wprowadzenie litery O, o.doc

(29 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘCIA

KONSPEKT ZAJĘCIA

 

 

GRUPA: 6-LATKI

 

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

 

TEMAT ZAJĘCIA: „Pan Hilary szuka okularów” – wprowadzenie litery O, o

w oparciu o utwór J. Tuwima.

 

 

 

CELE OGÓLNE:

 

·        wprowadzenie pisanej i drukowanej litery O, o,

·        zapoznanie z treścią utworu „Pan Hilary”,

·        ćwiczenie słuchu fonematycznego,

·        określenie głoski „o” jako samogłoski,

·        ćwiczenia grafomotoryczne.

 

CELE OPERACYJNE: (dziecko...)

·        rozpoznaje literę „o” i „O”, identyfikuje ją z głoską,

·        rozpoznaje głoskę „o” jako samogłoskę,

·        wyszukuje wyrazy zawierające poznane litery,

·        podejmuje próby czytania globalnego,

·        przelicza w zakresie 5, klasyfikuje wg danej cechy (kolor litery),

·        rozpoznaje i stosuje znak graficzny cyfry 1 i 2.

 

 

ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE DZIAŁANIE:

Duże arkusze szarego papieru pakunkowego, napisy do globalnego czytania oraz ilustracje: okulary, okno, Ola, osa, kot, motyle, kogut, kolorowe litery O, o.

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

 

1.    Powitanie rodziców przybyłych za zajęcie.

 

2.    Powitanie dzieci zabawą „Iskierka”. Dzieci stoją w kole trzymając się za ręce, jedno wypowiada tekst: „Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do moich rąk.” Dzieci kolejno ściskają sobie dłonie.

 

3.    „Pan Hilary” – słuchanie wiersza J. Tuwima recytowanego przez N.; rozmowa nt perypetii Hilarego – ustalenie, czego szukał – okularów.

 

4.    Wprowadzenie litery „o, O”

Wyszukiwanie wśród ilustracji tych, które przedstawiają przedmioty zaczynające się głoską „o”. Analiza i synteza słuchowa wyrazów, układanie modeli wyrazów z zastosowaniem nakrywek czerwonych i niebieskich.

 

5.    Ćwiczenia grafomotoryczne przy stolikach: na stolikach rozłożone arkusze papieru pakunkowego, dzieci wybierają sobie dwie kredki świecowe w różnych kolorach. W rytm muzyki dz. poruszają się wokół stolików, na przerwę w muzyce rysują duże koło prawą, lewą ręką lub oburącz (na hasło N.) W następnych przerwach kolorują swoje koła, które muszą odnaleźć na kartce. Oglądanie powstałych obrazów.

 

6.    Prezentacja prawidłowego zapisu małej i wielkiej litery „o”, próby pisania litery palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach kolegi.

 

7.    Wyszukiwanie różnokolorowych liter „o” ukrytych w sali przedszkolnej, ułożenie ich na dywanie; przeliczanie, określanie, których jest najwięcej, których najmniej, a których tyle samo.  Stosowanie cyfr 1 i 2 dla określenia liczebności zbiorów liter.

 

8.    „Biedronka” – doklejanie liter „o” do szablonu biedronki: dzieci siedzą przy stolikach, każde ma swoją biedronkę, na środku leżą przygotowane litery oraz tylko jedna tubka kleju, która przechodzi z ręki do ręki w lewo (r. prawa – r. lewa) w czasie, gdy gra muzyka. W momencie, gdy muzyka milknie dziecko, które akurat trzyma klej dokleja do swojej biedronki jedną literę; zabawa trwa dalej. (w czasie zabawy następuje zmiana kierunku podawania kleju oraz rąk – z lewej do prawej).

 

9.    Zab. ruchowa: „A i O” – dzieci podzielone na dwie grupy „A” i „O”, ustawione plecami do siebie. Na hasło „A” dzieci z grupy A starają się złapać dzieci z grupy „O” i odwrotnie.

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin