”Kto ma silną wolę i wie jaki chce być,
ten ułoży sobie własne prawidła życia,
Nie będzie ani powtarzał, ani naśladował,
gdy widzi, że coś jest niemądre i złe.”
Janusz Korczak
Uczeń:
Bezpieczeństwo w życiu codziennym.
Spotkanie z policjantem
- zasady ruchu pieszego i rowerowego
- konkurs „Mistrz przepisów drogowych”
Bezpieczne zabawy w szkole i poza szkołą
- udział w imprezach i wycieczkach
- korzystanie z księgozbiorów biblioteki szkolnej i gminnej
- właściwie korzysta z pomieszczeń szkolnych i znajdujących się w nich sprzętów
Wycieczka rowerowa
Bezpiecznie
porusza się po drogach
Okazuje szacunek dla ludzi czuwających nad naszym bezpieczeństwem
Właściwie zachowuje się w instytucjach publicznych
IX
cały rok
na wiosnę
Jestem uczniem i kolegą.
Organizacja zespołu klasowego- wybór samorządu klasowego, ustalenie dyżurów
Omówienie regulaminu ucznia
- punktualność
- sumienne wypełnianie obowiązków
- przynoszenie i troska o przybory szkolne oraz potrzebne materiały na zajęcia
Poznanie kryteriów oceniania swoich wiadomości i umiejętności
Wskazywanie i omawianie niewłaściwych zachowań na przykładzie
- sytuacji bieżących z życia szkoły
- wybranych filmów
Rozróżnianie bohaterów pozytywnych i negatywnych w książkach i grach komputerowych
Wyrabianie kultury codziennego współżycia społecznego
- używanie zwrotów grzecznościowych-proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia
- składanie życzeń z różnych okazji
- kulturalne spożywanie posiłków
- właściwe reagowanie na polecenia lub upomnienia
Pomagamy młodszym i słabszym na zajęciach
Wykonanie plakatu z listem do pierwszaków.
Udział w konkursach klasowych, szkolnych, gminnych
Udział w zajęciach koła informatycznego.
Sprawdzian kompetencyjny.
Aktywnie uczestniczy w życiu klasy i szkoły
Właściwie reaguje na sukces i porażkę
Zna i rozumie normy właściwego zachowania, nie naśladuje zachowań nieodpowiednich
Szanuje dorosłych, rówieśników i młodszych – okazuje im to w działaniu i słowach.
Wykazuje zainteresowanie problemami kolegów
Zna swoje mocne i słabe strony (stara się nadrobić zaległości)
Rozwija cechy indywidualne zgodnie z możliwościami i zainteresowaniami
IX-X
Cały rok
VI
Kultywowanie tradycji i obyczajów
- Dzień Chłopaka- drobne upominki
- Ślubowanie pierwszaków- przygotowanie upominków
- Dzień Nauczyciela
- Święto Zmarłych- zapalenie zniczy i złożenie kwiatów na grobie Nieznanego Żołnierza
- Święto Niepodległości- udział w apelu
- Andrzejki – przygotowanie wróżb i konkursów
- Mikołajki – upominki wykonane samodzielnie
- Wigilia – opłatek i życzenia, udekorowanie sali
- Choinka Szkolna – udział w zabawie
- Walentynki – wykonanie kartek z życzeniami
- Dzień Kobiet- laurki dla dziewczynek
- Pierwszy Dzień Wiosny – konkursy i spalenie zrobionej własnoręcznie Marzanny
- 3 Maja – udział w apelu
- Dzień Matki –przygotowanie dekoracji, przedstawienia i upominków
- Dzień Dziecka – udział w zabawie
- Zakończenie roku szkolnego
Pisanie tekstów do szkolnej gazetki „Iskierka”
Jest odpowiedzialny za
dobre imię szkoły.
Okazuje szacunek i wdzięczność nauczycielom i dorosłym.
Pielęgnuje i kultywuje stare obyczaje ludowe.
X
XI
XIXI
XII
I
II
III
IIIVVVI
Jestem Polakiem.
Zachowanie prawidłowej postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu narodowego
Okazywanie szacunku do symboli narodowych
Poznawanie sylwetek wielkich Polaków
Odwiedzanie miejsc pamięci narodowej.
Poznanie funkcjonowania państwa polskiego
Słuchanie, czytanie i opowiadanie legend o swoim kraju
Prawidłowe wysławianie się w czasie zajęć i poza nimi
Zna sylwetkę kandydata na patrona szkoły
Zna najważniejsze instytucje w swojej miejscowości
Zna symbole i tradycje narodowe, regionalne i szkolne oraz wie jak się wobec nich zachować
w ciągu całego roku szkolnego
Chcę być zdrowy
Wizyty w Ośrodku Zdrowia
Udział w konkursach i zabawach sportowych
Spotkanie z panią pielęgniarką i konkurs „Dbam o swoje zdrowie”
Dba o swoje zdrowie
Rozwija swoją sprawność i tężyznę fizyczną
Interesuje się sobą
XI ,IV
...
JOLIK66