Unihokej - strzał do bramki.doc

(40 KB) Pobierz
Konspekty lekcji

2

-      -

 

 

 

 

KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY I

(Unihokej)

 

Prowadzący:...............................

Klasa: I

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna.

Liczba ćwiczących: 16 uczniów.

Czas trwania: 45 minut.

Zadanie główne (temat lekcji):

Unihokej – strzał do bramki.

Zadania dodatkowe:

1.              Prowadzenie piłeczki.

2.              Indywidualne i zespołowe akcje zakończone strzałem na bramkę.

Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:

Umiejętności

Uczeń potrafi:

-              wykonać strzał na bramkę,

-              prowadzić piłeczkę w biegu z omijaniem przeszkód,

-              przeprowadzić indywidualną i zespołową akcję zakończoną strzałem do bramki.

Sprawności motorycznej

Uczeń będzie kształtować:

-              siłę strzału,

-              zręczność,

-              szybkość.

Wiadomości

Uczeń wie, jaką rolę spełniają ćwiczenia korektywne.

Wychowania

Uczeń:

-              uczestniczy w organizacji zabaw zwinnościowych,

-              współdziała w zespole.

Metody realizacji zadań: zabawowa, zadaniowa, ścisła.

Środki dydaktyczne: kije do unihokeja, piłeczki, bramki, pachołki.

 

 

 

 

Tok lekcji

Treść i przebieg ćwiczeń

Dozowanie

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1

2

3

4

Część wstępna

1.              Czynności organizacyjne.

 

 

 

2.              Zabawa ożywiająca.

 

 

 

 

 

3.              Ćwiczenia kształtujące – rozgrzewka.

 

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.

 

„Bieg przez przeszkodę”. Cztery dwójki ustawione na obwodzie koła trzymają kije, pozostali uczniowie biegną rzędem przeskakując przez przeszkodę.

 

              Ćw. RR – w miejscu krótkie przetaczanie piłki kijem z prawej i lewej strony.

              Ćw. RR i T – w siadzie podbicia piłki łopatką.

              Ćw. NN – przekładanie naprzemian nóg przez kij trzymany oburącz przed sobą.

              Ćw. RR i NN – w marszu, biegu prowadzenie kija ruchem wahadłowym w lewo, w prawo.

              Ćw. T – w siadzie o nogach ugiętych, przeprowadzenie piłki kijem pod nogami.

              Ćw. T – w rozkroku prowadzenie piłki po ósemce między stopami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2’ 

 

 

 

 

3’ 

 

 

 

 

 

 

8’ 

 

 

 

 

 

 

Następuje zmiana dwójek trzymających kije i kierunku biegu.

1

2

3

4

Część główna

1.              Ćwiczenia techniczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Prowadzenie piłki w biegu po prostej – prowadzenie jedną i drugą stroną łopatki.

              Prowadzenie piłki w biegu lekkimi uderzeniami.

              Prowadzenie piłki między pachołkami – slalom.

              Z miejsca uderzenie piłki z krótkiego zamachu do bramki.

              Indywidualne prowadzenie piłki w marszu i biegu zakończone pchnięciem

 

 

15’ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podział na cztery zespoły ćwiczebne. Ćwiczenia te można przeprowadzić w formie współzawodnictwa.

 

Podział na dwa zespoły. Każdy ustawiony naprzeciw bramki.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.              Gra szkolna.

     i uderzeniem do bramki.

              Podania w dwójkach zakończone uderzeniem do bramki.

 

Drużyny 4 osobowe. W czasie gry zwrócenie uwagi na celność podań i strzałów.

 

 

 

 

 

10’ 

 

Ustawienie w dwóch rzędach w odległości 2 m od linii bocznych.

Część końcowa

1.              Ćwiczenia korektywne

 

 

 

 

 

 

2.              Ćwiczenia uspokajające

 

 

3.              Zakończenie lekcji

 

 

              Leżenie tyłem, NN ugięte – wznos bioder.

              W klęku podpartym, ugięcie i wyprost RR.

              W leżeniu przodem, dłonie splecione z tyłu – ściąganie łopatek.

 

Marsz na palcach – wznos RR, wdech; na całych stopach – opust RR, wydech.

 

Uporządkowanie sprzętu. Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie.

 

5 razy

 

10 razy

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin