Przed rozpoczęciem roku szkolnego 2006/2007 zdecydowałam się ubiegać o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego, dlatego też na początku września złożyłam u dyrektora szkoły wymagane dokumenty. Przez cały rok szkolny 2006/2007 studiowałam procedury awansu zawodowego, korzystając z publikacji dostępnych w księgarniach i bibliotekach pedagogicznych, na stronach internetowych oraz analizując przepisy prawa oświatowego (ustawy i rozporządzenia) dotyczące awansu zawodowego.Na początku roku szkolnego przeanalizowałam plan rozwoju szkoły i zgodnie z jego założeniami opracowałam plan pracy wychowawczej dla klasy pierwszej, której jestem wychowawczynią. Zgodnie z regulaminem wewnętrznego systemu oceniania, zawartym w statucie szkoły, opracowałam standardy osiągnięć szkolnych uczniów klasy pierwszej. Z uwagi na to, iż w mojej klasie jest uczennica z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, dla niej również opracowałam wymagania edukacyjne odpowiednie dla jej poziomu. Na zebraniach rodzicielskich systematycznie zapoznałam rodziców z postępami w nauce uczniów klasy pierwszej oraz problemami natury wychowawczej. Moje spotkania z rodzicami nie ograniczały się tylko do zebrań. Pozostaję z nimi w kontakcie telefonicznym, a także przeprowadzam rozmowy indywidualne. Zapraszałam ich również na uroczystości szkolne, takie jak rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Edukacji Narodowej, wigilię szkolną czy choinkę noworoczną, święto patrona szkoły. W drugim półroczu roku szkolnego 2006/2007 brałam czynny udział w przygotowaniu imprezy z okazji obchodów święta patrona szkoły. W związku z tym:·Zorganizowałam konkursy plastyczne „Żołnierz w oczach dziecka” dla uczniów klas 0-III oraz „Nigdy więcej wojny” dla klas IV-VI·Zakupiłam nagrody książkowe dla zwycięzców konkursu ·Zorganizowałam wystawę prac konkursowych.·Zorganizowałam spotkanie uczniów z panią Kazimierą Podwysocką – ppor. Armii Krajowej i panem ppłk. Markiem Kobus – oficerem Wojska Polskiego.Już w ubiegłych latach opracowałam i wdrożyłam, a obecnie nadal realizuję program wychowawczy „Pedagogika Serca w szkole”, który ma na celu systematyczną pracę nad wychowaniem emocjonalnym naszych uczniów.Na początku bieżącego roku szkolnego zgłosiłam naszą placówkę do ogólnopolskiej akcji pod honorowym patronatem prezydenta RP – „SZKOŁA BEZ PRZEMOCY”. W związku z tym opracowałam i przesłałam do organizatorów wymagane dokumenty („Kwestionariusz zgłoszenia do kampanii „Szkoła bez przemocy”, „Formularz zgłoszenia do audytu szkół”). W związku z przystąpienie szkoły do tej ogólnopolskiej kampanii społecznej w naszej szkole, z mojej inicjatywy, przeprowadzono szereg akcji, które zostały odnotowane w dokumencie „ Działania podjęte w związku z przystąpieniem do akcji „Szkoła bez przemocy”. Nasz wkład w akcję został oceniony przez organizatorów jako „ogromny”. Szkoła nasza otrzymała certyfikaty udziału w tej edycji kampanii. W drugim półroczu wraz z Samorządem Uczniowskim przeprowadziłam konkurs na fraszkę/ wierz na temat „Bezpieczna szkoła”. Laureaci konkursu otrzymali nagrody książkowe. W II półroczu zorganizowałam dla swoich wychowanków dwie wyjazdowe imprezy:·Wyjazd nad rzekę Rawkę celem tradycyjnego powitania wiosny.·Całodniową wycieczkę do Płocka.Jako wychowawczyni klasy wraz z dziećmi wzięliśmy udział w ogólnopolskiej akcji „Odblaskowe pierwszaki” oraz „Bezpieczna szkoła z PZU”. W ramach tych akcji uczniowie nabywali umiejętności bezpiecznego poruszania się po drogach.Przygotowałam wraz ze swoimi wychowankami święto powitania wiosny (wykonanie kukły marzanny, wyjazd nad rzekę, inscenizacja w wykonaniu uczniów klas I-II) . W organizację tego święta czynnie włączyli się także rodzice uczniów.Przygotowałam swoich uczniów do udziału w konkursach:·Recytatorskim „Świerszczykowe wierszyki” – 2 wyróżnienia w konkursie gminnym (Maciej Dudek, Paulina Zarębska)·Plastycznym „Krajobraz Bolimowskiego Parku” – I nagroda uczennicy Ani Kijo.Moi wychowankowie czynnie brali udział również w konkursach organizowanych na terenie szkoły („Omnibus szkolny”, „Co wiesz o Armii Krajowej”, „Żołnierz w oczach dziecka”- konkurs plastyczny, „Mistrz ortografii”, „Kangurek matematyczny”, „Konkurs na temat higieny osobistej”).Wraz z uczniami przygotowałam dekorację sali na zabawę choinkową.Czynnie uczestniczyłam w pracach zespołu samokształceniowego. Wraz z panią Marianną Truszkowską opracowałam PROGRAM PRACY Z DZIEĆMI UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO W STOPNIU LEKKIM W KLASACH I-III SZKÓŁ MASOWYCH.Sporządziłam, przeprowadziłam i opracowałam ankietę skierowaną do uczniów „Opieka nad uczniem podczas zajęć lekcyjnych”.Jako koordynator do spraw bezpieczeństwa zajęłam się określeniem zadań koordynatora oraz opracowałam „Procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych”.Nawiązałam współpracę z Skierniewickim Kręgiem Korczakowskim zajmującym się pracą z dziećmi szczególnie uzdolnionymi. Skierowałam tam swojego ucznia Macieja Dudka. Od początku roku szkolnego prowadzę w ramach wolontariatu zajęcia plastyczno – świetlicowe dla klas I-III w wymiarze 1 godz. tygodniowo.Przez cały rok szkolny pełniłam obowiązki opiekuna Samorządu Szkolnego. W ramach pracy z SU zorganizowałam dwie charytatywne akcje na terenie naszej szkoły:·„GÓRA GROSZA”·Słodycze dla wychowanków Domu Dziecka w Strobowie – z okazji świąt wielkanocnych.Przez cały rok szkolny 2006/ 2007 prowadziłam KRONIKĘ SZKOLNĄ.W ramach doskonalenia zawodowego uczestniczyłam w II półroczu roku szkolnego 2006/2007 w :·Szkoleniu na temat „Poznajemy las”·Szkoleniu „Jak uczynić edukację matematyczną przyjazną małemu uczniowi”·Kursie doskonalącym „Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna – interpretacja orzeczeń i opinii Poradni pomocą w planowaniu pracy wyrównawczej”,·Lekcji otwartej i warsztatach plastycznych „Sztuka XX wieku”
joly