Wyszukiwarki - wszystko co musisz o nich wiedziec.pdf

(230 KB) Pobierz
Scientific Advertising
Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes ( www.cneb.pl )
przedstawia:
Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
... by się w nich skutecznie promować
e-book ten dostarczył Tobie:
{--imie--} _
{--serwis--}
`1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|
QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?ęóąśłżźćń
`1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|
QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?ęóąśłżźćń
`1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?
ęóąśłżźćń
`1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?
ęóąśłżźćń
Copyrights © Piotr Majewski
Do swobodnego kopiowania i rozpowszechniania.
Zezwalam na łączenie tej publikacji z innymi moimi
publikacjami lub innymi produktami w zestawy
rozpowszechnianie odpłatnie lub nie.
Zabraniam przekształcania, publikowania w
fragmentach lub innej niż elektroniczna formie bez
mojej i indywidualnej pisemnej zgody.
Majewski Business Consulting
ul. Łańcucka 12a/8
80-809 Gdańsk
0502-246-045 / (58) 551-74-62
biuro@cneb.pl / www.cneb.pl
110106254.002.png
Spis treści
Spis treści
ROZDZIAŁ 1: Wstęp..........................................................................4
ROZDZIAŁ 2: Korzyści wynikające z promocji w wyszukiwarkach.....................5
Nie tak prosto.............................................................................6
ROZDZIAŁ 3: Polski rynek wyszukiwarek..................................................8
Polski Rynek...............................................................................8
"Polskie" Wyszukiwarki...................................................................9
2 strony medalu.........................................................................10
ROZDZIAŁ 4: Jak działają wyszukiwarki?................................................11
Pajączek .................................................................................11
Baza Danych i Indeks...................................................................12
Program Wyszukujący..................................................................12
ROZDZIAŁ 5: Co czytają pajączki?........................................................14
Cały tekst strony........................................................................14
TITLE......................................................................................14
Znaczniki META..........................................................................14
Ramki.....................................................................................14
Link Popularity..........................................................................15
Linki.......................................................................................15
Anchor text..............................................................................15
Linki graficzne...........................................................................15
Komentarze..............................................................................16
Treść pliku graficznego i plików zewnętrznych.....................................16
ROZDZIAŁ 6: Jak tworzony jest ranking?................................................17
Tytuł......................................................................................17
Adres www...............................................................................18
Znaczniki META..........................................................................18
Częstotliwość............................................................................18
Lokalizacja słów kluczowych..........................................................19
Nagłówki H1..............................................................................19
Występowanie w katalogu.............................................................19
Link Popularity..........................................................................19
ROZDZIAŁ 7: Spamowanie wyszukiwarek................................................21
Spam......................................................................................21
Duplikowanie słów kluczowych w META ............................................22
Używanie słów kluczowych w META nie występujących w tekście strony.... . .22
Niewidzialny Tekst .....................................................................22
Jump pages, doorway pages, portal pages itd......................................22
Cloaking..................................................................................23
Farmy linków............................................................................23
Podsumowanie kursu.......................................................................25
Co znajdziesz w materiałach na CzasNaE-Biznes i Polskim Forum E-Biznesu?. 27
Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes
ROZDZIAŁ 1: Wstęp
Drogi Przyjacielu,
Cieszy mnie sytuacji, w której mogę się podzielić swoją wiedzą by pomóc Ci w
biznesie. Od ponad 2 lat doradzam polskim biznesom działającym w Internecie i
jak mało kto wie, jak duże możliwości stawiam przed Tobą dzisiaj.
Gdy pierwszy raz pisałem o wyszukiwarkach, takie pojęcie jak pozycjonowanie
było terminem wysoko specjalistycznym. O SEO – angielski skrót: Search Engine
Optimization oznaczający pozycjonowanie – szkoda mówić.
Z wszystkich branż działających w polskim internecie najszybciej i najbardziej z
możliwości pozycjonowania w wynikach wyszukiwarek korzystała branża... stron
erotycznych.
Dzisiaj co druga polska agencja interaktywna zajmuje się pozycjonowaniem.
Część zna się na rzeczy, ale tylko jednostki podczas pozycjonowania dbają o
dobre zaprezentowanie klienta.
Wiedza o wyszukiwarkach jest nadal bardzo mała. Trudno się temu dziwić, skoro
takie projekty jak CzasNaE-Biznes czy Polskie Forum E-Biznesu NIE mają
odpowiedników w polskim internecie. Jest kilka serwisów, które można policzyć
na palcach jednej ręki, które temat wyszukiwarek poruszyły dokładniej... ale
prawie zawsze po macoszemu.
Kurs, który czytasz jest zaktualizowaną w 2003 roku wersją pierwszego w Polsce
szczegółowego opracowania tematu wyszukiwarek.
W kolejnych rozdziałach będę sukcesywnie odkrywał przed Tobą nowe
zagadnienia dotyczące wyszukiwarek. Poznasz sytuację na polskim rynku, to jak
działają i budują ranking oraz jakie techniki są skuteczne a jakie nie podczas
pozycjonowania.
Czytaj uważnie i rób notatki.
Z życzeniami łatwej nauki i sukcesów,
Piotr Majewski
Copyrights © 2004 Majewski Business Consulting
ul. Łańcucka 12a/8; 80-809 Gdańsk; Poland
tel. 0502-246-045 / (58) 551-74-62
strona 4 z 28
110106254.003.png 110106254.004.png
Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes
ROZDZIAŁ 2: Korzyści wynikające z promocji w
wyszukiwarkach
Skuteczna promocja stron www wiązała się z wyszukiwarkami od początku ich
istnienia. W czasach swojej świetności wyszukiwarki generowały nawet do 90%
ruchu na stronie. Dzisiaj znaczenie wyszukiwarek maleje na rzecz brandingu,
bezpośredniego marketingu i crosslinking’u. Jednak nadal są one istotnym
elementem sukcesu online.
Ruch na stronie – liczba osób odwiedzających serwis www. Zwykle
wyraża się tą wartość w ujęciu dziennym. Uwaga, nie mówimy o
liczbie wyświetleń strony (hits) ale o liczbie odwiedzin (visitors).
Crosslinking – są to techniki promocji polegające na wzajemnym
promowaniu się stron internetowych. Może przybrać formę wymiany
bannerów lub zwykłych linków tekstowych.
Direct linking - Inną formą promocji jest udostępnianie
współpracującym serwisom własnych artykułów zawierających
informacje o autorze z linkiem do strony www.
Wg. StatMarket.com (03.2003) wyszukiwarki generowały 13,46% ruchu w
Internecie. Czy to znaczy, że trzeba dać sobie z nimi spokój? Te statystyki nie
mają bezpośredniego odzwierciedlenia w Polsce.
Trzeba podejść do tematu z doświadczeniem marketingowym. Wtedy zauważymy
prawidłowości, które dyskredytują w pewnym sensie tego typu badania. Otóż
nowo powstały serwis nie ma szans na zyskanie popularności za pomocą
crosslinking-u. Marketingu bezpośredni czy masowe kampanie w Internecie często
są poza jego funduszami. Zostają wyszukiwarki.
Wyszukiwarki dla nowych w branży i biznesów z niewielkim budżetem na
promocję są najlepszym i najpewniejszym sposobem na wygenerowanie ruchu na
stronie. Problemem może być tylko zazwyczaj długi czas oczekiwania na
rezultaty.
Dla wielu więc wyszukiwarki mogą generować do 50% ruchu na stronie i mogą to
być strony o bardzo dużej popularności.
Do tego służy pozycjonowanie – jest to narzędzie promocyjne o jednym z
najlepszych wskaźników cena/ zysk. Oznacza to, że zyski są duże w stosunku do
wydatków.
Copyrights © 2004 Majewski Business Consulting
ul. Łańcucka 12a/8; 80-809 Gdańsk; Poland
tel. 0502-246-045 / (58) 551-74-62
strona 5 z 28
110106254.005.png 110106254.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin