Scenariusz zajęć do teatrzyku pt. „Jak Wróbelek Elemelek
leśną dróżką szedł w niedzielę”.
Grupa: VII, 3-, 4-latki
Data: 31. 10. 2008 r.
Prowadząca:
Materiał programowy:
Cele:
- dziecko wymienia zasady bezpiecznego poruszania się po drodze;
- dziecko ogląda w skupieniu teatrzyk;
- dziecko stosuje zasady kulturalnego zachowania się w teatrze;
- dziecko wypowiada się na temat utworu.
Pomoce dydaktyczne:
sylwety zwierząt: bociana, wróbla, wiewiórek, ptaków, ślimaków, lisa, jeża, zająca, mrówki, płyta Cd z odgłosami lasu.
Przebieg zajęć:
I WSTĘP
1. Powitanie.
2. Rozmowa na temat zachowania się w teatrze.
3. Zaproszenie na wycieczkę pociągiem do teatru.
II ROZWINIĘCIE
1. Oglądanie teatrzyku pt. „Jak Wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę” Hanny Łochockiej.
2. Podziękowanie, brawa i ukłony.
3. Rozmowa na temat treści teatrzyku:
- Kto występował w teatrzyku?
- Jak miał na imię wróbelek?
- Co przytrafiło się wróbelkowi po drodze do cioci?
- Jaką karę dostał wróbelek od bociana?
- Co obiecał wróbelek?
4. Wyjście z teatru i powrót pociągiem.
5. Podziękowanie.
III ZAKOŃCZENIE
Kolorowanie sylwet bohaterów obejrzanego teatrzyku.
rebarbar