Public relations.doc

(32 KB) Pobierz
PUBLIC RELATIONS

PUBLIC RELATIONS 

 

Prowadzący:

dr Jarosław Flis

 

Kurs Public Relations łączy konkretne przygotowanie zawodowe z analizą zjawisk towarzyszących komunikowaniu instytucji z ich otoczeniem. Omówienie poszczególnych form aktywności w tej dziedzinie opiera się na analizie typowych błędów popełnianych przez instytucje w trakcie takiego komunikowania, możliwości potwierdzonych w praktyce oraz wzorów działania, których skuteczność pokazała praktyka. Omawiane formy aktywności to z jednej strony strategiczny PR, czyli planowanie długofalowych działań informacyjnych, z drugiej zaś - konkretne formy kontaktu z mediami oraz liderami opinii.

Student po ukończeniu kursu będzie potrafił przygotować podstawowe narzędzia PR, przygotować strategię działań informacyjnych oraz plan działania w sytuacjach kryzysowych czy wewnętrznym public relations.

 

 

Program wykładu:

 

1. Kontakty publiczne - wprowadzenie

2. Podejście do dziennikarza, komunikat prasowy

3. Opracowanie strategii informacyjnej – cel i odbiorcy

4. Konferencja prasowa

5. Opracowanie strategii informacyjnej - przekaz

6. Impreza oficjalna

7. Partnerzy w działaniach informacyjnych

8. Organizacja kampanii informacyjnej

9. Okazje do zaistnienia w mediach

10. Sytuacja kryzysowa

11. Impreza masowa

12. Sprostowanie, informacje użytkowe, wizerunek codzienny

13. Wewnętrzny PR

14. Aktywność odbiorców

15. Udział w programie TV

 

Forma zaliczenia

Egzamin – test uzupełnień.

 

Literatura

Black S. (2001), Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków

Flis J. (2007), Samorządowe public relations, Wydawnictwo UJ, Kraków

Olędzki J, Tworzydło D. (2006) Public relations, PWN, Warszawa

Rozwadowska B. (2002), Public relations, Studio Emka, Warszawa

Wilcox D.L., Ault Ph.H., Agee W.K. (2002), Public Relations. Strategies and Tactics, HarperCollins, Nowy Jork

Wojcik K. (2005), Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin