Daje Glowe zasady.pdf

(800 KB) Pobierz
695134794 UNPDF
„Daję głowę” jest lekką i pełną humoru grą towarzyską
rozgrywaną w tle innych wydarzeń, takich jak wieczorne
spotkanie, wspólny obiad, czy nawet podczas innej gry!
Absolutnie odradzamy
czytanie kart przed rozgrywką!
Przygotowanie
Rozdajcie grającym po
jednej karcie, a pozostałe
karty odłóżcie do pudełka,
nie będą potrzebne.
Ustalcie czas trwania gry, na
przykład „No to kończymy o
21.30”. Ze swojej strony
zalecamy rozgrywkę
dwugodzinną.
Cel gry
Celem gry jest zdobycie
jak największej liczby
punktów. Punkty zdobywa
się realizując indywidualne
zadania oraz demaskując
innych graczy w trakcie
realizacji przez nich ich
zadań. Gracz traci natomiast
punkty za niewypełnione
zadania oraz nieudane
próby zdemaskowania.
1/4
695134794.002.png
1. Realizacja zadania
Na każdej karcie widnieją
trzy zadania, które gracz
powinien zrealizować w
sposób niezauważalny
dla pozostałych graczy.
Na przykład: „Wypij dużą
szklankę wody”, “Wyraź
głośny aplauz”, “Zainicjuj
temat o zapasach w stylu
klasycznym”... Każde zadanie
musi zostać wykonane przy
świadkach. Gdy gracz zreali-
zuje zadanie musi jeszcze
odczekać przynajmniej
30 sekund nim ogłosi ten
fakt pozostałym graczom.
Zyskuje wtedy punkty
wskazane w zadaniu (liczba
w nawiasie).
2. Zdemaskowanie gracza
Jeśli gracz uważa, że inny
gracz właśnie realizuje
swoje zadanie może go
ZDEMASKOWAĆ. W tym
celu musi głośno powiedzieć
„Daję głowę…” I ujawnić
jakie to zadanie. Na przykład,
“Daję głowę, że wypicie
mleka jest twoim zadaniem”.
Jeśli przypuszczenie zostało
sformułowane w miarę
celnie, tak jak w zapre-
zentowanym przykładzie,
gracz otrzymuje 2 punkty,
a osoba zdemaskowana nie
otrzymuje żadnych punktów.
Jeśli jednak próba okazała
się nieudana, niedoszły
demaskator traci 1 punkt.
2/4
w nawiasie).
demaskator traci 1 punkt.
695134794.003.png
Koniec gry
Po upływie ustalonego czasu
gracze podliczają zdobyte
punkty i odejmują po
1 punkcie za każde zadanie,
którego nie zrealizowali.
Lepiej jest zatem podjąć się
zadania i zostać zdemas-
kowanym niż stracić punkt
nie próbując wcale. Gracz z
największą liczbą punktów
wygrywa. W przypadku
remisu gracze dzielą się
zwycięstwem.
papieru, lub po prostu dobra
pamięć...
Strategia
Zachęcajcie współgraczy do
używania niestandardowych
gestów. Sprowokuje to
błędne próby demaskowania
i tym samym spotęguje
zabawę.
oj oj oj
Prowadzenie punktacji
Użyjcie czegokolwiek, co
uważacie za stosowne, aby
odnotowywać zdobywane
na bieżąco punkty. Mogą
to być żetony, kawałek
3/4
695134794.004.png
Doświadczeni gracze
Litery na kartach (A, B, C, D,
E) pomagają dobrać zestawy
kart na kolejne rozgrywki w
tym samym gronie. Podczas
pierwszej rozgrywki użyjcie
kart A, podczas drugiej kart
B itd. W ten sposób zadania
nigdy się nie powtórzą.
Sugerujemy, aby w sytuacji
gdy gracz rozpozna zadanie
z innej rozgrywki nie
demaskował realizującego
go gracza.
karcie gracza jest niemożliwe
do wypełnienia, na przykład,
musi on wypić mleko, gdy
tymczasem nigdzie w okolicy
nie ma ani mleka, ani sklepu.
W takich przypadkach kartę
należy wymienić na inną.
Niniejsza gra to przede
wszystkim zabawa, dlatego
prosimy o uszanowanie
swojego i cudzego zdrowia,
bezpieczeństwa oraz godności
w każdym momencie jej
trwania.
Sytuacje
wyjątkowe
Może się zdarzyć,
że w określonych
warunkach
zadanie na
Licencjonowane gry
Scorpion Masqué
4/4
Może się zdarzyć,
że w określonych
695134794.005.png 695134794.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin