3ds max wypełniony jest ogromną ilością ikon oraz przycisków. Aby dopomóc ci w sprawniejszym poruszaniu się w interfejsie programu, poniżej zamieszczono opis ikon, które wykorzystane zostały w niniejszej książce.
Tabela A.1. Główny pasek narzędziowy
Undo
Restrict to XY
Redo
Restrict to YZ
Select and Link
Restrict to ZX
Unlink Selection
Mirror
Bind to Space Warp
Array
Select Object
Snapshot
Rectangular Selection Region
Spacing Tool
Circular Selection Region
Align
Fence Selection Region
Normal Align
Selection Filter
Place Highlight
Select by Name
Align Camera
Select and Move
Align to View
Select and Rotate
Named Selection Set
Select and Uniform Scale
Open Track View
Select and Non-Uniform Scale
New Schematic View
Select and Squash
Material Editor
Select and Manipulate
Render Scene
Reference Coordinate System
Quick Render (Production)
Use Pivot Point Center
Quick Render (Draft)
Use Selection Center
Quick Render (Active Shade)
Use Transform Coordinate Center
Render Type
Restrict to X
Render Last
Restrict to Y
b.senni