symptomy_gim[1].pdf
(
58 KB
)
Pobierz
Załącznik 3
Symptomy dysleksji u gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Szkoła
Lp
.
Obszar
diagnozy
Objawy
Czytanie: wolne tempo czytania połączone z trudnością jego
zrozumienia i zapamiętania; niechęć do czytania długich i grubych
książek.
Pisanie: błędy ortograficzne i gramatyczne; trudności z organizacją
tekstu, trudne do odczytania pismo.
1.
Język polski
2.
Matematyka
Arytmetyka: trudności z zapisywaniem i odczytywaniem liczb
wielocyfrowych, dodawaniem w pamięci, przekształcaniem wzorów.
Geometria: trudności z zadaniami angażującymi wyobraźnię
przestrzenną, niski poziom wykresów i rysunków.
3.
Biologia
Trudności z opanowaniem terminologii, systematyki, zapamiętaniem
i zapisem reakcji biochemicznych, z organizacją przestrzenną
schematów i rysunków.
4.
Chemia
Problemy z zapamiętaniem terminologii, danych przedstawionych
przestrzennie (na przykład tablica Mendelejewa), błędne zapisywanie
łańcuchów reakcji chemicznych.
5.
Geografia
Trudności z zapamiętywaniem nazw geograficznych, z rysowaniem i
czytaniem map, z orientacją w czasie i przestrzeni.
6.
Historia i
wiedza o
społeczeństwie
Trudności z zapamiętywaniem nazw i nazwisk, zła orientacja w
czasie (chronologia, daty) i na mapach historycznych.
7.
Sztuka
Trudności z czytaniem nut, szczegółowym analizowaniu obrazów,
rysowaniem i organizacją przestrzenną prac plastycznych.
8.
Wychowanie
fizyczne
Problemy z opanowaniem układów gimnastycznych, trudności z
bieganiem, ćwiczeniami równoważnymi oraz grami wymagającymi
użycia piłki.
Pozaszkolne obszary aktywności
Lp
.
Obszar
diagnozy
Objawy
1.
Życie
codzienne
Czynności użyteczne: trudności z wypowiadaniem się, artykulacją
złożonych wyrazów, problemy z wypełnianiem formularzy,
prowadzeniem samochodu, zapamiętaniem układów tanecznych,
zapamiętywanie nazw i danych – trudności z zapamiętaniem
i dokładnym przekazaniem informacji odebranych przez telefon.
Liczby: trudności z płynnym wymienieniem wszystkich nazw miesięcy,
mylenie numerów autobusów, mylenie kolejności cyfr przy wybieraniu
numeru telefonicznego, mylenie dat i godzin.
Orientacja w czasie i przestrzeni: kłopoty z planowaniem, organizacją
i zarządzaniem czasem, trudności z odróżnieniem strony prawej od
lewej, problemy z czytaniem mapy i orientowaniem się w nieznanym
terenie.
Plik z chomika:
Vrisea
Inne pliki z tego folderu:
INFORMACJA%20O%20UCZNIU%20Z%20TRUDNOSCIAMI%20W%20PISANIU%20%20I%20CZYTANIU(2).pdf
(42 KB)
wspomnienia_matki[1](2).pdf
(94 KB)
Wzór.doc
(31 KB)
Procedury opiniowania dysleksji(3).doc
(30 KB)
pomoc_ psych.doc
(37 KB)
Inne foldery tego chomika:
Analiza i synteza
bajki terapeutyczne
Kwestionariusz diagnozy i nadzędzia badawcze w terapii pedagogicznej J. Tomczak, R. Ziętara
Ortografia
Terapia pedagogiczna
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin