wprowadzenie A.doc

(48 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

 

Data prowadzenia zajęć: 8.09.2008 rok

Prowadzący: Katarzyna Wrona

Klasa Ia

Krąg tematyczny: Jestem uczniem

Temat dnia: Album rodzinny-książka przechowująca historię i wspomnienia. Wprowadzenie litery „A”, „a” na podstawie wyrazu „aparat”, rozróżnienie kształtów i nazywanie figur geometrycznych, wysłuchanie wiersza „Trójkątna bajka”, wykonanie scrapu z własnym zdjęciem, stworzenie albumu klasowego,

 

 

Cele lekcji:

Ø      Ogólne:

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się,

- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych,

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania litery i głoski „a” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie

- kształtowanie pisania litery a” w powietrzu, na kartce i w liniaturze.

- doskonalenie umiejętności manualnych,

- kształtowanie motoryki małej

 

Ø      Szczegółowe:

Uczeń:

- wypowiada się na dany temat,

- dokonuje analizy i syntezy słuchowej z głoską „a”,

- dokonuje analizy wzrokowej litery „a”,

- potrafi określić miejsce głoski w wyrazie,

- potrafi koncentrować uwagę na czytanym tekście i zapamiętać zdarzenia,

- potrafi pisać literę „a” w powietrzu, na kartce i w liniaturze

- umie rozpoznać figury geometryczne i podzielić je na grupy według wielkości,

- dokonuje starannego wykonania scrapu do albumu klasowego,

- potrafi dokładnie wycinać i przyklejać poszczególne elementy w celu ozdobienia strony albumu

 

 

Metody pracy: podająca, problemowa, ćwiczeniowa

 

Formy pracy uczniów: zbiorowa, grupowa, indywidualna

 

Środki dydaktyczne: płyty CD, punchery, karteczki dla dzieci z wyrazem podstawowym i jego schematem głoskowym oraz sylabowym, czerwone i niebieskie prostokąty, zdjęcia różnego rodzaju, gitara, płyta z muzyką P. Dennisona obrazki w których litera „A” znajduje się na początku , w środku lub na końcu, schematy głoskowe do tych obrazków, aparat fotograficzny.

 

Literatura: Podręcznik i ćwiczenia „Już w szkole”, „Twórcza kinezjologia w praktyce – propozycje dla każdego” , „ karty pracy” J. Białobrzeska,  „Od A do Z – bawimy się głoskami i literami” J. Białobrzeska

 

 

zakładane cele

zadania dla uczniów

 

czynności uczniów

obszar aktywności

uwagi

Wprowadzenie do tematu zajęć, uważne słuchanie czytanego tekstu

Nauczyciel wzorowo czyta tekst z podręcznika „Album rodzinny” po czym zadaje pytania uczniom np. po co przechowujemy zdjęcia?jak przechowujemy zdjęcia?kiedy robimy zdjęcia?czym robimy zdjęcia?po co tworzymy albumy itp., nauczyciel robi też wspólne zdjęcie kalsowe jako pierwsze do klasowego albumu

Uczniowie uważnie słuchają czytany tekst i odpowiadają na pytania nauczyciela

Edukacja polonistyczna

Podręcznik „Już w szkole” - „Album rodzinny” str. 9 ,aparat fotograficzny

Doskonalenie wypowiedzi uczniów

Nauczyciel prosi dzieci aby opowiedziały coś o zdjęciach, które przyniosły

Uczniowie opowiadają o zdjęciach przyniesionych przez siebie z domu

Edukacja polonistyczna

zdjęcia

Wprowadzenie litery „a” na podstawie wyrazu podstawowego „aparat”

Nauczyciel przypina kartkę z napisem „aparat”, prosi uczniów o podanie liczby głosek i wymienienie ich, podanie liczby sylab i wyklaskanie ich. Zadaje uczniom pytanie ile i jakie mamy w tym wyrazie samogłoski oraz jakie i ile jest spółgłosek.

Uczniowie dokonują analizy i syntezy głoskowo-sylabowej wyrazu podstawowego „aparat”

Uczniowie wspólnie wykonują zadanie na tablicy a następnie na kartkach otrzymanych od nauczyciela

Edukacja polonistyczna

Aparat fotograficzny, obrazek aparatu fotograficznego, kartka z napisem wyrazu podstawowego, kartka schematu sylabowego, kartka schematu głoskowego, czerwone i niebieskie prostokąty, kartki dla dzieci z wyrazem podstawowym, jego schematem głoskowym

Kształtowanie umiejętności rozpoznania głoski „a” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie

Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie ćwiczeń i wykonanie wspólnie z nim ćwiczeń

Uczniowie otwierają ćwiczenia i razem z nauczycielem rozwiązują je

Edukacja polonistyczna

Ćwiczenia „Już w szkole” ćw. 2, str 22, 1 str. 23

Nauka pisania litery „a”

Nauczyciel pokazuje dzieciom w powietrzu pisanie litery „a” , następnie w liniaturze

Uczniowie powtarzają pisanie w powietrzu, następnie na ławce a następnie w liniaturze

Edukacja polonistyczna

Ćwiczenia „Już w szkole” str. 22

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych

Nauczyciel prosi o określenie kształtu przedmiotów które wystawił przed uczniami na ławce, a następnie o odszukanie tego co jest trójkątne w klasie, co jest kwadratowe, a co okrągłe

Uczniowie określają figury przedmiotów z ławki, a następnie szukają trójkątnych, okrągłych i prostokątnych rzeczy w sali

Edukacja matematyczna

Przedmioty przyniesione przez nauczyciela,

Doskonalenie rozpoznawania figur geometrycznych

Nauczyciel prosi o otworzenie ćwiczeń i wykonanie zadania

Uczniowie otwierają ćwiczenia i wykonują zadanie

Obszar matematyczny

Ćwiczenia „Już w szkole” ćw. 1 str 24, ćw2, str 24, ćw 3 str 24

Doskonalenie motoryki małej

Nauczyciel pokazuje i tłumaczy dzieciom jak wyglądają scrapy i prosi o wykonanie

Uczniowie na płytach CD przyklejają zdjęcie i ozdabiają je tworząc scrapy, które stanowią strony albumu klasowego

Edukacja  plastyczna

Guziki, tasiemki, płyty Cd, kolorowy papier, klej, nożyczki, punchery, zdjęcia

Podsumowanie

Nauczyciel prosi by dzieci na kartkch narysowały buzie. Jeśli lekcja się podobała uśmiechnięta, jeśli nie podobała to smutną

Uczniowie rysują uśmiechnięte lub smutne buzie

 

Puste kartki

Ćwiczenie śródlekcyjne

Zabawa w Pingwinka

Uczniowie śpiewają i pokazują pingwinka

 

gitara

Ćwiczenie śródlekcyjne

Nauczyciel demonstruje dzieciom kapturek myśliciela i prosi o wykonanie

Uczniowie wykonują  kapturek myśliciela

 

 

Ćwicznie środlekcyjne

Nauczyciel prosi dzieci o wykonanie ćwiczeń naprzemiennych przy muzyce Denniosna

Uczniowie wykonują ćwiczenia naprzemienne

 

Płyta z muzyką Dennisona

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin