Listopad 2008
Ośrodki zainteresowań
1. Najlepiej z rodzicami.
2. Na poczcie
3. Moje ulubione wiersze i bajki.
4. Jesienna szaruga/ Nasze zabawki.
Najlepiej z rodzicami.
Zintegrowane zajęcia
edukacyjne
Przewidywane osiągnięcia
Działalność dowolna
Wspomaganie rozwoju
1. „Jaka jest mama” –słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela-wprowadzenie litery m,M
2. „Moja wesoła rodzinka”- osłuchanie i nauka I zwrotki piosenki
3.„Rozmowy z mamą i tatą”- scenki dramowe na podstawie ilustracji.
Dostrzeganie rozumienie potrzeb innych członków rodziny.
4. Zabawy rytmiczne przy muzyce. Reagowanie na sygnał muzyczny, rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich.
5. „Co wiemy o swoich rodzicach”- Quiz rysowanie drzewa genealogicznego.
Kształtowanie uczucia przywiązania
Do swojej rodziny.
7.„Tatuś” – słuchanie opowiadania H.Pietrusiewicza. Swobodne wypowiedzi na temat zabaw z tata. Omawianie sytuacyjnego obrazka.
8. . „Lokomotywa”- konstruowanie z elementów papierowych - wypychanka
9.Zabawe matematyczne” – wprowadzenie liczby i cyfry 4.
Wprowadzenie liczby 4 w aspektach kardynalnym i porządkowym .
10. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z woreczkami.
- budują dłuższe wypowiedzi, rozpoznają głoskę i zapis graficzny litery m,M ,czytają samodzielnie sylaby i wyrazy z literą „m”
- odtwarzają wiernie tekst melodię piosenki, umieją wykonać zadanie zgodnie z instrukcją słowną naucz.
- samorzutnie wypowiada się w sposób komunikatywny,
- dobierają odpowiednią ilustrację, potrafią dzielić się radością i smutkiem
- przedstawia ruchem dźwięki grane w skrajnych rejestrach
-dz. wypełnia karet pracy z drzewem genealogicznym.
- dz. uważnie i starannie wykonuje ćwiczenia na poszczególnych stacjach.
- wypowiada się swobodnie na temat utworu i ilustracji
- konstruuje lokomotywę z elementów papierowych, łącząc je klejem i taśmą,
- przeliczają różne elementy w zakresie 4, wiedzą jak wygląda zapis graficzny liczby 4, liczą w szerokim zakresie
- prawidłowo wykonują polecenia, zgodnie bawią się podczas ćwiczeń
§ gry i układanki stolikowe
§ Wykonanie koperty na litery .
§ Słuchanie opowiadania
L. Krzemienieckiej „Dobra ta chatka gdzie mieszka matka”,
§ Spacer do parku- obserwowanie przyrody w listopadzie,
§ Dokończ rysowanie szlaczków
§ Zab. dydakt. „Polecenia”- dz.
odtwarzają ruchem treść poleceń zab. dydakt. „Idz na lewo na prawo”,
§ Chatka sześciolatka- na podst ilustracji układanie odpowiedzi na pyta,
§ Nauka II i III zwrotki piosenki „Moja wesoła rodzinka”,
§ Budowanie wyrazów z podanych sylab
§ „Dwa obrazki” – dz. potrafią wyszukiwać różnice na obrazkach
§ Rozwiązywanie rebusów obrazkowo- literowych
§ Scenki dramowe „Pomagamy mamie w kuchni”
§ Moja wesoła rodzinka”- wykonanie portretu
§ Układanie wyrazów z sylabami
Zestaw ćw porannych .
Zabawy ruchowe
Berek czarodziej”
z el biegu (Klauza)
„Myszki w norce”
z el czworak
„Omiń kałużę”
z el równowagi
„Kto trafi”
z el celowania
„Zamień woreczki”
orient porządk
ćwiczenia słuchu fonematycznego
( wyodrębnianie głosek, sylab w wyrazach i w zdaniach)
Na poczcie
1.„Na poczcie”- wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje przedstawiające pocztę. rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, słuchania
2.„Kartka pocztowa”- projektowanie i wykonywanie kartek pocztowych.
3.„List do taty” - -zapoznanie dzieci z wyglądem litery „T” „t”,
Cel kształcenia: zapoznanie z wyglądem litery „T” „t”, drukowanej i pisanej malej.
4. Osłuchanie i nauka piosenki ‘Chodzi listonosz’
5. Wędrówka listu”- zapoznanie z etapami wędrówki listu na podstawie historyjki obrazkowej.
Cel kształcenia: aktywizowanie myślenia i sprawności umysłowej.
6.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na wesoło, przeprowadzone przy muzyce w formie aerobiku.
7.Potrafię wysłać wiadomość do mamy i taty- wg scenariusza E. Gruszczyk -Kolczyńskiej . Ustalanie czynności, które gwarantują osiągnięcie celu
8..Wycieczka do Urzędy pocztowego- zapoznanie z instytucjami użyteczności społecznej. Poznanie funkcjonowania urzędu pocztowego
- dz. wie, co można załatwić na poczcie.
- dz. wycina i projektuje wg wzoru;
- zna drukowaną i pisaną literę t,T,
- rozpoznaje literę t, T w tekście rymowanki,
- dz zna słowa i melodię piosenki, rozróżnia dzwięki głośne i ciche, dzieli instrumenty na głośne i ciche, ilustruje ruchem treść piosenki
-.zna, wędrówkę listu od nadawcy do adresata. Układają historyjkę obrazkową,
- doskonalenie sprawności ruchowej
- dz. dąży do osiągnięcia celu.
- zna wygląd i funkcjonowanie urzędu pocztowego,
-stosuje słowa: poczta, znaczek, skrzynka, waga itp.
§ Zabawa ‘Głuchy telefon”
§ ‘List do mamy’- zabawa dydaktyczna
§ Wykonanie koperty na litery, wycinanie kartoników z literą t, T.
§ „List’- słuchanie wiersza H. Szayerowej
§ Oglądanie klaserów ze znaczkami
§ Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z piłką skakankami
§ Zabawy tematyczne w kącikach
§ Wyszukiwanie rytmu w ułożonym przez nauczyciela ciągu liści i kontynuowanie go
§ Zabawa ‘Listy, listeczki
§ Słuchanie wiersza J. Tuwima „O panu Tralalińskim’
§ zabawy z chustą (Pedagogika zabawy).
Zestaw ćwiczeń porannych
„Na jednej nóżce”
z el równo
„Liście na wietrze”
...
pchelka254