Fiat Brava Bravo opis jak wydłubać nagrzewnicę.doc

(1802 KB) Pobierz
Oto opis jak wydłubać nagrzewnicę z BBM

Oto opis jak wydłubać (wymienić)  nagrzewnicę z BBM.

 

Zaczynamy od wyjęcia schowka, na żółto zaznaczone są wkręty.

 

 

Ostrożnie wysuwamy schowek.

 

 

 

 

Po wyjęciu:

 

 

Dla ułatwienia można wykręcić osłony boczne (przedłużające tunel).

Jedna śruba i dwa klipsy (po każdej stronie, od kierowcy i pasażera).

 

 

 

 

Klips wystarczy wcisnąć po środq. Następnie go wyjąć. Tylko nie kombinować bo się połamie.

 

 

Widok po wyjęciu osłony:

 

Teraz odkręcić trzeba dwa wkręty żeby dobrać się do nagrzewnicy.

i jeden ampul

UWAGA!!!

Kiedy czarna osłona jest już poluzowana  nie trzeba jej wyciągać, bo można łatwo uszkodzić i szkoda na to czasu. Jeżeli chcesz ją wyciągnąć musisz odłączyć aluminiowe rurki od nagrzewnicy, inaczej się nie da!!!

 

 

Teraz potrzebny jest klucz 10’ najlepiej nasadkowy z grzechotką. Po odkręceniu trzech nakrętek można delikatnie wysunąć dwie alu rurki.

UWAGA! Trzeba zabezpieczyć chodnik i okolice chłonnymi szmatami.

Przyda się gumowy dywanik, wystarczy że będzie leżał na swoim miejscu (pod nogami pasażera)  a w okolicach rozłożyć szmaty.

Podczas wyjmowania rurek siknie płynem (na oko 0.5L) i będzie spływać na dywanik.

 

Teraz trochę gimnastyki przy wyciąganiu, trzeba nagiąć i poruszać różnymi rzeczami.

 

Widok po wyjęciu:

 

 

 

Tak wygląda stara zepsuta nagrzewnica:

A to są ślady wycieku płynu Paraflu:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Montaż nowej nagrzewnicy.

 

Tak wygląda nowy sprzęt, szkoda że dali tylko jedną śrubę dwie wziąłem ze starej. Uszczelek też nie dają musiałem qpić nowe, starych nie da się użyć – próbowałem, przeciekają.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Procedura montażu jest podobna, trzeba  ją  wsunąć...

 

 

 

Jeżeli ktoś wyją czarną osłonę:

 

to teraz jest odpowiedni moment żeby ją włożyć,  po przymocowaniu do nagrzewnicy alu rurek nie da się tego zrobić. Rurki mają specjalne wypustki a czarna osłona wcięcia. Jest to dobrze spasowane i nie ma luzów.

Po włożeniu czarnej osłony może być tak że alu rurki nie chcą wejść w nagrzewnicę, oznacza to że osłona jest źle włożona. Można się trochę przy tym namęczyć zanim wskoczy na swoje miejsce – wypustki w alu rurkach muszą znaleźć się w tych wcięciach, na rys powyżej !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Następnie trzeba pamiętać o prawidłowym ustawieniu chwytaka:

(będą widoczne ślady po starych śrubach)

 

 

 

UWAGA!

Przed wciśnięciem rurek nowe uszczelki warto posmarować jakimś smarem żeby łatwo się ułożyły.

 

 

Widok dokręconych rurek i nagrzewnicy: (warto sprawdzić czy nie przecieka na uszczelkach. Wytrzeć papierem do sucha i odpalić silnik, po 5 min. sprawdzić najlepiej papierowym ręcznikiem.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teraz można wszystkie plastiki składać do kupy.

Tylko trzeba uważać na klipsy, bez odpowiedniej kolejności wciskania szybko się połamią.

Należy ustawić wewnętrzny bolec:

 

Następnie z wyczuciem wsunąć w otwór:

 

 

i wcisnąć palcem aż kliknie:

 

 

oto efekt końcowy, czyli wszystko po staremu:

 

 

 

Potrzebne rzeczy:

-          ubranie robocze

-          klucz z nasadką nr.10

-          ampul nr.5

-          śrubokręt gwiazdka duży i mały z krótką rączką też się przyda.

-          dwie stare podkoszulki - na szmaty

-          trochę papieru toaletowego lub ręczniki papierowe

-          worek na śmieci 35L lub inna folia

-          nowa nagrzewnica

-          kilka piwek

-          cały dzień wolny

 

Poniesione koszty to:

-          nagrzewnica Magneti Marelli - 150zł

-          uszczelki nowe - 8zł (2szt)

nowe klipsy 4szt - 16zł          (bo stare połamałem)

 

 

Nie jest to takie trudne a można sporo $$$ oszczędzić i przeznaczyć na coś ładniejszego.

Za naprawę tego w ASO zapłacił bym 520zł. (380 nagrzewnica chyba Valeo, a reszta to robocizna). Czyli zaoszczędziłem 350zł!!!

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin