2
- -
KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY I
(Unihokej)
Prowadzący:...............................
Klasa: I
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna.
Liczba ćwiczących: 16 uczniów.
Czas trwania: 45 minut.
Zadanie główne (temat lekcji):
Unihokej – strzał do bramki.
Zadania dodatkowe:
1. Prowadzenie piłeczki.
2. Indywidualne i zespołowe akcje zakończone strzałem na bramkę.
Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:
Umiejętności
Uczeń potrafi:
- wykonać strzał na bramkę,
- prowadzić piłeczkę w biegu z omijaniem przeszkód,
- przeprowadzić indywidualną i zespołową akcję zakończoną strzałem do bramki.
Sprawności motorycznej
Uczeń będzie kształtować:
- siłę strzału,
- zręczność,
- szybkość.
Wiadomości
Uczeń wie, jaką rolę spełniają ćwiczenia korektywne.
Wychowania
Uczeń:
- uczestniczy w organizacji zabaw zwinnościowych,
- współdziała w zespole.
Metody realizacji zadań: zabawowa, zadaniowa, ścisła.
Środki dydaktyczne: kije do unihokeja, piłeczki, bramki, pachołki.
Tok lekcji
Treść i przebieg ćwiczeń
Dozowanie
Uwagi organizacyjno-metodyczne
1
3
4
Część wstępna
1. Czynności organizacyjne.
2. Zabawa ożywiająca.
3. Ćwiczenia kształtujące – rozgrzewka.
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.
„Bieg przez przeszkodę”. Cztery dwójki ustawione na obwodzie koła trzymają kije, pozostali uczniowie biegną rzędem przeskakując przez przeszkodę.
• Ćw. RR – w miejscu krótkie przetaczanie piłki kijem z prawej i lewej strony.
• Ćw. RR i T – w siadzie podbicia piłki łopatką.
• Ćw. NN – przekładanie naprzemian nóg przez kij trzymany oburącz przed sobą.
• Ćw. RR i NN – w marszu, biegu prowadzenie kija ruchem wahadłowym w lewo, w prawo.
• Ćw. T – w siadzie o nogach ugiętych, przeprowadzenie piłki kijem pod nogami.
• Ćw. T – w rozkroku prowadzenie piłki po ósemce między stopami.
2’
3’
8’
Następuje zmiana dwójek trzymających kije i kierunku biegu.
Część główna
1. Ćwiczenia techniczne.
• Prowadzenie piłki w biegu po prostej – prowadzenie jedną i drugą stroną łopatki.
• Prowadzenie piłki w biegu lekkimi uderzeniami.
• Prowadzenie piłki między pachołkami – slalom.
• Z miejsca uderzenie piłki z krótkiego zamachu do bramki.
• Indywidualne prowadzenie piłki w marszu i biegu zakończone pchnięciem
15’
Podział na cztery zespoły ćwiczebne. Ćwiczenia te można przeprowadzić w formie współzawodnictwa.
Podział na dwa zespoły. Każdy ustawiony naprzeciw bramki.
2. Gra szkolna.
i uderzeniem do bramki.
• Podania w dwójkach zakończone uderzeniem do bramki.
Drużyny 4 osobowe. W czasie gry zwrócenie uwagi na celność podań i strzałów.
10’
Ustawienie w dwóch rzędach w odległości 2 m od linii bocznych.
Część końcowa
1. Ćwiczenia korektywne
2. Ćwiczenia uspokajające
3. Zakończenie lekcji
• Leżenie tyłem, NN ugięte – wznos bioder.
• W klęku podpartym, ugięcie i wyprost RR.
• W leżeniu przodem, dłonie splecione z tyłu – ściąganie łopatek.
Marsz na palcach – wznos RR, wdech; na całych stopach – opust RR, wydech.
Uporządkowanie sprzętu. Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie.
5 razy
10 razy
...
grachm