Sprawozdanie, staż.doc

(29 KB) Pobierz
Agata Natalia Mucha

Agata Natalia Mucha

Nauczyciel języka angielskiego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie z realizacji

Planu Rozwoju Zawodowego

nauczyciela stażysty

 

 

 

 

 

 

 

 

Szkoła Podstawowa nr 3

Im. Mjr Henryka Dobrzańskiego „Hubala”

w Hrubieszowie

Nauczyciel – stażysta: Agata Natalia Mucha

 

 

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju nauczyciela stażysty

              Dnia 1.09.2008 rozpoczęłam staż w Szkole Podstawowej nr 3 im. Mjr Henryka Dobrzańskiego „Hubala” w Hrubieszowie jako nauczyciel języka angielskiego. Moim opiekunem została Pani Bożena Szlonzak. Wspólnie opracowałyśmy Plan Rozwoju Zawodowego, uwzględniający zagadnienia, których przyswojenie jest niezbędne w przypadku początkującego nauczyciela. Plan stażu przedłożyłam Dyrekcji szkoły. Głównym celem było uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego oraz poszerzenie kompetencji zawodowych.

Podczas stażu poznałam organizację, zadania oraz zasady funkcjonowania szkoły. Poznając dokumentację szkoły, analizowałam następujące dokumenty: Statut Szkoły Podstawowej nr 3, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Rozwoju Szkoły, Plan Wychowawczy Szkoły oraz Plan Profilaktyczny. Brałam też udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, spotkaniach z opiekunem stażu jak również samodzielnie układałam plany dydaktyczne dla uczniów o lekkim stopniu upośledzenia umysłowego. Samodzielnie pogłębiałam wiedzę metodyczną poprzez lekturę publikacji dostępnych w bibliotece szkolnej, między innymi czasopismo „Języki Obce w Szkole”. Przez cały okres stażu przygotowywałam konspekty lekcji, zestawy testów oraz gromadziłam pomoce dydaktyczne służące efektywnemu nauczaniu mojego przedmiotu.

Zgodnie z harmonogramem raz w miesiącu uczestniczyłam w zajęciach prowadzonych przez mojego opiekuna stażu oraz w omawianiu tych zajęć, dzięki czemu doskonaliłam mój warsztat pracy i nauczyłam się rozwiązywać różne sytuacje wychowawcze.

Prowadziłam również zajęcia w obecności opiekuna stażu, Pani Bożeny Szlonzak, oraz Pani Dyrektor Danuty Krawczuk. Po takich zajęciach z uwagą słuchałam cennych spostrzeżeń i rad obserwatorów lekcji, dotyczących stosowania różnych metod w nauczaniu języka obcego, mając świadomość, że praca nauczyciela polega też na wspólnej wymianie doświadczeń i systematycznym pogłębianiu wiedzy. W związku z tym uczestniczyłam w licznych szkoleniach wewnątrzszkolnych, takich jak: „Pierwsza pomoc przedmedyczna”, „Bajka dobra na wszystko”, „Stres – jak sobie z nim radzić?”. Przeszłam także obowiązujące nauczycieli szkolenie w zakresie zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki.

Dodatkowo podwyższam swoje kwalifikacje na uzupełniających studiach magisterskich na kierunku filologia angielska w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej z siedzibą w Łodzi. Ukończyłam też kurs dla nauczycieli języka angielskiego uczących w klasach I-III szkoły podstawowej, organizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Forumedukacyjne.eu w Zamościu, jak również uczestniczyłam konferencji metodycznej dla nauczycieli języka angielskiego zorganizowanej przez wydawnictwo Macmillan oraz Dniach Języka Angielskiego wydawnictwa Pearson Longman.

Okres stażu dostarczył mi również nowych doświadczeń w dziedzinie wychowawczej, dlatego postanowiłam aktywnie włączyć się w życie społeczności szkolnej. Aby móc lepiej poznać moich uczniów oraz nauczyć się współpracować z innymi nauczycielami, byłam współorganizatorem spotkania z Kanadyjczykiem, dyskoteki z okazji święta Hallowe’en, Konkursu Kartek Świątecznych „Christmas Cards”, Tygodnia Języków Obcych, Dnia św. Patryka oraz Konkursów Języka Angielskiego „Oxford” i „Bliżej Europy”. Redagowałam również kącik na stronie internetowej pod nazwą „Sprawdź swój angielski”, którego celem była możliwość utrwalania nabytej wiedzy językowej w klasach IV-VI. Ponadto brałam udział w pracach komisji Sprawdzianu klas VI.

W swojej pracy napotkałam też trudności związane z niedostatecznym opanowaniem przez uczniów materiału programowego. Aby je zniwelować, od listopada 2008 zorganizowałam zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów kl. Vb, które odbywają się raz w tygodniu, w środę o godzinie 13.40.

Dodatkowo w okresie stażu współpracowałam z Muzeum Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego we Włodawie poprzez wykonywanie tłumaczeń związanych z Festiwalem Trzech Kultur we Włodawie, wspomnieniami byłego więźnia obozu koncentracyjnego w Sobiborze, a także przygotowywałam reportaż z przebiegu Festiwalu Trzech Kultur, który zostanie opublikowany jesienią.

Mam świadomość popełnianych błędów, ale wiem również, że autorytet nauczyciela buduje się konsekwencją i rzetelnym wykonywaniem swojej pracy, dlatego chętnie korzystam z uwag bardziej doświadczonych nauczycieli i staram się je praktycznie zastosować. Okres stażu sprzyjał pogłębieniu moich kompetencji i zasad funkcjonowania szkoły. Zdobyte doświadczenia wykorzystam w kolejnych etapach swojej drogi zawodowej.

 

 

 

………………………….                                                                      ……………………………………

   Miejscowość, data                                                                    podpis nauczyciela-stażysty

Zgłoś jeśli naruszono regulamin