BMW ukryte menu - poradnik E60 E87 E90
Wywołanie ukrytego menu w OBD komputera w desce rozdzielczej. 1. Przekręć klucz w pozycję 1 l 2. Wciśnij reset (dziennego licznika kilometrów) na 15 sekund 3. Pojawia się menu z opcjami od 01 do 21 Pozycje 1,2 odblokowane, reszta zablokowana. Nawigacja po menu: W pozycji 01 przytrzymaj reset na 5 sekund wchodzimy do menu punktu 01. Struktura menu ( może się nieco różnić w zależności od modelu, roku i wersji): 01.00 FGNSTR BXXXXX [numer VIN] proszę dodać do siebie wszystkie liczby i zapamiętać sumę – przyda się później 01.01 K-ZHAL W/T 76870 /75920 01.02 BMWTNR 000006947357 01.03 COD DIA 0005h 06E0h 01.04 KI HSTLDATUM 12.11.2003 (data produkcji) 01.05 HW AEI 0209h 0017h 01.06 SW 04.07.40 01.07 KODIERDATEN 06.02.12.04 01.08 CAN 00 11 150 Przyciśnij reset by cofnąć się do menu (tego od 01 do 21). Przyciskaj reset w interwałach 1 sekundowych aż dojdziesz do: 02 TEST (widowiskowy test wszystkich kontrolek i wyświetlacza deski rozdzielczej, a także obrotomierza i prędkościomierza [ można zobaczyć zamknięcie licznika siedząc w garażu ]) Aby odblokować (funkcje odblokowujecie na własna odpowiedzialność, gdyż niektóre funkcje mogą uszkodzić twoje auto) inne punkty menu postępuj zgodnie z poniższym tekstem: przejdź do menu 19 - LOCK odczekaj chwilę Wpisz klikając w reset sumę liczb VIN-u – patrz powyżej ( jeśli nie będzie działać to spróbujcie inną sumę - liczbę. Możliwości jest tylko od 00 do 45) Jak pojawi się napis UNLOCKED wciśnij na 5 sekund reset by powrócić do głównego menu. Teraz wszystkie funkcje( punkty ) będą działać – są odblokowane. 03 TEST SI-L: 0610 ( zużyta ilość paliwa w litrach od ostatniej wizyty w serwisie) SI-TAGE: 0000 (ilość dni od ostatniego kasowania) 04 TEST (x – liczba) VBR: xx.x L/100KM (zużycie paliwa w litrach/100 km) VBR: x.x L/HR (zużycie paliwa w litrach/ godzinę) 05 TEST RW-VBR: xx.x L/100KM (średnie zużycie) RW: xxx KM (zasięg) 06 TEST TNK: 7.5/31.0/38.5L (aktualny poziom paliwa: lewy, prawy, razem) TNKANZ: 39.4L PHASE1 (średnia ilość paliwa w zbiorniku) 07 TEST KTMP: xxx°C (temperatura silnika) N: xxxxx U/MIN (obroty silnika) ATMP: +xx.0°C (temperatura otoczenia) 08 TEST V: xxx KM/H (bieżąca prędkość) 09 TEST VB: xx.x V (napięcie akumulatora) 10 TEST LAND: 02 US (państwo sprzedaży) 11 TEST EINHEIT 1: F7 EINHEIT 2: FA EINHEIT 3: 4A 12 TEST VANK: xxx.x KM/H (średnia prędkość) ANK: --:-- (czas przyjazdu) 13 TEST GONG? (test systemu audio auta – podobnie jak TEST 02 – wizualny, 13 TEST akustyczny. Testowane są min. dźwięki: niskiej temperatury zewn. i inne 14 TEST (testy błędów diagnostyki, ale niestety nie rozszyfrowałem całości) DIAG: 1 C7 81 000 DIAG: 2 00 00 000 DIAG: 3 00 00 000 DIAG: 4 00 00 000 DIAG: 5 00 00 000 15 TEST PORT A00: xxxxxxxx PORT A01: 00000111 PORT A02: xx0x0001 PORT A03: 00000011 PORT A04: 000x0101 PORT A05: 001B1111 PORT A06: 00110101 PORT B00: xxxxxxxx PORT B01: 00100010 PORT B02: xx0x0110 PORT B03: x0111001 PORT B04: 000x1111 PORT B05: 11100111 PORT B06: 00000000 Binarna postać kodów mikroprocesora 16 TEST OELTEMP: -48°C (to nie jest temperatura oleju, ani innego płynu, k™óry wytrzymałby taką temperaturę) 17 TEST RCC-EMPF.: ----MIN 18 TEST (Nie odpowiadaj na kasowanie tego testu!) 19 TEST LOCK: OFF (wciśnij reset by zablokować funkcje) 20 TEST KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komputer) Jak to zrobić: Skasuj licznik dzienny i zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.
Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880. Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750. Prawdopodobnie nie będziecie musieli niczego zmieniać, ale jeśli różnica wynosi ponad te zakresy to prawdopodobnie coś jest nie tak 21 TEST RESET? (nie próbójcie tego kasować !!! może dojść do skasowania OBD a wtedy to klapa na całej linii) Nie daję 100% pewności, że powyższe menu będzie działało w każdym aucie i nie biore odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z nieumiejętnych zmian w menu OBD.
luki2-82