Pozycjonowanie W Wyszukiwarkach Internetowych.pdf

(1996 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
Spis treci
O Autorce........................................................................................ 11
Przedmowa...................................................................................... 13
Wprowadzenie ................................................................................. 15
Witryna towarzyszca .......................................................................................................16
W jaki sposób zorganizowana jest ta ksika ...................................................................17
Rozdział 1. Zanim zbudujesz .............................................................................. 19
Wprowadzenie...................................................................................................................19
Dlaczego zapewnienie odpowiedniej widocznoci witryny w wyszukiwarkach
internetowych jest istotne...............................................................................................20
Jak działaj usługi wyszukiwania .....................................................................................21
Wyszukiwarki .............................................................................................................22
Pakiet usług „pła( za umieszczenie”.....................................................................25
Pakiet usług „pła( za pozycj,”..............................................................................26
Sposoby optymalizacji pod ktem wyszukiwarek ................................................26
Katalogi witryn internetowych ...................................................................................32
Usługi odpłatnego zgłaszania witryn do wyszukiwarek i katalogów ...................34
W jaki sposób katalogi tworz ranking witryn internetowych..............................35
W jaki sposób redaktorzy oceniaj witryny..........................................................36
Zasady projektowania witryn............................................................................................38
Zasada nr 1: witryna powinna by( czytelna................................................................39
Zasada nr 2: witryna powinna mie( łatwy mechanizm nawigacji..............................40
Zasada nr 3: witryna powinna charakteryzowa( si, konsekwentnym
układem i wygldem................................................................................................41
Zasada nr 4: witryna powinna szybko si, ładowa(.....................................................43
Zasada nr 5: najlepiej jeli witryn, mona szybko i łatwo znale5(............................44
Podsumowanie ..................................................................................................................46
 
6
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Rozdział 2. Jak tworzy# jeszcze lepsze strony internetowe.................................. 49
Wprowadzenie...................................................................................................................49
Komponent tekstowy.........................................................................................................50
Wybór słów kluczowych.............................................................................................50
Narz,dzia, techniki i wskazówki ................................................................................53
Precyzowanie zapyta8...........................................................................................54
Wyszukiwarka Overture........................................................................................55
Serwis Google AdWords.......................................................................................57
Rozkład wyrazów..................................................................................................58
Słowa specjalne i słowa odfiltrowywane ..............................................................58
Wewn,trzne wyszukiwarki witryn........................................................................60
Co naley zrobi( z list słów kluczowych ............................................................60
Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów głównych ........................64
Rozmieszczanie słów kluczowych....................................................................................66
Tworzenie efektywnych tagów tytułowych................................................................66
Metoda mocnej trójki ............................................................................................68
Liczba pojedyncza i mnoga...................................................................................69
Zawarto( sekcji body.................................................................................................70
Priorytety słów kluczowych........................................................................................70
Wezwanie do działania ...............................................................................................72
Metatagi ......................................................................................................................73
Metatag description...............................................................................................73
Zmiana czasownika...............................................................................................75
Wzbogacanie opisu poprzez dołczenie do niego wezwania do działania ...........76
Zmiana szyku wyrazów lub kolejnoci zda8.........................................................76
Umieszczanie nazwy firmy w metatagu description.............................................77
Metatag keywords .................................................................................................77
Metatag revisit.......................................................................................................78
Metatag robots ............................................................................................................78
Opis alternatywny.......................................................................................................79
Prze5roczyste elementy graficzne...............................................................................80
Łcza i nazwy plików .................................................................................................81
G,sto( rozmieszczenia słów kluczowych .................................................................82
J,zyki obce a wyszukiwarki........................................................................................82
Komponent łczy...............................................................................................................84
Schematy nawigacyjne......................................................................................................85
Łcza tekstowe............................................................................................................86
Łcza wzgl,dne i bezwzgl,dne...................................................................................87
Najlepsze i najgorsze miejsca na łcza .................................................................88
Potencjalne problemy z łczami tekstowymi........................................................88
Przyciski nawigacyjne ................................................................................................91
Potencjalne problem z przyciskami nawigacyjnymi.............................................93
Mapy obrazowe...........................................................................................................94
Rozwijane menu..........................................................................................................96
Potencjalne problemy z rozwijanymi menu..........................................................96
Dynamicznie generowane adresy URL ......................................................................98
Spis treci
7
Protokół wyłczenia spod działania pajczków........................................................100
Kiedy naley stosowa( protokół wyłczenia spod działania
pajczków wyszukiwarek.................................................................................100
Wyłczenie zawartoci spod działania pajczków wyszukiwarek
za pomoc metatagu robots..............................................................................101
Plik robots.txt ......................................................................................................101
Optymalizacja witryn pod ktem wyszukiwarek zewn,trznych i wewn,trznych ....103
Komponent popularnoci ................................................................................................104
Popularno( łcza......................................................................................................105
Katalogi...............................................................................................................105
Witryny branowe...............................................................................................106
Zwizki branowe ...............................................................................................106
Instytucje edukacyjne..........................................................................................106
Pozyskiwanie łczy...................................................................................................106
Uwaaj, do kogo si, podłczasz ...............................................................................107
Ruch internetowy......................................................................................................107
Kryteria bezporednio niezwizane z zawartoci witryny
wpływajce na jej pozycj, rankingow .................................................................108
Osiganie kompromisu pomi,dzy marketingiem a projektem graficznym witryny.......109
Podsumowanie ................................................................................................................109
Rozdział 3. Sposoby optymalizacji istniej'cych witryn....................................... 111
Wprowadzenie.................................................................................................................111
Wodotryski mog bardziej zaszkodzi( ni pomóc..........................................................112
JavaScript a widoczno( w wyszukiwarkach..................................................................112
Zewn,trzny plik ze skryptami JavaScript.................................................................115
Uycie wielu skryptów na jednej stronie..................................................................116
Zalety zewn,trznych plików .js ................................................................................119
Okrelanie zawartoci alternatywnej za pomoc tagu <noscript>............................119
Tag <nonscript> a spam............................................................................................120
Kaskadowe arkusze stylów (CSS)...................................................................................120
Tworzenie zewn,trznych arkuszy stylów CSS.........................................................122
Zalety arkuszy stylów ...............................................................................................124
Ramki a optymalizacja witryny pod ktem wyszukiwarek.............................................126
Cechy ramek a sposób działania wyszukiwarek.......................................................126
Tag <noframes> ..................................................................................................127
Tag <noframes> a spam......................................................................................129
Mechanizm nawigacyjny na witrynie z ramkami.....................................................129
Ramki i JavaScript....................................................................................................131
Witryny wykonane w technologii Flash a ich widoczno( w wyszukiwarkach .............132
Strony powitalne i intra.............................................................................................132
Witryny wykonane w technologii Flash ...................................................................135
Dynamiczne strony internetowe......................................................................................136
Statyczne strony informacyjne..................................................................................137
Strony informacyjne a bramy, czyli strony wejciowe.............................................138
Modyfikacja znaków specjalnych w adresach URL.................................................139
8
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Usługa „pła( za umieszczenie”.................................................................................140
Zawsze dokonuj optymalizacji stron, które zgłaszasz do wyszukiwarek
w ramach programu „pła( za umieszczenie” ...................................................140
Korzystaj z programu PFI w przypadku stron dynamicznych,
których nie mog zaindeksowa( pajczki........................................................140
Dowiedz si,, jak najefektywniej korzysta( z programu PFI
w przypadku stron cz,sto modyfikowanych....................................................141
Najwaniejsze strony witryny zgło do wyszukiwarki
metod „pła( za umieszczenie”........................................................................141
Korzystaj z usług tylko tych firm oferujcych program PFI,
które mog dostarczy( wiarygodne, wysokiej jakoci raporty ........................141
Przetestuj róne programy PFI i ustal,
jakiej wyszukiwarki uywa docelowa grupa twoich odbiorców......................141
W programach PFI nie wolno zgłasza( stron zawierajcych elementy spamu...141
Identyfikatory sesji a wyszukiwarki .........................................................................142
Promocja witryny w wyszukiwarkach przy wykorzystaniu usług typu
„pła( za pozycj,” (PFP).........................................................................................142
Przed wykupieniem usługi PFP dokonaj kompleksowej analizy
słów kluczowych..............................................................................................142
Zach,( odbiorców do klikni,cia reklamy ...........................................................143
Dla kadego produktu lub usługi, które promujesz,
przygotuj zestaw stron docelowych .................................................................143
Przygotuj si, na wiele prób.................................................................................143
Wszystkie strony docelowe powinny zawiera( adekwatn tre(
i przynajmniej jedno hasło wzywajce do działania........................................143
Strony posiadajce identyczn lub prawie identyczn zawarto( obejmij
protokołem wyłczenia spod działania pajczków wyszukiwarek..................143
Miej wiadomo(, e najwysza pozycja nie oznacza wcale
najlepszej witryny ............................................................................................144
Technologia SSI (Server-Side Includes).........................................................................144
Optymalizacja dokumentów PDF ...................................................................................146
Ogólne wskazówki dotyczce optymalizacji dokumentów PDF..............................148
Podsumowanie ................................................................................................................149
Rozdział 4. Gdy zbudujesz................................................................................ 151
Wprowadzenie.................................................................................................................151
Zgłaszanie witryn do katalogów .....................................................................................152
Planowanie rejestracji witryny w katalogach ...........................................................152
Wybór najlepszej kategorii .......................................................................................153
Moliwo( sugerowania nowej kategorii..................................................................156
Tworzenie efektywnego tytułu witryny....................................................................158
Tworzenie efektywnego opisu witryny.....................................................................159
Rejestracja płatna......................................................................................................163
Moliwo( zgłoszenia witryny do kilku kategorii....................................................164
Lista sprawdzajca witryny przygotowane do zgłoszenia do katalogu....................166
Zgłaszanie witryn do wyszukiwarek...............................................................................169
Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach ...............................................................169
Lista sprawdzajca dla stron i witryn zgłaszanych do wyszukiwarek......................171
Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych........................................172
Spis treci
9
Monitorowanie statystyk witryny....................................................................................173
Adresy witryn, które przysporzyły najwi,cej odwiedzin na danej witrynie.............173
Najcz,ciej wykonywane przez uytkowników zapytania,
które doprowadziły ich do naszej witryny.............................................................175
Najpopularniejsze strony docelowe..........................................................................175
Najcz,ciej obierane cieki przez witryn, ..............................................................178
Jak ponownie zarejestrowa( witryn,...............................................................................179
Zmiana wpisu w katalogu.........................................................................................180
Darmowa rejestracja............................................................................................181
Rejestracja płatna ................................................................................................182
Jeli twój wniosek zostanie odrzucony.....................................................................182
Powtórne zgłoszenia do wyszukiwarek ....................................................................185
Utrzymanie witryny.........................................................................................................186
Błd 404....................................................................................................................186
Nazwy plików...........................................................................................................187
Przekierowania..........................................................................................................188
Podsumowanie ................................................................................................................189
Rozdział 5. Dobre zwyczaje, czyli co nale,y, a czego nie wolno robi#,
prowadz'c marketing witryny w wyszukiwarkach internetowych...... 191
Wprowadzenie.................................................................................................................191
Czym tak naprawd, jest spam.........................................................................................192
Rodzaje spamu................................................................................................................195
Promowanie słów kluczowych niezwizanych z tematyk witryny.........................195
Przesycenie słowami kluczowymi............................................................................195
Wpychanie słów kluczowych ...................................................................................196
Ukrywanie tekstu......................................................................................................196
Stosowanie drobnego tekstu.....................................................................................197
Ukrywanie łczy .......................................................................................................197
Farmy łczy i piercienie stron .................................................................................197
Podmienianie i porywanie stron................................................................................198
Stosowanie przekierowa8 .........................................................................................198
Powielanie lub duplikowanie stron...........................................................................199
Stosowanie stron otwierajcych, przej( i bramek ...................................................200
Tuczenie....................................................................................................................200
Mnoenie domen i tworzenie mirrorów....................................................................200
Orto-spamowanie i zajmowanie pustostanów ..........................................................200
Obalanie powszechnych mitów.......................................................................................201
Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej...............................................................201
Mit o tym, e marketing witryny w wyszukiwarkach gwarantuje
stał pozycj, rankingow.......................................................................................201
Mit o tym, e celem optymalizacji witryn i stron pod ktem wyszukiwarek
jest zdobycie najwyszych pozycji rankingowych................................................202
Mit o potrzebie zgłaszania witryny do tysi,cy wyszukiwarek .................................202
Mit o raportach widocznoci w wyszukiwarkach.....................................................202
Zgłoś jeśli naruszono regulamin