listopad 08.doc

(119 KB) Pobierz

 

 

Listopad 2008

 

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

   

1.     Najlepiej z rodzicami.

2.     Na poczcie

3.     Moje ulubione wiersze i bajki.

4.    Jesienna szaruga/ Nasze zabawki.

 

                         

 

                                               

 

  Najlepiej z rodzicami.

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. „Jaka jest mama” –słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela-wprowadzenie litery m,M

 

 

2. „Moja wesoła rodzinka”- osłuchanie i nauka I zwrotki piosenki

 

 

3.„Rozmowy z mamą i tatą”- scenki dramowe na podstawie ilustracji.

Dostrzeganie rozumienie potrzeb innych członków  rodziny.

 

4. Zabawy rytmiczne przy muzyce. Reagowanie na sygnał muzyczny, rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich. 

 

5. „Co wiemy o swoich rodzicach”- Quiz rysowanie drzewa genealogicznego.

Kształtowanie uczucia przywiązania

Do swojej rodziny.

 

 

6.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- prowadzony metodą stacyjną.

 

 

 

 

 

 

7.„Tatuś” – słuchanie opowiadania H.Pietrusiewicza. Swobodne wypowiedzi na temat zabaw z tata. Omawianie sytuacyjnego obrazka.

 

8. . „Lokomotywa”- konstruowanie z elementów papierowych - wypychanka

 

 

9.Zabawe matematyczne” – wprowadzenie liczby i cyfry 4.

Wprowadzenie liczby 4 w aspektach kardynalnym i porządkowym .

 

10. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  z woreczkami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- budują dłuższe wypowiedzi, rozpoznają głoskę i zapis graficzny litery m,M ,czytają samodzielnie sylaby i  wyrazy z literą „m”

 

- odtwarzają wiernie tekst melodię piosenki, umieją wykonać zadanie zgodnie z instrukcją słowną naucz.

 

- samorzutnie wypowiada się w sposób komunikatywny,

 

 

- dobierają odpowiednią ilustrację, potrafią dzielić się radością i smutkiem

- przedstawia ruchem dźwięki grane w skrajnych rejestrach

 

-dz. wypełnia karet pracy z drzewem genealogicznym.

 

 

 

- dz. uważnie i starannie wykonuje ćwiczenia na poszczególnych stacjach.

 

 

 

 

 

 

- wypowiada się swobodnie na temat utworu i ilustracji

 

 

- konstruuje lokomotywę z elementów papierowych, łącząc je klejem i taśmą,

 

 

- przeliczają różne elementy w zakresie 4, wiedzą jak wygląda zapis graficzny liczby 4, liczą w szerokim zakresie

 

- prawidłowo wykonują polecenia, zgodnie bawią się podczas ćwiczeń

 

 

 

 

 

 

§         gry i układanki stolikowe

§         Wykonanie koperty na litery .

§         Słuchanie opowiadania

L. Krzemienieckiej „Dobra ta chatka gdzie mieszka matka”,

§         Spacer do parku- obserwowanie przyrody w listopadzie,

§         Dokończ rysowanie szlaczków

 

§         Zab. dydakt. „Polecenia”- dz.

odtwarzają ruchem treść poleceń zab. dydakt. „Idz na lewo na prawo”,

 

§         Chatka sześciolatka- na podst ilustracji układanie odpowiedzi na pyta,

 

§         Nauka II i III zwrotki piosenki „Moja wesoła rodzinka”,

 

§         Budowanie wyrazów z podanych sylab

 

§         „Dwa obrazki” – dz. potrafią wyszukiwać różnice na obrazkach

 

§         Rozwiązywanie rebusów obrazkowo- literowych

 

§         Scenki dramowe „Pomagamy mamie w kuchni”

 

§         Moja wesoła rodzinka”- wykonanie portretu

§         Układanie wyrazów z sylabami

 

Zestaw ćw porannych .

 

Zabawy ruchowe

 

Berek czarodziej”

z el biegu (Klauza)

 

„Myszki w norce”

z el czworak

 

„Omiń kałużę”

z el równowagi

 

„Kto trafi”

z el celowania 

 

„Zamień woreczki”

orient porządk

 

 

 

ćwiczenia słuchu fonematycznego

( wyodrębnianie głosek, sylab w wyrazach i w zdaniach)

 

         Na poczcie

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1.„Na poczcie”- wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje przedstawiające pocztę. rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, słuchania

 

2.„Kartka pocztowa”- projektowanie i wykonywanie kartek pocztowych.

 

3.„List do taty” - -zapoznanie dzieci z wyglądem litery „T” „t”,

Cel kształcenia: zapoznanie z wyglądem litery „T” „t”, drukowanej i pisanej malej.

 

4. Osłuchanie i nauka piosenki ‘Chodzi listonosz’

 

 

 

5. Wędrówka listu”- zapoznanie z etapami wędrówki listu na podstawie historyjki obrazkowej.

Cel kształcenia:  aktywizowanie myślenia i sprawności umysłowej.

 

 

 

6.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na wesoło, przeprowadzone przy muzyce w formie aerobiku.

 

 

7.Potrafię wysłać wiadomość do mamy i taty- wg scenariusza E. Gruszczyk -Kolczyńskiej . Ustalanie czynności, które gwarantują osiągnięcie celu

 

8..Wycieczka do Urzędy pocztowego- zapoznanie z instytucjami użyteczności społecznej. Poznanie funkcjonowania urzędu pocztowego

 

 

 

-  dz. wie, co można załatwić na poczcie.

 

 

 

 

- dz. wycina i projektuje wg wzoru;

 

- zna drukowaną i pisaną literę t,T,

- rozpoznaje literę t, T w tekście rymowanki,

 

 

- dz zna słowa i melodię piosenki, rozróżnia dzwięki  głośne i ciche, dzieli instrumenty na głośne i ciche, ilustruje ruchem treść piosenki

 

 

-.zna, wędrówkę listu od nadawcy do adresata. Układają  historyjkę obrazkową,

 

 

 

 

 

- doskonalenie sprawności ruchowej

 

 

 

- dz. dąży do osiągnięcia celu.

 

 

- zna wygląd i funkcjonowanie urzędu pocztowego,

-stosuje słowa: poczta, znaczek, skrzynka, waga itp.

 

 

§         Zabawa ‘Głuchy telefon”

 

§         ‘List do mamy’- zabawa dydaktyczna

§         Wykonanie koperty na litery, wycinanie kartoników z literą t, T.

§         „List’- słuchanie wiersza H. Szayerowej

 

§         Oglądanie klaserów ze znaczkami

§         Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z piłką skakankami

§         Zabawy tematyczne w kącikach

 

§         Wyszukiwanie rytmu w ułożonym przez nauczyciela ciągu liści i kontynuowanie go

 

§         Zabawa ‘Listy, listeczki

 

§         Słuchanie wiersza J. Tuwima „O panu Tralalińskim’

 

§         zabawy z chustą (Pedagogika zabawy).

Zestaw ćwiczeń porannych

 

Zabawy ruchowe

„Na jednej nóżce”

z el równo

„Liście na wietrze”

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin