HARMONOGRAM
WSPÓŁPRACY
W roku szkolnym 2011/2012
opiekuna stażu Bożeny Nowosad
z nauczycielem stażystą
ubiegającym się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Agatą Natalią Mucha
Termin
Cel spotkania
Zadania realizowane
przez stażystę
Zadania realizowane przez opiekuna stażu
Efekt w ramach rozwoju zawodowego stażysty
IX 2011
Nawiązanie kontaktu. Spotkanie organizacyjne, omówienie zasad konstruowania planu rozwoju zawodowego.
Przedstawienie swoich zamierzeń, oczekiwań. Zadawanie pytań.
Przedstawienie zasad konstruowania planu rozwoju zawodowego, analiza przykładowych planów. Przedstawienie własnych wymagań i oczekiwań.
Konstruktywna współpraca opiekuna i stażysty.
Zawarcie kontraktu pomiędzy opiekunem stażu a nauczycielem stażystą.
Zapoznanie się z treścią kontraktu, pytania i ewentualne propozycje zmian.
Opracowanie kontraktu, naniesienie ustalonych ze stażysta poprawek.
Dokument o współpracy.
Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.
Poznanie zadań wynikających z rozporządzenia MENiS z dn. 1.XII 2004 r.
Przedstawienie zadań, wspólna analiza, udzielenie rad.
Poznanie przepisów prawa oświatowego.
Omówienie planu rozwoju zawodowego.
Przedstawienie własnego planu rozwoju zawodowego.
Rada, instruktaż dotyczący ewentualnych zmian.
Powstanie planu rozwoju zawodowego stażysty.
Akceptacja ostatecznej wersji planu rozwoju zawodowego.
Przedstawienie naniesionych poprawek.
Wspólna analiza dokumentu.
Umiejętność dokonywania poprawek i korekty własnych działań.
X 2011
Przygotowanie arkusza samooceny, hospitacji, konspektu lub scenariusza lekcji.
Analiza różnych obszarów, które należy poddać ocenie, formy dokumentowania hospitowanych i prowadzonych lekcji.
Ustalenie harmonogramu hospitacji, pomoc w wyborze form dokumentowania.
Dzielenie się własnymi umiejętnościami i doświadczeniami, efektywna współpraca.
Raz w miesiącu
Omawianie hospitowanych lekcji u stażysty.
Przedstawienie celów lekcji, ewentualne wyjaśnienia, sporządzanie notatek.
Ocena lekcji, wypełnienie arkusza obserwacji, ewentualne uwagi i zalecenia.
Umiejętność analizowania i oceniania własnych działań.
Omawianie zajęć hospitowanych przez stażystę.
Ocena, analiza lekcji, zadawanie pytań, uwagi.
Przedstawienie celów lekcji, metod pracy, metod aktywizujących pracę ucznia, sposobu oceny itp.
Umiejętność analizowania i oceniania cudzych działań, wyciąganie wniosków do własnej pracy.
Analiza stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego.
Przedstawienie zrealizowanych zadań, przedstawienie planu dalszej pracy.
Udzielanie rad, zaleceń oraz pomocy.
Realizacja planu rozwoju zawodowego.
Omawianie aktów prawnych, przepisów prawa oświatowego.
Zapoznanie się z podstawową dokumentacją i przepisami.
Pomoc w wyszukiwaniu i gromadzeniu dokumentacji, wspólna ich analiza, wyjaśnianie wątpliwości.
Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty.
Cały okres stażu
Wypracowanie sposobu prowadzenia i gromadzenia dokumentacji.
Systematyczne sporządzanie notatek, sprawozdań, gromadzenie zaświadczeń.
Pomoc w gromadzeniu dokumentacji, udostępnianie i omawianie przykładowych dokumentów, propozycje rozwiązań.
Umiejętność dokumentowania własnych osiągnięć.
Raz na dwa miesiące
Pogłębianie wiedzy i umiejętności:
- omawianie literatury fachowej,
- sposoby doskonalenia się.
Prezentowanie i dzielenie się wiedzą zdobytą przez studiowanie literatury fachowej, wybór różnych form doskonalenia się.
Wymiana doświadczeń, dyskusja na temat przeczytanych lektur, proponowanie ciekawej literatury i ewentualnych form doskonalenia.
Wiedza z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Poszerzenie wiedzy i umiejętności.
VI 2012
Przedstawienie i omówienie dorobku nauczyciela kontraktowego w roku szkolnym 2011/2012.
Analiza realizacji planu rozwoju zawodowego, wyznaczenie zadań do realizacji w roku szkolnym 2012/2013.
Udzielenie rady, pomocy i wsparcia.
Zgromadzenie i uporządkowanie dorobku zawodowego za rok szkolny 2011/2012.
Muszka_87