Badanie mowy 2-latka
· Rozumienie poleceńà daj, pokaż, przynieś, gdzie jest –daj lalkę, gdzie jest wózek, pokaż gdzie
lala ma oko,
à znajomość nazw przedmiotów, czynności / rzeczowników,
czasowników/ –pokaż jak lala tańczy,
· Wypowiedź à części ciała, zabawki, czynności / podobne do powyższego/; co robi lala?
wypowiedzi dwuczłonoweà rzeczownik i czasownik, intonacyjnie poprawne
· Ocena wymowy wyrazówà żąda poprawnych wypowiedzi, głoski nie zawsze poprawnie,
substytucja,
głoski w izolacji, i w wyrazach, i w wypowiedziach
spontanicznych
próby na głoski w nagłosie, i w śródgłosie, i wygłosie,
· Ocena budowy i sprawności narządów mowyà jeszcze zbyt słabe by odpowiednio
artykułować głoski ;
naśladuje, i poprawnie wykonuje ćw.
-cmokanie,
-nadymanie policzków,
-wysuwanie i chowanie języka,
-zamykanie zębów z jednoczesnym chowaniem
kącików
karta badania motoryki artykulacyjnej
Badanie mowy 4-latka
Badanie mowy 6-latka
veronaa