Sukces_w_Sprzedazy_z_NLP.pdf

(404 KB) Pobierz
12261888 UNPDF
Andrzej Batko, Pawe! Sowa
Sukces w
sprzeda˝y
z NLP!
2003 Andrzej Batko, Pawe! Sowa. Wszelkie prawa zastrze˝one.
Instytut Neurolingwistyki
http://www.nlp.pl
12261888.002.png
12261888.003.png
Spis treÊci
!
Podzi´kowania
!
Wprowadzenie-rozgrzewka
!
Instrukcja obs!ugi
1. Rozdzia! pierwszy. Tutaj ustalamy regu!y gry i rozdajemy wybrane karty.
!
Kto tu rzàdzi
!
Zacznij od siebie
!
Podsumowanie rozdzia!u
2. Rozdzia! drugi. Postawa i zasady odnoszenia rezultatów przy u˝yciu NLP
i J´zyka perswazji
!
Nikt nie lubi by mu sprzedawano
!
Feedback- informacja zwrotna
!
Troska o siebie
!
Podsumowanie rozdzia!u
3. Rozdzia! trzeci . J´zyk perswazji- techniki.
!
Nie czyli ukryta moc zaprzeczeƒ
!
Przeczenie a trudny klient, technika na krzy˝ go
!
Poznaj kasownik ale. Niby to jest trudne ale…
!
Koniec z próbowaniem teraz naprawd´ zaczynamy
!
Podsumowanie rozdzia!u
!
SUPLEMENT. Zaawansowane konstrukcje lingwistyczne.
4. Rozdzia! czwarty. Pytania. Kto wie o co pyta ten dojdzie do celu.
!
Pytania otwarte i zamkni´te
!
Presupozycje
!
Czy uÊwiadamiasz sobie jaka to okazja/
!
Pozorny wybór
!
Zanim, po, podczas
!
Podsumowanie rozdzia!u
5. Rozdzia! piàty. Potwierdzanie buduje, Ka˝de TAK buduje twój pa!ac
Najwi´ksze biznesy zaczynajà si´ w tym miejscu.
!
RzeczywistoÊç subiektywna
6. Rozdzia! szósty. Strategie decyzyjne i motywacyjne.
!
Metaprogramy
7. Rozdzia! siódmy. Pakowania sugestii ciàg dalszy.
12261888.004.png
!
Cytaty
!
Porównania
!
Metafory
8. Rozdzia! ósmy. Po co robisz to co robisz? Odkrywanie w!asnej misji.
9. Rozdzia! dziewiàty. Ile czasu potrzebuje „Czas przemian”. Programowanie
sukcesu.
12261888.005.png
WPROWADZENIE- ROZGRZEWKA
Istnieje wiele rzeczy które wydarzy!y si´ i teraz sà ju˝ faktem. JakiÊ czas temu
urodzi!eÊ si´, mia!eÊ dzieciƒstwo a dzisiaj obudzi!eÊ si´, rozpoczà!eÊ ten dzieƒ i teraz
trzymasz w r´ce tà ksià˝k´ czytajàc s!owa sprawdzasz ile jest warta jeszcze zanim
zainwestujesz swój czas i pieniàdze. To bardzo dobrze. PisaliÊmy jà aby zaoferowaç
ci praktyczne umiej´tnoÊci przydatne w sprzeda˝y, negocjacjach w ka˝dej w!aÊciwie
sytuacji gdzie istotna jest jakoÊç kontaktów z drugà osobà.
Tutaj pierwsza niespodzianka. JakiÊ czas temu, w par´ chwil po oficjalnym
zakoƒczeniu warsztatów dla managerów jednej z najwi´kszych firm kosmetycznych,
tu˝ po wr´czeniu certyfikatów by!em zupe!nie niechcàcy Êwiadkiem fascynujàcej
wymiany zdaƒ mi´dzy uczestnikami. Jak to cz´sto bywa po zakoƒczeniu zaj´ç
panowa!a wspania!a, troch´ podnios!a atmosfera: w tle rozbrzmiewa!a muzyka
Robbiego Robertsona a poniewa˝ szkolenie by!o podsumowaniem bardzo dobrego
dla firmy okresu uczestnicy zdecydowali uczciç powstanie nowych projektów
skrzynkà dobrze sch!odzonego szampana. Zupe!nie niechcàcy by!em wówczas
Êwiadkiem s!ów z gatunku „zwrot który zmienia ˝ycie”
Stanà!em obok dwóch absolwentów treningu i prawie niechcàcy us!ysza!em s!owa:
- Teraz nareszcie wiem w jakiej dziedzinie chc´ si´ rozwijaç, jak trafiç do paru
„trudnych” klientów, jak efektywniej zarabiaç pieniàdze, to wszystko jest wspania!e
ale tak naprawd´ jedna rzecz jest dla mnie bardzo cenna.
Przyznam szczerze ˝e wtedy nadstawi!em ucha bo dramatyczna pauza jakà zrobi!
jeden z rozmówców zapowiada!a coÊ wyjàtkowo wa˝nego. Zupe!nie s!usznie jak si´
okaza!o poniewa˝ us!ysza!em s!owa które nada!y mi kierunek na najbli˝szy czas.
- Za!o˝y!em ˝e prawdziwa perswazja i wywieranie wp!ywu mo˝liwe sà jedynie przy
pe!nym zaakceptowaniu subiektywnego Êwiata klienta.. i wiesz co odkry!em?
- No. Jego rozmówca podobnie jak ja, poch!oni´ty s!uchaniem nie zwraca! uwagi
na kwieciste podtrzymanie rozmowy.
- W trakcie çwiczeƒ zda!em sobie spraw´ co czasami naprawd´ chce powiedzieç
moja ˝ona, i wiesz co?
- No. Jego rozmówca by! chyba prawdziwie zaintrygowany.
- Zda!em sobie spraw´ ˝e zaczynam jà teraz bardziej rozumieç i znowu kochaç jà
tak jak kiedyÊ. Wiesz to jest tak jakby...
No tak. Ja odkry!em (odkrywczoÊç tego faktu potwierdzi! numer certyfikatu
potwierdzajàcego odkrycie- 6 000 000 ) wtedy ˝e mimo wielu istotnych ró˝nic
pomi´dzy ka˝dym cz!owiekiem, tak naprawd´ wszyscy funkcjonujemy wed!ug
podobnych zasad. Âwiat biznesu nierozerwalnie !àczy si´ z ca!à resztà aktywnoÊci
cz!owieka i wszyscy mamy podobne potrzeby a na pewnym poziomie ogólnoÊci sà
one identyczne. To nadaje nowe znaczenie, sentencji:
Mo˝esz osiàgnàç tak du˝y sukces jak wielu ludziom pomo˝esz odnaleêç sposób
zaspokojenia ich w!asnych potrzeb.
12261888.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin