Przedszkole nr 74
01-229 Warszawa
ul. Wolska 79
e-mail:p74@edu.um.warszawa.pl
PROCEDURA UDZIELANIA DZIECIOM, RODZICOMI
I NAUCZYCIELOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W PRZEDSZKOLU NR 74 W WARSZAWIE
UL. WOLSKA 79
Podstawa prawna:
Rozporządzenia MENiS z dnia 7.01.2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz. U z 2003r.. Nr 11 poz.114
Na podstawie Rozporządzenia MENiS z dnia 7.01.2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Przedszkole nr 74 organizuje i udziela dzieciom i ich rodzicom a także nauczycielom pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
§ 1
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna polega w szczególności na:
1. diagnozowaniu środowiska wychowanka,
2. rozpoznawaniu możliwości oraz potrzeb dzieci i umożliwienie ich zaspokojenia,
3. rozpoznawaniu przyczyn trudności w osiąganiu umiejętności edukacyjnych,
4. wspieraniu dzieci zdolnych,
5. podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych, wspieraniu
nauczycieli w tym zakresie,
6. prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród dzieci, nauczycieli
i rodziców,
7. wspieraniu dzieci metodami aktywnymi w kierunku pozyskiwania nowych
wiadomości i umiejętności,
8. wspieraniu nauczycieli w kierunku organizowania doradztwa pedagogicznego,
wyborem form doskonalenia,
9. wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne
wychowanków,
10. udzielaniu pomocy nauczycielom w dostosowaniu wymagań edukacyjnych
wynikających z realizowanego programu do indywidualnych potrzeb psychofizycznych
i edukacyjnych dziecka ze specjalnymi potrzebami,
11.wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
12. rozwijaniu umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli,
13. podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
§ 2
Zadania o których mowa w § 1 zarządzenia realizowane są we współpracy z:
1. rodzicami,
2. nauczycielami i innymi pracownikami Przedszkola nr 74,
3. Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną nr 2 w Warszawie ul. Księcia Janusza 45/47
4. innymi przedszkolami, szkołami,
5. podmiotami działającymi na rzecz rodziny i dzieci.
§ 3
Poradnia Psychologiczno – Pedagogicznej realizację zadań na terenie przedszkola powierza zatrudnionemu przez siebie psychologowi.
§ 4
Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest dobrowolna i nieodpłatna.
§ 5
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu może być udzielana na wniosek:
1. dziecka,
2. rodzica,
3. nauczyciela,
4. psychologa,
5. logopedy,
6. poradni psychologiczno – pedagogicznej.
§ 6
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu jest organizowana w formie: zajęć specjalistycznych;
Ø korekcyjno – kompensacyjnych,
Ø logopedycznych,
Ø innych o charakterze terapeutycznym.
1. zajęć psycho- edukacyjnych dla rodziców,
2. porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.
§ 7
1. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze organizuje się dla dzieci, które mają znaczne trudności w uzyskiwaniu osiągnięć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.
2. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli odpowiedzialnych za swoje grupy wiekowe.
§ 8
Zajęcia specjalistyczne:
1. korekcyjno – kompensacyjne organizowane są dla dzieci, które wykazują specyficzne trudności uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli w danej grupie wiekowej.
2. Logopedyczne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy, które powodują zakłócenia w komunikacji językowej i utrudniają naukę.
Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela – logopedę.
3. Socjoterapeutyczne organizowane dla dzieci z dysfunkcjami zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela – specjalistę posiadającego przygotowanie w zakresie pracy terapeutycznej lub socjoterapii.
§ 9
O objęciu dziecka zajęciami dydaktyczno – wyrównawczymi i zajęciami specjalistycznymi decydują rodzice i dyrektor przedszkola.
§ 10
Udział dziecka w indywidualnych zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych oraz zajęciach specjalistycznych trwa do czasu zlikwidowania opóźnień w uzyskaniu osiągnięć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.
§ 11
§ 12
Porad dzieciom, rodzicom i nauczycielom oraz konsultacji dl rodziców i nauczycieli udzielają w zależności od potrzeb nauczyciel grupy, psycholog oraz nauczyciel – logopeda.
§ 13
2. Warsztaty prowadzą w zależności od potrzeb nauczyciel, psycholog lub nauczyciel – logopeda.
§ 14
1. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna organizuje dyrektor przedszkola.
2. W przedszkolu może być zatrudniony nauczyciel – logopeda.
§ 15
Procedura wchodzi w życie z dniem 01.09.2007r.
Procedurę przyjęto do realizacji Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 12.07.2007r.:
Zapoznano RP w dniu 31. 08. .2007r.
Vrisea