Miesięczny plan pracy - czerwiec.doc

(108 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC - GRUPA TRZYLATKI

Opracowany na podstawie Programu wychowania przedszkolnego W kręgu zabawy J. Pytlarczyk i przewodnika metodycznego ŚWIAT TRZYLATKA (M. Cieśla, M. Słojewska)

Temat kompleksowy: XIX. TEMAT KOMPLEKSOWY: ŚWIAT DZIECIĘCYCH MARZEŃ

Zakres treści

Cele

Działania dzieci

Środki dydaktyczne

Zabawy ruchowe

Pomoce

literatura

Edukacja zdrowotna

- budowa własnego ciała

- higiena

 

- rozwija za pomocą ruchu świadomość

własnego ciała i otaczającej przestrzeni

- bierze udział w technikach relaksacyjnych i rozumie ich znaczenia dla funkcjonowania organizmu

 

 

– zabawa relaksacyjna„Marzenie” - rozwijanie wyobraźni

– zabawa integracyjna„Dobrze, że jesteś” - wprowadzenie wszystkich w dobry nastrój

– oglądanie przedstawienia „W krainie fantazji” – przygotowanego przez rodzi­ców z okazji Dnia Dziecka

spotkanie wzmacniające więzi emocjonalne z rodziną,

wręczenie dzieciom samodzielnie przygotowanych prezentów

malowanie muzyki „Fale” (CD – utwór R. Dziekańskiego Kraina marzeń) - rozbudzanie ak­tywności twórczej

– zabawa integracyjna „Na powitanie wszyscy razem”

– wykonanie strojów z surowców wtórnych „Pirackie stroje”

– zabawy z chustą animacyjną „Na oceanie” - przeliczanie, rozróżnianie kolorów, kształ­tów i długości, usprawnianie narządów artykulacyjnych

– zabawa integracyjna z chustą„Wyspa” - ćwiczenie współpracy w zespole

– rysowanie po piasku na dowolny temat Rysowanie palcem”

wprowadzanie dzieci w świat liter (wg I. Majchrzak) prezentacja litery: T, t

– rozwiązywanie zagadek słuchowych „Co słyszysz?”

– zabawy muzyczne „W kolorach tęczy” w oparciu o 4 zwrotkę piosenki Wesoła Wróżka (CD)

rozpoznawanie i nazywanie kolorów tęczy

– wyszukiwanie na ilustracji określonych szczegółów „Wyprawa dzieci” (karta pracy nr 34) - ćwiczenie spostrzegawczości

.

– zabawy twórcze „Na bezludnej wyspie - rozpoznawanie i nazywanie kolorów

– układanie na tackach kompozycji z tworzywa przyrodniczego: muszelek, kamyków, suszonych płatków kwiatów itp. „Obrazek” 

– zabawa z kostką emocji „Jak się czujesz?” - rozpoznawanie i nazywanie stanów emocjonalnych

– zagadka słuchowa „Gdzie Wiosenna Wróżka ukryła dzwoneczek” (CD – akompaniament do –– piosenki Wesoła Wróżka)

– gra dydaktyczna „Poszukiwacze skarbu”

– praca plastyczno-techniczna - wykonanie biżuterii z różnego tworzywa

zabawy wspinaczkowe zużyciem sprzętu terenowego

– zabawa integracyjna „Witaj

– zabawa ćwicząca pamięć wzrokową i spostrzegawczość „Gdzie jest piłeczka?”

poznanie podstawowych praw dziecka, przedstawianie się imieniem i nazwiskiem „Moje imię i nazwisko”

– rozmowa inspirowana wierszem D. Wawiłow „Jak ja się nazywam”

– wypowiadanie się zdaniami na temat obrazków „Ania w piaskownicy”

stosowanie okre­śleń: najpierw, potem, na koniec (karta pracy nr 35).

– utrwalenie zabawy tanecznej ze śpiewem piosenki „Wesoła zabawa”

 

– rozmowa „Moja siostra, mój brat”  w oparciu o wiersz D. Wawiłow Moja siostra królewna oraz na podstawie własnych doświadczeń

przygotowanie niespodzianki dla swojego rodzeństwa – ozdabianie korony według własnego pomysłu - wzmacnianie więzi rodzinnych

– zabawa tematyczna „Ja i moja siostra/brat” - wchodzenie w różne role i odgrywanie scenek dramowych

– śpiew z podziałem na role, utrwalenie piosenki

prezentacja litery: U, u. - wprowadzanie dzieci w świat liter wg met. I. Majchrzak

– zorganizowanie koncertu „Przedszkolny koncert” dla koleżanek i kolegów z innych grup

– rysowanie rękami „Tajemnicze znaki” w powietrzu przy utworze P. Czajkowskiego Taniec Cukrowej Wróżki

zabawa plastyczna „Malowanie piórkiem do muzyki” -  odzwierciedlenie nastroju muzyki w pracy plastycznej

– zabawa integracyjna „Na powitanie wszyscy razem”

– rozdmuchiwanie farby słomką „Wesoły obrazek” -  prawidłowe gospodarowanie oddechem

układanie obrazków z figur geometrycznych zgodnie z wzorem, oraz wg własnej inwencji twórczej (laminowana karta pracy)

– ćwiczenia logopedyczne „Opowiadanie o Maćku” -  ćwiczenie narządów artykulacyjnych

– śpiewanie piosenki „W naszym przedszkolu”

– zabawa integracyjna „Ludzie do ludzi” - utrwalanie nazw poszczególnych części ciała

– rozmowa „Przyjaciele” na temat przyjaźni na podstawie przedstawienia B. Szelągowskiej - próby wypowiadania się pełnymi zdaniami

rozpoznawanie wartości: przyjaźń, tolerancja

łączenie przedmiotów w pary – ćwiczenie spostrzegawczości („Ania i Pawełek w piaskowni­cy” karta pracy nr 36)

– zabawa plastyczna „Zabawny przyjaciel” wykonana techniką collage, samodzielne projektowanie

- CD – Kołysanka dla misia (sł. B. Szurowska, muz. B. Tartanus-Kowalska), Kraina marzeń (R. Dziekański), miniatura M. Rimskiego-Korsakowa Lot trzmiela, Wesoła zabawa (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak), Wesoła Wróżka (sł. B. Szurowska, muz. J. Pietrzak), odtwarzacz kompaktowy,– niespodzianki przygotowanej przez rodziców z okazji Dnia Dziecka, chusta integracyjna, prezenty dla dzieci, zwiewne chustki, kartki, guma arabska, niebieska farba, grzebień

- gazety, kolorowy karton, nożyczki, klej, papier samoprzylepny, kredki – pastele, wstążki, tasiemki, chustki bandamki, chusta animacyjna, tekturowe ryby o różnych kolorach i kształtach, tacki z piaskiem

- „ściana pełna liter”, wizytówki, plastelina, korony z literami, kredki, wyraz do globalnego czytania: „tata”, naczynie z wodą, torebki foliowe itp.,

CD – piosenka i akompaniament Wesoła Wróżka (sł. B. Szurowska, muz. B. Tartanus-Kowalska), karta pracy: Wyprawa dzieci, kredki, paski krepiny w kolorach tęczy

- bębenek, gruba lina, chusta integracyjna, krzesła, koce, CD – Kraina marzeń (R. Dziekański), Wesoła Wróżka (sł. B. Szurowska, muz. J. Pietrzak) lub płyta z dowolną muzyką relaksacyjną, odtwarzacz kompaktowy, tacki, materiał przyrodniczy (muszle, piasek, patyczki, kamienie, itp.)

- kostka emocji, dzwoneczek, CD – akompaniament do piosenki Wesoła Wróżka (sł. B. Szurowska, muz. J. Pietrzak), odtwarzacz kompaktowy, przebrania dzieci, butelka z mapą ukrytego skarbu, woreczki, obrazki z papugami, w tym 2 takie same, poduszki, skrzynia zrobiona np. z pudełka po butach, folia aluminiowa, złotka, ozdobne sznurki, złote i srebrne kartony, papier samoprzylepny, klej brokatowy oraz instrukcje wykonania biżuterii, list z informacją, chusta integracyjna

- pacynka przedstawiająca dziecko, trzy jednakowe kubeczki, piłeczka ping-pongowa, chusta animacyjna, piłka, kostka emocji, CD – piosenka Wesoła zabawa (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak), odtwarzacz kompaktowy, karta pracy: Ania w piaskownicy

- sylwety koron ze złotego kartonu, elementy dekoracyjne (cekinki, kryształki, klej brokatowy, tasiemki, papier samoprzylepny), zszywacz, klej, taśma, chusta animacyjna

- CD – piosenki: Wesoła Wróżka (sł. B. Szurowska, muz. J. Pietrzak), W naszym przedszkolu (sł. M. Rosińska, muz. J. Wasowski), Kołysanka dla misia (sł. B. Szurowska, muz. B. Tartanus-Kowalska), Dom dla lalek (sł. S. Jedynak, muz. K. Majewska), Na łące (sł. i muz. J. Pietrzak), utwór P. Czajkowskiego Taniec Cukrowej Wróżki, odtwarzacz kompaktowy, „ściana pełna liter”, wizytówki, plastelina, korony z literami, kredki, klocki, farby, pióra, karton

- farby, słomki, kartki, kolorowa chustka, chusta animacyjna, piłka, laminowana karta pracy: Figury geometryczne, CD – piosenka Wesoła Wróżka (sł. B. Szurowska, muz. J. Pietrzak), piosenka

W naszym przedszkolu (sł. M. Rosińska, muz.

J. Wasowski), odtwarzacz kompaktowy

- CD – piosenka W naszym przedszkolu (sł. M. Rosińska, muz. J. Wasowski), Wesoła Wróżka (sł. B. Szurowska, muz. J. Pietrzak), odtwarzacz kompaktowy, sylwety lub pacynki: Ani, Pawełka, mamy, chusteczka, karta pracy: Ania i Pawełek

w piaskownicy, kredki, gazety lub wycięte wcześniej przez nauczyciela fragmenty obrazków przedstawiających różne części ciała oraz ubrań, nożyczki, klej, karton

- przedstawienie

B. Szelągowskiej

W krainie fantazji

 

- wiersz

J. Hockuba

Sprzedawca snów

 

- wiersz

D. Wawiłow

Moja siostra królewna

 

- wiersz

D. Wawiłow

Jak ja się nazywam

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin