pomoc_ psych.doc

(37 KB) Pobierz
Na podstawie Rozporządzenia MENiS z dnia 7

Przedszkole nr 74

01-229 Warszawa

ul. Wolska 79

e-mail:p74@edu.um.warszawa.pl

 

 

 

 

 

 

PROCEDURA UDZIELANIA DZIECIOM, RODZICOMI

I  NAUCZYCIELOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

W PRZEDSZKOLU NR 74 W WARSZAWIE

UL. WOLSKA 79

 

 

 

Podstawa prawna:

Rozporządzenia MENiS z dnia 7.01.2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz. U z 2003r.. Nr 11 poz.114

 

 

 

 

Na podstawie Rozporządzenia MENiS z dnia 7.01.2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Przedszkole nr 74 organizuje i udziela dzieciom i ich rodzicom  a także nauczycielom pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

 

§ 1

 

 

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna polega  w szczególności na:

1. diagnozowaniu środowiska wychowanka,

2. rozpoznawaniu możliwości oraz potrzeb dzieci i umożliwienie ich zaspokojenia,

3. rozpoznawaniu przyczyn trudności w osiąganiu umiejętności edukacyjnych,

4. wspieraniu dzieci zdolnych,

5. podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych, wspieraniu

    nauczycieli w tym zakresie,

6. prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród dzieci, nauczycieli

   i rodziców,

7. wspieraniu dzieci metodami aktywnymi w kierunku pozyskiwania nowych

   wiadomości i umiejętności,

8. wspieraniu nauczycieli w kierunku organizowania doradztwa pedagogicznego,

    wyborem form doskonalenia,

9. wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne

   wychowanków,

10. udzielaniu pomocy nauczycielom w dostosowaniu wymagań edukacyjnych

     wynikających z realizowanego programu do indywidualnych potrzeb psychofizycznych

     i edukacyjnych dziecka ze specjalnymi potrzebami,

11.wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów  wychowawczych,

12. rozwijaniu umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli,

13. podejmowaniu działań  mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

§ 2

 

Zadania o których mowa w  § 1 zarządzenia realizowane są  we współpracy z:

1.    rodzicami,

2.    nauczycielami i innymi pracownikami Przedszkola nr 74,

3.    Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną nr 2 w Warszawie ul. Księcia Janusza 45/47

4.    innymi przedszkolami, szkołami,

5.    podmiotami działającymi na rzecz rodziny i dzieci.

 

 

 

 

§ 3

Poradnia Psychologiczno – Pedagogicznej  realizację  zadań na terenie przedszkola powierza zatrudnionemu przez siebie psychologowi.

 

§ 4

Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest dobrowolna i  nieodpłatna.

 

§ 5

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu może być udzielana na wniosek:

1.    dziecka,

2.    rodzica,

3.    nauczyciela,

4.    psychologa,

5.    logopedy,

6.    poradni psychologiczno – pedagogicznej.

 

§ 6

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu jest organizowana w formie: zajęć specjalistycznych;

Ø     korekcyjno – kompensacyjnych,

Ø     logopedycznych,

Ø     innych o charakterze terapeutycznym.

1.    zajęć psycho- edukacyjnych dla rodziców,

2.    porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.

 

§ 7

1.    Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze organizuje się dla dzieci, które mają znaczne trudności w uzyskiwaniu osiągnięć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.

2.    Zajęcia  prowadzone są przez nauczycieli odpowiedzialnych za  swoje grupy  wiekowe.

 

§ 8

Zajęcia specjalistyczne:

1.    korekcyjno – kompensacyjne organizowane są dla dzieci, które wykazują specyficzne  trudności uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli w danej grupie wiekowej.

2.    Logopedyczne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy, które  powodują zakłócenia w komunikacji językowej i utrudniają naukę.

    Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela – logopedę.

 

 

3.    Socjoterapeutyczne organizowane dla dzieci z dysfunkcjami zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela – specjalistę  posiadającego przygotowanie w zakresie pracy terapeutycznej lub socjoterapii.

 

§ 9

O objęciu dziecka zajęciami dydaktyczno – wyrównawczymi i zajęciami specjalistycznymi decydują rodzice i dyrektor przedszkola.

 

§ 10

Udział dziecka w indywidualnych zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych oraz zajęciach specjalistycznych  trwa do czasu zlikwidowania opóźnień w uzyskaniu osiągnięć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.

 

§ 11

Zajęcia psychooedukacyjne organizuje się w celu wspomagania wychowawczej funkcji rodziny, zapobiegania dysfunkcjom dzieci oraz wspierania ich rozwoju.

 

§ 12

Porad dzieciom, rodzicom i nauczycielom oraz konsultacji dl rodziców i nauczycieli udzielają w zależności od potrzeb nauczyciel grupy, psycholog oraz nauczyciel – logopeda.

§ 13

1.    Warsztaty dla rodziców i nauczycieli organizuje się w celu doskonalenia umiejętności

    z zakresu komunikacji społecznej oraz umiejętności wychowawczych.

2.    Warsztaty prowadzą w zależności od potrzeb  nauczyciel, psycholog lub nauczyciel – logopeda.

 

§ 14

1.    Pomoc psychologiczno – pedagogiczna  organizuje dyrektor przedszkola.

2.    W przedszkolu może być zatrudniony nauczyciel – logopeda.

 

§ 15

Procedura wchodzi w życie z dniem 01.09.2007r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Procedurę przyjęto  do realizacji Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 12.07.2007r.:

 

Zapoznano RP w dniu 31. 08. .2007r.

 

 

 

 

 

Opracowała Hanna Walkiewicz

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin