Scenariusz akademii z okazji otwarcia hali sportowej
Prowadzący nauczyciel (1):
- Prosimy wszystkich o powstanie. Całość baczność!
- Sztandar szkoły wprowadzić.
(po wprowadzeniu sztandaru składa raport dyrektorowi szkoły)
- Pani Dyrektor, nauczyciel Szkoły Podstawowej Nr………., przewodniczący SU zgłasza gotowość szkoły do uroczystości otwarcia hali sportowej.
- Spocznij. Baczność.
Do hymnu państwowego.
(po hymnie)
- Spocznij. Prosimy wszystkich o zajęcie miejsc.
Prowadzący nauczyciel (2):
- Bardzo serdecznie witamy przybyłych na dzisiejszą uroczystość znamienitych gości.
Witamy:
Pana ………………………….
Pana ……………………………
Pana ………………………………….
Dyrektorów szkół, przedszkoli, placówek kultury, duchowieństwo; przedstawicieli związków zawodowych pracowników oświaty; prezesów i dyrektorów instytucji, przedsiębiorstw, organizacji, stowarzyszeń, klubów sportowych; przedstawicieli mediów; nauczycieli, pracowników szkoły i uczniów wraz z rodzicami.
- Prosimy o zabranie głosu Pana Prezydenta Miasta ……………………..
- Prosimy o zabranie głosu honorowego gościa
- Prosimy o zabranie głosu gospodarza dzisiejszej uroczystości, Dyrektora szkoły Panią
- Prosimy o zabranie głosu Pana ………………Prezesa Przedsiębiorstwa Budowlano-Inwestycyjnego ………………………
- Za chwilę nastąpi symboliczny, ale uroczysty moment otwarcia hali sportowej przy Szkole Podstawowej Nr ……………………………….
O przecięcie wstęgi poproszę:
Pana Prezydenta Miasta……………
Pana Marszałka ……………………Panią Dyrektor…………………… Pana Prezesa …………………..
(przecinają wstęgę)
- O poświęcenie nowej areny zmagań sportowców poproszę ks. ………………………………………………
(ks. Proboszcz święci halę)
- Prosimy wszystkich o powstanie. Baczność!
Sztandar szkoły wyprowadzić.
Spocznij. Prosimy o zajęcie miejsc.
- A teraz czas, by oddać głos uczniom Szkoły Podstawowej Nr …….. Zapraszam do obejrzenia części artystycznej.
Prowadzący uczeń (1) :
Serdecznie witamy wszystkich przybyłych na dzisiejszą uroczystość poświęconą otwarciu nowej hali sportowej.
Świętu temu niech przyświeca motto MKOL – u:
"W życiu ważny jest nie triumf lecz walka;rzeczą istotną jest nie zwyciężać,lecz umieć toczyć zwycięski bój".
Prowadzący uczeń (2):
Szanowni Goście, pozwólcie, że przeniesiemy się w przeszłość tam, gdzie narodził się sport.
· - (w tle cicha muzyka grecka – płyta 1)
Jesteśmy w epoce starożytnej, kilkadziesiąt wieków p.n.e. w niewielkiej miejscowości Olimpia na Półwyspie Peloponeskim. Wreszcie ogłoszono pokój powszechny, a uliczki miast zapełniły się gwarnym tłumem oczekującym na zawodników.
Nieśmiertelny Duchu Antyku, czysty ojcze piękności wielkiej i prawdziwej, zejdź, zjaw się i zabłyśnij tu w chwale twej ziemi i nieba.
Wznieć zapał godnych walk, biegu, zapasów, rzutów, uwieńcz świeżą gałązką ciało, uczyń je żelaznym i szlachetnym.
· - (wchodzi sztafeta olimpijska ze zniczem – koszykarka z kl. VIA, baseballista z kl. VIA, lekkoatletka z kl. VIB, lekkoatleta z kl. VIB ubrani w stroje starożytnych sportowców. W tle utwór Vangelisa pt: „Conguest of paradise”).
· - (pierwszy zawodnik ze sztafety dokonuje symbolicznego zapalenia znicza olimpijskiego, który ustawiony jest na najwyższym stopniu podium usłanym materiałem w kolorze zieleni z napisami „CITIUS – ALTIUS – FORTIUS”.
Muzyka milknie, zawodnik zapala znicz, ponownie rozbrzmiewa Vangelis, sztafeta w rytm wychodzi z hali).
· ( w tle utwór Vangelisa pt: “Eric’s theme”).
Prowadzący uczeń (1):
Igrzyska trwały pięć dni, ale dopiero trzeciego i czwartego dnia odbywały się zawody najważniejsze, w których uczestniczyli młodzieńcy. Na program ich składał się głównie pięciobój:
- (wchodzi 5 chłopców przebranych za greckich sportowców, w dłoniach trzymają plakaty z rycinami konkurencji z pięcioboju, w tle 1 osoba recytuje pierwszą i drugą zwrotkę wiersza T. Kubiaka pt: „Olimpijczycy na start”).
· bieg krótki· skok w dal· rzut oszczepem· rzut dyskiem· zapasy
Olimpijczycy- na start!
Kto dalej? Kto wyżej? Kto szybciej?
O tyczce - jak ptak - w powietrze,
Co struną drży dźwięczną jak skrzypce.
A teraz – oszczepy - w dal mknijcie!
Kto kogo dzisiaj zwycięży?
Oszczepy jak strzały w błękicie.
A oto dysk zawisł – jak księżyc.
Wiersz pt. „Oda do sportu” Pierre de Coubertina:
Zwrotka 1.
O Sporcie, rozrywko bogów, esencjo życia objawiona nagle pośród karczowiska daremnych trudów dnia dzisiejszego, promienny wysłanniku odległych czasów ludzkiego uśmiechu.
Pojawiłeś się i na wierzchołkach gór rozbłysła jutrzenka, a promienie światła przenikać poczęły mroki puszczy.
Zwrotka 2.
O Sporcie, ty jesteś Piękno! Tyś architektem tej budowli ludzkiego ciała, które oddane niskim żądzom warte jest pogardy, a rzeźbione szlachetnym wysiłkiem staje się czarą wzniosłości.
Żadne piękno nie może istnieć bez proporcji i równowagi, a tyś mistrzem niezrównanym obydwu, gdyż ty stwarzasz harmonię, ty nadajesz rytm ruchom, ty siłę zdobisz wdziękiem, a gibkość nasycasz mocą.
W starożytnej Grecji jedyną nagrodą dla zwycięzcy była sława i wieniec z gałązek oliwnych.
Minęły wieki, zmieniły się czasy, ale idea olimpijska przetrwała, podobnie jak budowle wznoszone na cześć bogów.
Dziś zanim wybitny sportowiec zabłyśnie na arenach międzynarodowych, swoją naukę rozpoczyna w szkole.
My również mamy swoje szkolne igrzyska, a w „….” nie brakuje, mam nadzieję, przyszłych olimpijczyków.
· - (wchodzi na salę klasa IVA prowadzona przez chorążego),
· - (wchodzi na salę klasa IVB prowadzona przez chorążego).
W tle słychać utwór – „Hymn olimpijski” Ateny 2004 r. w rytm którego wchodzą uczniowie.
Oto najmłodsi z nich. Zostaną dziś zaprzysiężeni i wpisani do grona sportowców Szkoły Podstawowej nr …. im. …….w………….
Chorążym klasy IVA jest…………….
Jest to grupa o profilu koszykówka dziewcząt i baseball chłopców.
Chorążym klasy IVB jest……………….
Jest to klasa o profilu lekkoatletycznym dla dziewcząt i chłopców.
· - (milknie hymn olimpijski na środek do uczniów wychodzi p. dyrektor, podaje komendę: uczniowie klas IVA i IVB – do ślubowania . Pani dyrektor odczytuje tekst, uczniowie powtarzają.
· - pada komenda – po ślubowaniu, uczniowie klas IVA i IVB – z sali wymarsz, wychodzą z hali bocznymi drzwiami w rytmie hymnu olimpijskiego z Aten.)
Każdy dzień w szkole jest dla nas, uczniów twórczym wyzwaniem.
Chcielibyśmy zaprezentować Państwu dyscypliny, z których nasza szkoła słynie na sportowych arenach.
· - (1 chłopak i 1 dziewczyna wykonują utwór z repertuaru Ich troje na melodię – „Zawsze z tobą chciałbym być”)
· ...
grazia5