regulamin.doc

(89 KB) Pobierz
Sochaczew 19 02 2009r

  Sochaczew dn. 25.02. 2011r.

 

 

 

REGULAMIN REKRUTACJI DO ZESPOŁU SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO

W SOCHACZEWIE

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

 

 

I.PODSTAWA PRAWNA

  1. Ustawa o systemie oświaty z dn. 7 września 1991 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami)
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych
    oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych. (Dz. U. z 2004r. Nr 26, poz. 232)
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn.18 lutego 2002 r.
    w sprawie organizacji roku szkolnego ( DZ.U. Nr 46 poz. 432 z 2002r. ze zmianami).
  4. Regulamin Organizacyjny Kuratorium Oświaty w Warszawie, zatwierdzony przez Wojewodę Mazowieckiego w dniu 15 lipca 2010 r.
  5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji i sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. (Dz. U. z 2002r. Nr 13, poz. 125)
  6. Ustawa z dn. 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. Ust. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami).
  7. Zarządzenie nr  15 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dn. 7 lutego 2011 roku w sprawie przyjmowania uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych, oraz szkół policealnych na rok szkolny 2011/2012.
  8. Zarządzenie nr  21 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dn. 17 lutego 2011 r. zmieniające zarządzenie w sprawie przyjmowania uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół policealnych na rok szkolny 2011/2012.

II.SZCZEGÓŁOWY KALENDARZ REKRUTACJI

Zgodnie z Zarządzeniem nr 15 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 7 lutego 2011 roku rekrutację przeprowadza się według następującego harmonogramu:

1.      od 16 maja (poniedziałek) od godz. 10.00 do 24 maja (wtorek) do godz. 13.00 kandydaci, w godzinach pracy sekretariatu, składają kwestionariusze - podania o przyjęcie do szkoły;

2.      od 16 czerwca (czwartek) od godz.10.00 do 21 czerwca (wtorek) do godz. 13.00 kandydaci mają możliwość dokonywania zmian wyboru szkół i oddziałów (poprzez wycofanie złożonego wcześniej podania i złożenie w godzinach pracy sekretariatu nowego podania o przyjęcie do szkoły);

3.      od 22 czerwca (środa) od godz. 11.00 do 27 czerwca (poniedziałek), do godz. 14.00 kandydaci składają do (nie więcej niż trzech) szkół  kopie świadectwa ukończenia gimnazjum oraz kopie zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu z części humanistycznej i matematyczno - przyrodniczej przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył. Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły
o średnicy 36mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby. Kandydaci składają dokumenty, o których mowa wyżej, w szkole, w której mają złożony kwestionariusz – podanie. Kandydat, który wybrał trzy szkoły w jednym mieście, może złożyć jedną kopię świadectwa
i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum w szkole pierwszego wyboru.

4.      od 27 czerwca (poniedziałek), godz. 14.00 do 1 lipca (piątek), godz. 14.00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna prowadzi postępowanie rekrutacyjne według przyjętych w szkole procedur;

5.      do 1 lipca (piątek), do godz. 14.00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej i listy kandydatów nie zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej, uwzględniając zasadę umieszczania kandydatów na listach w kolejności, zgodnie z liczbą uzyskanych punktów oraz kryteriami zawartymi w rozdz. IV;

6.      od 1 lipca (piątek), od godz. 14.00 do 5 lipca (wtorek), do godz. 14.00 kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają oświadczenia potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum;

7.      5 lipca (wtorek), godz. 16.00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza listy kandydatów przyjętych do szkoły, którzy potwierdzili wolę uczęszczania do wybranej szkoły, uwzględniając zasadę umieszczania nazwisk na liście w kolejności, zgodnie z liczbą uzyskanych punktów oraz kryteriami zawartymi w rozdz. IV, a także informację o liczbie wolnych miejsc.

III.REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA I DODATKOWA

W przypadku dysponowania wolnymi miejscami szkoła przyjmuje kandydatów w ramach rekrutacji uzupełniającej (w miesiącu lipcu) i rekrutacji dodatkowej (w miesiącu sierpniu) według następującego harmonogramu:

1.      6 lipca (środa) i 7 lipca (czwartek), do godz. 12.00 kandydaci ubiegający się
o przyjęcie do  szkoły w rekrutacji uzupełniającej składają dokumenty do szkoły, jeżeli  nie dokonała pełnego naboru;

2.      7 lipca (czwartek), godz. 14.00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza wyniki rekrutacji uzupełniającej;

3.      od 7 lipca (czwartek), od godz. 14.00 do 11 lipca (poniedziałek), do godz. 14.00 kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia w wyniku rekrutacji uzupełniającej, składają oświadczenia potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum;

4.      11 lipca (poniedziałek), godz. 15.00 szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna ogłasza listy przyjętych do klasy pierwszej na rok szkolny 2011/2012;

5.      11 lipca (poniedziałek), godz. 15.30 administrator systemu elektronicznego wspomagania rekrutacji przesyła do Wydziału Wspomagania i Komunikacji Społecznej Kuratorium Oświaty w Warszawie informacje o liczbie przyjętych do oddziałów klasy pierwszej oraz o wolnych miejscach w szkole;

6.      od 22 sierpnia (poniedziałek) do 26 sierpnia (piątek) szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna przeprowadza dodatkową rekrutację, jeżeli nie przeprowadziła pełnego naboru;

7.      szkolna komisja rekrutacyjno- kwalifikacyjna po każdym etapie rekrutacji sporządza
i podpisuje protokoły postępowania kwalifikacyjnego.

Szczegółowe warunki rekrutacji uzupełniającej i dodatkowej określa Szkolna Komisja Rekrutacyjna i podaje do wiadomości kandydatom ubiegającym się o przyjęcie.

IV.UWAGI OGÓLNE

1.      Rekrutacja do szkoły jest prowadzona z wykorzystaniem systemu informatycznego firmy VULCAN. Kandydat zgodnie ze szczegółowym kalendarzem rekrutacji loguje się do systemu, wprowadza swoje dane osobowe, w tym numery telefonów kontaktowych( obowiązkowo), wyniki klasyfikacji końcowej z gimnazjum oraz szczegółowe wyniki egzaminu gimnazjalnego. Szkoła potwierdza odbiór dokumentów na specjalnej karcie wydrukowanej z systemu. Kandydat jest zobowiązany dostarczyć wszystkie wyżej wymienione dokumenty do szkoły pierwszego wyboru zgodnie
z kalendarzem rekrutacji.

2.      Kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w sekretariacie szkoły pierwszego wyboru kwestionariusze - podania wydrukowane z systemu wraz z niezbędnymi kopiami zaświadczeń (kopie zaświadczeń muszą być potwierdzone przez szkoły, w których są one wymagane).

3.      Szkoła przyjmuje wyłącznie podania podpisane przez kandydata i rodziców (prawnych opiekunów).

4.      W trakcie rekrutacji organizowanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania:

a.       kandydat składając podanie-kwestionariusz określa pozycję swoich preferencji przyjęcia do danego oddziału,

b.      każdy z kandydatów zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów lub nie zostaje przyjęty do żadnego oddziału, jeśli do żadnego ze wskazanych oddziałów nie uzyskał wystarczającej liczby punktów zapewniających mu przyjęcie,

c.       jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów uprawniającą go do przyjęcia do większej liczby oddziałów - zostaje on przydzielony do tego i tylko do tego oddziału, który znajduje się najwyżej na liście jego preferencji,

d.      kandydat, który zostanie zakwalifikowany do przyjęcia do oddziału, nie będzie umieszczony na listach do przyjęcia do oddziałów o niższych preferencjach, choćby spełniał kryteria przyjęć do tych oddziałów,

    1. kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły składając dokumenty, posługuje się kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia
      o szczegółowych wynikach egzaminu, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum, do którego uczęszczał. Kandydat składa tyle kopii tych dokumentów ile szkół wybrał.

5.      Kandydat umieszczony na liście przyjętych do danej szkoły składa oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu.

  1. Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi w terminie ustalonym przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty – określonym w rozdziale II niniejszego regulaminu.

7.      Warunkiem przyjęcia do szkoły jest złożenie pisemnego oświadczenia potwierdzającego wybór i dostarczenie oryginałów dokumentów w terminie określonym w terminarzu.

8.      W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej dyrektor szkoły powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków.

9.      Szkolna Komisja Rekrutacyjna – Kwalifikacyjna:

a.       podaje informację o warunkach rekrutacji,

b.      przeprowadza postępowanie rekrutacyjne zgodnie z kryteriami i warunkami określonymi w regulaminie,

c.       ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia,

d.      ogłasza listę kandydatów przyjętych do szkoły,

e.       podaje informację o wolnych miejscach w szkole,

    1. rozstrzyga w sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie i nierozstrzygniętych w szczegółowych przepisach, w tym określa warunki i kryteria rekrutacji uzupełniającej i rekrutacji dodatkowej,

g.      sporządza protokoły postępowania kwalifikacyjnego.

 

10.  Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły są zobowiązani do zapoznania się ze Statutem Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego i przestrzegania go
z chwilą przyjęcia do szkoły.

V.KLASY PIERWSZE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

 

      Liceum Ogólnokształcące

Ia - medialna z przedmiotami rozszerzonymi w podstawie programowej: język polski, język obcy oraz historia;

Ia - językowa z przedmiotami rozszerzonymi w podstawie programowej: język polski, język obcy I oraz język obcy II;

Ib - turystyczno-menedżerska z przedmiotami rozszerzonymi w podstawie programowej: biologia, geografia oraz język obcy;

Ib - politechniczna z przedmiotami rozszerzonymi w podstawie programowej: matematyka, fizyka oraz język obcy;

 

Technikum

I a t– klasa w zawodzie: technik mechanik;

I b t– klasa w zawodzie: technik budownictwa;

      I c t...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin