Duki Projekt (Automatycznie zapisany).docx

(2553 KB) Pobierz

Spis Treści

 

 

1.      Charakterystyka ogólna rozpatrywanego obszaru …………………1
1.1.   Cele projektu……………………………………………………………………………………….......1
1.2.   Granice obszaru ……………………………………………………………………………………….1
1.3.   Sieć i infrastruktura drogowa ………………………………………………………………….1
1.4.   Główne ciągi komunikacyjne …………………………………………………………………..3
1.5.   Powierzchnia obszaru ……………………………………………………………………………..3
1.6.   Ludność obszaru ……………………………………………………………………………………..4
1.7.   Potencjalne cele i kierunki podróży na terenie obszaru ………………………….4
2.      Istniejący układ komunikacyjny …………………………………………….6
2.1.   Rodzaje środków transportu …………………………………………………………………..6
2.2.   Aktualnie istniejące linie komunikacyjne ……………………………………………....8
2.3.   Charakterystyka i ocena istniejącego układu komunikacyjnego …………….10
3.      Podział obszaru na rejony komunikacyjne …………………………….10
3.1.   Istota podziału ………………………………………………………………………………………...10
3.2.   Granice rejonów komunikacyjnych …………………………………………………………11
3.3.   Skrócony opis poszczególnych rejonów ………………………………………………….. 11
4.      Wyznaczenie gęstości zaludnienia ………………………………………….11
5.      Sformułowanie założeń projektowych ……………………………………18
5.1.   Założenia do wariantu I ……………………………………………………………………………18
5.2.   Ustalenie tras linii (wariant I)…………………………………………………………………......19

5.3.   Założenia do wariantu II …………………………………………………………………………………………..20

5.4.   Ustalenie tras linii (wariant II)……………………………………………………………………………….20
6.      Ustalenie liczby mieszkańców korzystających z poszczególnych linii ………………………………………………………………………………………………….21
6.1.   Wyznaczenie potoków pasażerów dla wariantu I …………………………………………………..21
6.2.   Dobór środków komunikacyjnych i ustalenie częstotliwości linii dla wariantu I ….28
6.3.   Wyznaczenie liczby taboru kursującego na poszczególnych liniach – wariant I………..32

6.1.   Wyznaczenie potoków pasażerów dla wariantu II…………………………………………………..33
6.2.   Dobór środków komunikacyjnych i ustalenie częstotliwości linii dla wariantu II .39
6.3.   Wyznaczenie liczby taboru kursującego na poszczególnych liniach – wariant II……… 42

7.      Wyznaczenie rozkładów jazdy…………………………………………………….44

7.1.   Opracowanie wykresu ruchu dla jednej linii – wariant I……………………………………………44

7.2.   Opracowanie rozkładu w formie tabliczki przystankowej – wariant I…………………….44
7.3.   Opracowanie wykresu ruchu dla jednej linii – wariant II…………………………………………..45

7.4.   Opracowanie rozkładu w formie tabliczki przystankowej – wariant II……………………45
8.      Podsumowanie – porównanie proponowanych rozwiązań i stanu istniejącego………………………………………………………………………………………...46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.             Charakterystyka ogólna rozpatrywanego obszaru
 

1.1.   Cele projektu

 

Celem projektu jest przeanalizowanie układu komunikacyjnego dla miasta

Biała Podlaska i stworzenie dwóch wariantów reorganizacji transportu miejskiego. Wykonując projekt potrzebujemy danych transportowych miasta, danych statystycznych, demograficznych i geograficznych. Wszystkie źródła zostały zebrane na początku i zamieszczone są w projekcie.

 

1.2.       Granice obszaru

 

Biała Podlaska to miasto położone na wschodzie Polski w północnej części województwa lubelskiego. Miasto znajduje się nad rzeką Krzną. W latach 1975–1998 stolica województwa bialskopodlaskiego. Powierzchnia miasta wynosi 49,41 km². Znajduje się

w bliskiej obecności granicy z Białorusią (ok.34km) oraz miast granicznych: Terespol

i Krotoszyn. W 1999 roku Biała Podlaska uzyskała status powiatu grodzkiego. Na terenie miasta znajdują się liczne obiekty sportowe, obiekty edukacyjne(szkoły wyższe, szkoły podstawowe, szkoły średnie i przedszkola), miejsca kultury(galerie, muzea, biblioteki), cerkiew prawosławna, 7 kościołów rzymsko katolickich i kościół ewangelikalny.

Granica rozpatrywanego obszaru stanowi granica administracyjna Białej Podlaskiej.

 

1.3.       Sieć i infrastruktura drogowa

 

Szkielet układu drogowo-ulicznego Białej Podlaskiej tworzą drogi na osiach

wschód-zachód i północ południe. Pozostałe ulice tworzą typowo kwartałowy układ transportowy. Barierą komunikacyjną miasta jest rzeka Krzna wraz z szerokim pasem terenów zalewowych, która dzieli miasto na dwie części – północną z miejskim centrum i południową z dworcem kolejowym. Pomiędzy tymi częściami można przemieszczać się przez trzy mosty w centrum miasta oraz jeden w jego wschodniej części.

 

W granicach miasta przebiega łącznie 215 km dróg, w tym:

·         Droga Krajowa nr 2 o długości 11km;

·         Dwie drogi wojewódzkie nr 811 i 812 o długości  7km;

·         Drogi powiatowe o długości 55km;

·         Drogi gminne o długości 142km;

 

W północnej części miasta znajduje się obwodnica która chroni centrum miasta przed ruchem tranzytowym wschód - zachód. Korzystając z transportu kolejowego mieszkańcy Białej Podlaskiej mogą dostać się do: Warszawy, Terespola, Lublina, Szczecina, Krakowa, Łukowa, Siedlec. Na stacji PKP zatrzymują się również pociągi międzynarodowe do Mińska Białoruskiego oraz Moskwy. Na terenie Białej Podlaskiej znajdują się tylko dwie ścieżki rowerowe jednak mieszkańcy miasta chętnie korzystają z rowerów jeżdżąc do pracy. Ulice w Białej Podlaskiej posiadają w większości nawierzchnię asfaltową. Wiele odcinków zostało w ostatnich latach zmodernizowanych w ramach środków zewnętrznych – jezdnie otrzymały nową nawierzchnię, uporządkowano skrzyżowania i przejścia dla pieszych, wybudowano zatoki przystankowe. Jednak na wielu osiedlach, szczególnie w południowej części miasta, występują jeszcze odcinki ulic oraz całe ulice o nawierzchni gruntowej.

 

 

 

1.4.       Główne ciągi komunikacyjne

 

Biała Podlaska leży przy trakcie komunikacyjnym Berlin - Warszawa – Moskwa. Obwodnicą miasta jest droga krajowa nr 2 (Świecko - Warszawa - Terespol) stanowiąca część trasy europejskie E30 . W mieście swój początek mają drogi wojewódzkie: 811 i 812 .

W Białej Podlaskiej znajduje się stacja kolejowa na linii kolejowej nr 2, stanowiącej fragment magistrali kolejowej E-20 Moskwa – Warszawa - Berlin.

 

Główne drogi Białej Podlaskiej, to:

- droga krajowa nr 2 (E-30) – obwodnica miejska przebiegająca po północnej granicy miasta,

wyprowadzająca ruch tranzytowy poza miasto,

- droga wojewódzka nr 812 - przebiega ulicami Janowską, Zamkową, przez most na Krznie,

Witoroską i Lubelską,

- droga wojewódzka nr 811 – przebiega ul. Janowską na północ od obwodnicy,

- ul. Warszawska, ul. Narutowicza, ul. Brzeska – przejazd wschód-zachód przez centrum miasta,

- ul. Terebelska – przejazd z północy do centrum miasta,

- Aleja 1000-lecia – umożliwiająca połączenie przez most na Krznie, północnej części miasta

z części...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin