MuzPodst6_rozklad.pdf

(67 KB) Pobierz
226634618 UNPDF
Rozdzia³ VI
PRZYK£ADOWY ROZK£AD MATERIA£U PLAN DYDAKTYCZNY
B LOK
T EMAT LEKCJI
PIEWAMY
P OZNAJEMY
S £UCHAMY
G RAMY
T WORZYMY
I. SEMESTR
Z piosenk¹
rozpoczynamy rok
szkolny. Nauka
piosenki A¿ znowu
zawo³a nas lato
A¿ znowu zawo³a nas
lato
Znaczenie kropki
przy nucie i pauzie
Dzieñ dobry, Bia³y
Ptaku
kropka przy nucie
i pauzie, god³o Polski
w poszczególnych
okresach
historycznych
granie na bêbenku
æwierænutami do
piosenki
Ró¿ne rodzaje
metrum
hymn pañstwowy
(wszystkie zwrotki)
ró¿ne rodzaje
metrum, taktowanie
w ró¿nym metrum
Marsz, marsz
Polonia
uzupe³nianie taktów
ró¿nymi wartociami
nut i pauz w ró¿nym
metrum, stosuj¹c
ró¿ne wartoci nut
i pauz z kropkami
Gitarowe ABC.
Gramy pierwsze
dwiêki na gitarze
Bo¿e, co Polskê
budowa gitary
klasycznej (szecio-
strunowej), technika
gry na gitarze,
strojenie gitary,
pieni patriotyczne
definicja, dwiêki na
gitarze na strunie E 1
dowolna pieñ
historyczna
granie na gitarze
dwiêków na strunie
E 1 Pierwsze kroki
226634618.002.png
Tworzymy w³asne
melodie oparte na
pentatonice
Bo¿e, co Polskê
(utrwalenie)
budowa pentatoniki
granie na dzwonkach
chromatycznych lub
flecie pentatoniki
tworzenie w³asnych
melodii opartych na
pentatonice
Poznajemy
instrumenty dête
drewniane
Dzieñ dobry, Bia³y
Ptaku (powtórzenie)
instrumenty dête
drewniane
przyk³ady brzmieñ
instrumentów dêtych
drewnianych
M. de Falla Taniec
ognia z baletu
Czarodziejska mi³oæ
Granie na fletach
gamy C-dur
Poznajemy okrelenia
muzyczne na
przyk³adzie piosenki
Abecedario polacco
Abecedario polacco
okrelenia muzyczne
w jêzyku w³oskim,
dwiêki na gitarze na
strunie H 2
Abecedario polacco
w wykonaniu
Radiowych Nutek
granie dwiêków na
gitarze na strunie H 2 ,
Walczyk
Poznajemy
instrumenty dête
blaszane
Abecedario polacco
(utrwalenie)
instrumenty dête
blaszane
Ph. Telemann Rondo
na dwie waltornie,
przyk³ady brzmieñ
instrumentów dêtych
blaszanych
Muzyka dawna
redniowiecze
i renesans
Niecie chwa³ê
mocarze
polifonia wokalna:
wiecka i kocielna
a cappella, twórcy
redniowiecza
i renesansu, cechy
muzyki redniowiecza
i renesansu
chora³ gregoriañski,
Bogurodzica, Turold
Pieñ o Rolandzie
G. da Palestrina
Missa Papae
Marcelli czêæ
Kyrie, M. Gomó³ka
Niecie chwa³ê
mocarze
granie na fletach
drugiego g³osu do
pieni Niecie chwa³ê
mocarze oraz
akompaniamentu na
instrumentach
perkusyjnych
226634618.003.png
B LOK
T EMAT LEKCJI
PIEWAMY
P OZNAJEMY
S £UCHAMY
G RAMY
T WORZYMY
Hymny pañstwowe
i piosenki ludowe
naszych s¹siadów.
Folklor europejski
Niecie chwa³ê
mocarze (utrwalenie)
hymny naszych
s¹siadów
hymny naszych
s¹siadów oraz
piosenki ludowe
granie na fletach
i gitarze utworu pt.
Passepied
Z tañcem przez wieki
stroje, tañce i zwyczaje
europejskie, dwiêki na
gitarze na strunie G 3
wybrane tañce
pañstw europejskich
granie dwiêków na
gitarze na strunie G 3 ,
Jedzie poci¹g
Poznajemy muzykê
baroku
Panie Janie
Sebastianie
cechy i formy muzyki
baroku oraz kompo-
zytorów tego okresu
Panie Janie Seba-
stianie J.S. Bach
Toccata i fuga d-moll
(fragment). Inwencja
dwug³osowa a-moll,
Koncert Branden-
burski nr 3 G-dur
(fragment) Wielka
Msza h-moll (czêæ
Kyrie) (fragment)
Kolêdy i pastora³ki
Z³ota Jerozolima
i biedne Betlejem
instrumenty ludowe Z³ota Jerozolima
i biedne Betlejem
(w wykonaniu
zespo³u Skaldowie)
granie na fletach
wstêpu i zakoñczenia
do piosenki Z³ota
Jerozolima i biedne
Betlejem
Obrzêdy w mojej
rodzinie
Wród nocnej ciszy
(i inne kolêdy)
polskie obrzêdy
i tradycje zwi¹zane
ze wiêtami Bo¿ego
Narodzenia
kolêdy w wykonaniu
zespo³u Mazowsze
(lub zespo³u
folklorystycznego
z w³asnego regionu)
granie na fletach
i gitarze akordowej
akompaniamentu do
kolêdy Wród nocnej
ciszy, granie na
fletach ró¿nych kolêd
226634618.004.png
Klasyka po
wiedeñsku
Amadeo
formy muzyki
klasycznej,
homofonia,
kompozytorzy
klasycyzmu
W.A. Mozart
Serenada G-dur Eine
kleine Nacht-
musik (fragment),
Symfonia g-moll
nr 40 (fragment),
opera Czarodziejski
flet (fragment)
granie
akompaniamentu
akordowego do
piosenki Amadeo na
gitarze i keyboardzie
Muzyka Ludwika van
Beethovena
Hymn zjednoczonej
Europy
¿ycie i twórczoæ
Ludwika van
Beethovena, dwiêki
na gitarze na strunie
D 4
L. van Beethoven
V Symfonia c-moll
I czêæ, IX Symfonia
d-moll fina³ (Oda
do radoci), Dla
Elizy bagatela,
Koncert skrzypcowy
D-dur I czêæ
granie na gitarze
dwiêków na strunie
D 4 , Taka sobie
melodia
Trzy najwa¿niejsze
akordy triada
harmoniczna
Hymn zjednoczonej
Europy (utrwalenie)
triada harmoniczna,
dwiêki na gitarze na
strunie A 5 ,
harmonizacja
akordy durowe
i molowe, akordy
triady harmonicznej
granie na gitarze
trójdwiêków i akor-
dów septymowych,
granie na gitarze
dwiêków na strunie
A 5 , Ognisty taniec
tworzenie trójdwiê-
ków durowych i molo-
wych, dobieranie do
æwiczenia melodii
z podrêcznika str. 87
akordów z triady
harmonicznej
226634618.005.png
B LOK
T EMAT LEKCJI
PIEWAMY
P OZNAJEMY
S £UCHAMY
G RAMY
T WORZYMY
II. SEMESTR
Pieni patriotyczne
Witaj majowa
jutrzenko
pieni patriotyczne
i ich rola w dziejach
narodu
kilka wybranych
pieni patriotycznych
granie dwiêków na
gitarze na strunie E 6 ,
Piosenka (s³owacka
melodia ludowa)
Pejza¿e malarskie
inspirowane muzyk¹
Fryderyka Chopina
Witaj majowa
jutrzenko (utrwalenie)
twórczoæ Fryderyka
Chopina i jej
narodowy charakter
Fryderyk Chopin
(fragmenty utworów)
Polonez A-dur,
Polonez As-dur,
Scherzo h-moll,
Preludium Des-dur
Deszczowe, Fantazja
f-moll, Etiuda
Rewolucyjna c-moll
op. 10 nr 12, Mazurek
a-moll op. 68 nr 2,
Mazurek
B-dur op. 7 nr 1,
Mazurek g-moll op.
24 nr 1, Mazurek
D-dur op. 33 nr 2
tworzenie prac
plastycznych
inspirowanych
muzyk¹ F. Chopina
Narodowy charakter
twórczoci Stanis³awa
Moniuszki
Kozak, Prz¹niczka
(powtórzenie)
twórczoæ
S. Moniuszki i jej
narodowy charakter
S. Moniuszko
Aria Stefana z III
aktu opery Straszny
Dwór, Aria Sko³uby
z III aktu opery
Straszny Dwór, Pieñ
wieczorna, Przylecieli
soko³owie, Trzech
budrysów, Mazur
226634618.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin