroki puszczy.

 

Recytator 3:

 

Zwrotka 2.

O Sporcie, ty jesteś Piękno! Tyś architektem tej budowli ludzkiego ciała, które oddane niskim żądzom warte jest pogardy, a rzeźbione szlachetnym wysiłkiem staje się czarą wzniosłości.

Żadne piękno nie może istnieć bez proporcji i równowagi, a tyś mistrzem niezrównanym obydwu, gdyż ty stwarzasz harmonię, ty nadajesz rytm ruchom,
ty siłę zdobisz wdziękiem, a gibkość nasycasz mocą.

 

Prowadzący uczeń (2):

 

W starożytnej Grecji jedyną nagrodą dla zwycięzcy była sława i wieniec
z gałązek oliwnych.

Minęły wieki, zmieniły się czasy, ale idea olimpijska przetrwała, podobnie jak budowle wznoszone na cześć bogów.

Dziś zanim wybitny sportowiec zabłyśnie na arenach międzynarodowych, swoją naukę rozpoczyna w szkole.

 

Prowadzący uczeń (1):

 

My również  mamy swoje szkolne igrzyska, a w „….” nie brakuje, mam nadzieję, przyszłych olimpijczyków.

·         - (wchodzi na salę klasa IVA prowadzona przez chorążego),

·         - (wchodzi na salę klasa IVB prowadzona przez chorążego).

W tle słychać utwór – „Hymn olimpijski” Ateny 2004 r. w rytm którego wchodzą uczniowie.

 

Prowadzący uczeń (1):

 

Oto najmłodsi z nich. Zostaną dziś zaprzysiężeni i wpisani do grona sportowców Szkoły Podstawowej nr …. im. …….w………….

 

Prowadzący uczeń (2):

 

Chorążym klasy IVA jest…………….

Jest to grupa o profilu koszykówka dziewcząt i baseball chłopców.

 

Prowadzący uczeń (1):

 

Chorążym klasy IVB jest……………….

Jest to klasa o profilu lekkoatletycznym dla dziewcząt i chłopców.

·         - (milknie hymn olimpijski na środek do uczniów wychodzi p. dyrektor, podaje komendę: uczniowie klas IVA i IVB – do ślubowania . Pani dyrektor odczytuje tekst, uczniowie powtarzają.

·        - pada komenda – po ślubowaniu, uczniowie klas IVA i IVB – z sali wymarsz, wychodzą z hali bocznymi drzwiami w rytmie hymnu olimpijskiego z Aten.)

 

Prowadzący uczeń (2):

 

Każdy dzień w szkole jest dla nas, uczniów twórczym wyzwaniem.

Chcielibyśmy zaprezentować Państwu dyscypliny, z których nasza szkoła słynie na sportowych arenach.

·         - (1 chłopak i 1 dziewczyna wykonują utwór z repertuaru Ich troje na melodię – „Zawsze
z tobą chciałbym być”)

·       ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin