Test drugoklasisty.doc

(279 KB) Pobierz

 

 

Test drugoklasisty

……………………………..

Przeczytaj uważnie tekst bajki

Zając i żółw

Dawno temu, kiedy zając przechadzał się z zarozumiałą miną, spotkał żółwia skubiącego trawę. Po przywitaniu wyzwał go na pojedynek w biegach.

- Dobrze – zgodził się żółw, a w duchu pomyślał: - Sadzisz, że jesteś sprytny, ale ja jestem sprytniejszy od ciebie! – po czym zaprowadził rywala pod wysokie wzgórze.

Żółw z trudem wspinał się pod górę, a tymczasem zając pomyślał sobie:

- Ten żółw na pewno przegra, on nie potrafi szybko biegać.

Gdy żółw w końcu dotarł na sam szczyt, spytał rywala:

- Jesteś gotowy?

Jasne, że tak. Przecież to ja czekam na ciebie – odpowiedział zając bez odrobiny litości.

- No to ruszamy! – żółw dał sygnał do biegu, po czym schował się cały do swojej skorupy i sturlał się z góry niczym kamień.

Zając wprawdzie biegł, co sił w nogach, ale nie mógł go dogonić. Kiedy dotarł do połowy wzgórza, stanął i co zobaczył? Żółw był już na samym dole. Tak oto zając został pokonany.

 

Na podstawie przeczytanego tekstu zaznacz poprawne zakończenia zdań.

 

1.     Żółw zgodził się rywalizować z zającem, bo

o      dobrze wspinał się na górę

o      chciał mu popsuć humor

o       wiedział, że szybciej biega

o       czuł, że jest sprytniejszy

 

2.            Zając był pewny, że pokona żółwia, ponieważ

 

o      żółwie nie są zbyt mądre

o      żółw bardzo zmęczył się, gdy wchodzili na wzgórze

o      żółw jest o wiele mniejszy niż zając

o      zające biegają dużo szybciej niż żółwie

 

3.       Co sądzisz o postępowaniu żółwia? Napisz, dlaczego tak uważasz.

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………

 

4.          Które przysłowie pasuje do bajki pt. „ Zając i żółw”? Zaznacz właściwą odpowiedź.

o       Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada.

o       Komu w drogę temu czas.

o       Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.

 

5.       Masz podane po trzy wyrazy. Ułóż z nimi zdania. Najpierw przeczytaj uważnie przykład:

strącić, drzewo, silny

Silny wiatr strącił liście z drzewa.

 

o       malować, obrazek, kolorowy

 

………………………………………………………………………

o       burza, przerażająca, wieś

 

………………………………………………………………………

 

6.         Przeczytaj podane niżej zwroty. Co one oznaczają? Zaznacz właściwą odpowiedź.

o      Mieć głowę na karku.

o                             być zaradnym, pomysłowym

o                             mieć ładną głowę

o                             mieć mętlik w głowie

 

 

7.         Rozwiń zdanie.

Żółw wspina się.

 

…………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.          Przeczytaj podane wyrazy. Wpisz je w odpowiednie miejsca tabeli.

słucha, góry, mała, smutne, śpiewał, kaktus, łąka, tańczyć, żółw, miły

 

Rzeczowniki

Przymiotniki

Czasowniki

 

………………….

 

…………………

 

………………….

 

…………………

 

………………….

 

…………………

 

9.       Przeczytaj uważnie wyrazy, wpisz obok po jednym wyrazie o przeciwnym znaczeniu do podanych. Najpierw przeczytaj uważnie przykład.

Przykład: zimny ciepły

 

o      mały- …………………….

o      dobry - ……………………….

o      hałas - ……………………

o      zamknięte - ……………………..

10. Wyobraź sobie, że znalazłaś/ znalazłeś parasol, którego obrazek znajduje się poniżej. Napisz kilka zdań  ( 3 – 4 ) na jego temat.

Pamiętaj, aby napisać: Co to jest?, Jak on wygląda?, Do czego służy parasol?



…………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………….. 

……………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

11. Oznacz wyrazy w kolejności alfabetycznej.

 

Syrenka, zabytki, Kraków, trębacz, budowle

Zaznacz wybraną odpowiedź

12.    

o       ssaki

o       owady

 

13.     Motyle, biedronki, osy to:

o       ptaki

o       gady

 

 

14.    

o       biedronki, wróble, dżdżownice

o       motyle, gąsienice, ślimaki

 

15.       Pożytecznymi zwierzętami są:

o       gąsienice, nornice, mszyce

o       stonki, biedronki, krety

 

16.  

o       bzy, chryzantemy, róże

o       przebiśniegi, tulipany, fiołki

 

o        

 

17.   Wiosenne kwiaty to:

o       róże, wrzosy, nagietki

o       astry, róże, tulipany

 

18.    

o        stoi, siedzi, gra w piłkę

o        sadzi, zbiera plony, podziwia motyle

 

19.     Ogrodnik wiosną w ogródku:

o       maluje obrazy, odpoczywa, biega

o       kopie, obcina gałęzie, sieje

 

20.    

o       Zamek Królewski

o       Ratusz z koziołkami

 

21.     W Krakowie można zobaczyć

o       Wawel,

o       Port

22.    

o       Nakłem

o       Warszawą

 

23.     Legenda pt. „Wars i Sawa” jest związana z

o       Krakowem

o       Poznanie

24.      Oblicz tak, jak Ci wygodniej.

38 + 8 = …………………………………………………….

84 – 9 = …………………………………………………….

46 + 5...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin