zabawy_dla_3latkow.docx

(16 KB) Pobierz

1.      Rozpoznaj drzewo – ćwiczenie pamięciowo-dotykowe


Zabawę można zaproponować w przedszkolnym ogródku (jeśli istnieje taka możliwość) lub podczas wycieczki. Każde dziecko wybiera swoje drzewo i przez 2 minuty je ogląda, dotyka, tak aby dokładnie je zapamiętać. Następnie z zamkniętymi, a najlepiej zawiązanymi, oczami jest prowadzone przez wychowawcę do dwóch różnych drzew. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie wybranego wcześniej przez siebie drzewa.

2. Tajemna skrzynia.


Tę zabawę można poprowadzić w sali lub na przedszkolnym podwórku. Potrzebna jest skrzynia lub duży karton zamykany od góry. Do skrzyni dzieci wrzucają różne przedmioty: gładki, szorstki, miękki, twardy itp. Przedszkolaki powinny wcześniej dokładnie obejrzeć, dotknąć i zapamiętać wykorzystywane w zabawie przedmioty. Następnie wkładają rękę do skrzyni i bez patrzenia na wylosowaną rzecz, muszą odgadnąć, co to za przedmiot.

3. Bufet smakowy - zabawa rozwijająca zmysł smaku


Na stole znajduje się jedzenie, które podzielone jest na kilka grup smakowych.
Słone (np. słone paluszki)
Kwaśne (np. kawałeczek cytryny lub kwaśne żelki Haribo (Frytki, Kwaśne Języczki)
Gorzkie (np. grejpfrut)
Słodkie (np. truskawka lub tradycyjne żelki Haribo „Złoty Miś”)
Dzieci próbują z każdego bufetu, a następnie zawiązują oczy. Wychowawca podaje im po kawałeczku z każdego smaku. Dzieci muszą nazwać smak i rozpoznać jedzenie wykorzystane w bufetach.

Nadesłane przez Magdę 

Dla Grzecznych dzieci

Dla grzecznych dzieci słoneczko swieci (rączki w góre)
A dla niegrzecznych?... wcale nie świeci (kiwamy palcem)
Rybki pływają (złożone rączki naśladują płynącą rybkę)
Ptaszki fruwają (machamy "skrzydełkami")
Motylek poleciał w daleeeeki świat (leciutki bieg w dowolnym kierunku)   Nadesłane przez BeataW

 

Rączki

Rączki robią klap, klap, klap
Nóżki robią tup, tup, tup.
Tutaj swoją główkę mam
I po brzuszku bam, bam, bam.
Buzia robi am, am, am
Oczka patrzą tu i tam.
Tutaj swoją główkę mam,
I na nosku sobie gram.

Murzynek

Murzynek malutki
oczka ma błyszczące. (pokazujemy na oczka)
Kręcą mu się loczki(pokazujemy na włoski zakrecając je)
do góry sterczące .(postawiamy je)
Buzia cala czarna,jak ta czekolada (pokazujemy buzie)
maly nasz murzynek po murzynsku gada.

Chodź do nas Murzynku, podaj rączki swe .
Zrobimy kółeczko, zabawimy się. (tu chyba wiadomo co należy czynić
Hej dalej, dalej, kręćmy się w kółeczko,
Jak się zabawimy wypijemy mleczko .(udajemy, że pijemy ze złożonych rąk).

 

Ja

Tu ma (imię ) rączki, tu ma .....nóżki.
To jest ..... brzuszek, a to paluszki.
Na buzi jest oczko, uszko, nosek, minka,
A z tyłu są plecki, a na głowie czuprynka!

Pokazywanka

Pokaż ...., gdzie masz oczka, gdzie masz uszka a gdzie nos,
Gdzie masz rączki, gdzie masz nóżki, gdzie na głowie rośnie włos?
Daj mi rączki, tupnij nogą, kiwnij główką: 'tak i nie'
Klaśnij w rączki, hop do góry,
Razem pobawimy się!

 

Żabki

Jam jest żabka, tyś jest żabka, (pokazujemy na siebie)
my nie mamy nic takiego. (kręcimy przecząco głowami)
Jedna łapka, druga łapka,  ( machamy rączkami)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach - jak skrzydełkami)
Kuła, kłakła 2x(robimy przysiady)
My nie mamy nic takiego,
jedna łapka, druga łapka,
skrzydełka żadnego.

 

Czyścioszki

Patrzcie dzieci jak się kotek myje
Łapki /pokazujemy/
buzie, uszy, szyję (wedle uznania możemy rozszerzać).
By dzieci też się myły ( grozimy paluszkiem)
i jak kotek czyste były (pokazujemy czyste rączki).

 

Przedszkolaczek

Słońce świeci,
wietrzyk wieje,
latek jeszcze mam niewiele.
Nóżką tupnę,
w rączki klasnę,
jestem przedszkolakiem właśnie.

 

  Dziewuszka

Tu paluszek (pokazujemu wskazujący palec jednej ręki)
Tu paluszek(pokazujemu wskazujący palec drugiej ręki)
kolorowy mam fartuszek (ruch rąk w duł demonstrujący wiadomo co)
Tu jest rączka ( jedna ręka w przód)
A tu druga (druga ręka w przód)
 a tu oczko do mnie mruga ( pokazujemy oko)
Tu jest buzia ( wskazujemy wiadomo co)
Tu ząbeczki( wskazujemy wiadomo co)
Tu wpadaje cukiereczki ( wskazujemy wiadomo co)
Tu jest główka( wskazujemy wiadomo co)
A tu nóżka ( wskazujemy wiadomo co)
Ot i cała jest dziewuszka ( wskazujemy wiadomo co)

Inna wersja to dla dzieci obajga płci
Po tu jest główka (...)
A tu brzuszek( wskazujemy wiadomo co)
Ot i cały jest maluszek

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin