marketing_wirusowy.pdf
(
490 KB
)
Pobierz
Marketing wirusowy w internecie
Marketing wirusowy
w internecie
Autor: Piotr R. Michalak,
Damian Daszkiewicz, Anna Musz
ISBN: 978-83-246-2124-8
Format: A5, stron: 136
Zara¿aj œmiechem, namna¿aj pomys³y, zagra¿aj konkurencyjnoœci¹!
• Niezbêdny do ¿ycia bakcyl marketingowy
• Marketing wirusowy pod lup¹: wirus promocyjny, produktowy, cenowy,
dystrybucyjny, obs³ugowy
• Partnerzy promocji i programy partnerskie — tylko dla zara¿onych ide¹
• Publikowanie e-booków i artyku³ów — czêste objawy marketingu wirusowego
• Inteligentny autoresponder, ³añcuszki szczêœcia, piramidy finansowe — studium
kliniczne popularnych przypadków
Epidemia rozsiewana przez sieæ
By³a pierwsza po³owa XXI wieku. Ludzkoœæ, atakowana zewsz¹d milionami
wyprzeda¿owych bakterii i marketingowych mikrobów, wreszcie wytworzy³a skuteczn¹
barierê ochronn¹. Nawet najbardziej zmutowane wirusy odbija³y siê od pow³oki chroni¹cej
umys³y i portfele odbiorców. Profilaktyka antyreklamowa zasz³a dalej ni¿ kiedykolwiek
wczeœniej. Sprytne promocyjne mikroorganizmy nie mia³y ¿adnych szans...
Tej epidemii, tak jak i innych podobnych w historii ludzkoœci, nikt siê nie spodziewa³.
Masowe rozprzestrzenianie materia³ów promocyjnych, nag³y wybuch zaraŸliwego
zainteresowania i setki przypadków transakcji w Internecie okaza³y siê œwiatowym
prze³omem. Marketing wirusowy w rêkach pomys³owych specjalistów k³adzie na ³opatki
wszystkich, do których dotrze. Zabójczo skuteczny, œmiercionoœnie interesuj¹cy,
z niesamowit¹ prêdkoœci¹ przenosz¹cy siê z komputera na komputer, z konta na konto,
z u¿ytkownika na u¿ytkownika. Diagnoza jest pewna — tylko ta forma promocji pozostaje
niepokonana w dzisiejszej wirtualnej rzeczywistoœci!
Rokowania dla sprawcy epidemii s¹ pozytywne. Musisz jednak:
• dotrzeæ do jak najwiêkszej liczby koñcowych adresatów w jak najkrótszym czasie
• zadbaæ o atrakcyjn¹ zawartoœæ przekazu
• subtelnie po³¹czyæ reklamê z mark¹
• byæ kreatywny i nie lekcewa¿yæ inteligencji odbiorców
• wybraæ w³aœciwych partnerów
• nawi¹zaæ wiêŸ z grup¹ docelow¹
• obni¿aæ koszty kampanii
Dowiedz siê, jak to zrobiæ — kup teraz tê ksi¹¿kê i zacznij j¹ czytaæ od dziœ!
Spis tre
ci
1. Czym tak naprawd
jest marketing wirusowy
i jak mo
na go wykorzysta
? .........................................................5
Za kilkana
cie lat nie prze
yjesz bez marketingu wirusowego ............................5
Co to jest marketing wirusowy
— nie myli
z „magicznymi” metodami promocji! ...................................................9
Oko w oko z wirusem marketingowym ...........................................................11
Dlaczego w
a
nie internet? ................................................................................12
2. Gdzie i jak stworzy
marketingowego wirusa?
5 obszarów wirusowo
ci ............................................................17
Wirus promocyjny .............................................................................................17
Wirus produktowy ............................................................................................27
Wirus cenowy ...................................................................................................43
Wirus dystrybucyjny ..........................................................................................44
Wirus obs
ugowy ...............................................................................................53
3. Czy programy partnerskie maj
co
wspólnego
z marketingiem wirusowym? ......................................................61
Dlaczego PP s
tak popularne? ..........................................................................63
Sk
d wiadomo,
e klient przyszed
z polecenia partnera? .................................64
Jak pozyska
partnerów do PP? ........................................................................65
Czas pozna
11 skutecznych trików, dzi
ki którym PP rozwinie skrzyd
a .......67
Czy zarabianie w internecie ma co
wspólnego z programami partnerskimi? ..69
M A R K E T I N G W I R U S O W Y W I N T E R N E C I E
4. Wirusowo
niejedno ma imi
...................................................73
Artyku
y do przedruku ..................................................................................... 74
E-book jako narz
dzie marketingu wirusowego ............................................... 79
5. Jakie jest najpot
niejsze narz
dzie w marketingu wirusowym? ... 87
Przyk
adowe zastosowanie autorespondera .................................................... 88
Czym jest inteligentny autoresponder? ............................................................. 89
Czy inteligentny autoresponder to maszynka do wysy
ania spamu? ................. 89
Jakie s
zalety inteligentnych autoresponderów? ................................................. 90
3 pomys
y na wykorzystanie inteligentnych autoresponderów ........................ 94
6. Marketing wirusowy w r
kach oszustów ...................................99
a
cuszki szcz
cia ........................................................................................... 99
Piramidy finansowe ......................................................................................... 110
7. Jak wykorzysta
potencja
marketingu wirusowego? ...............113
Kluczowe przekonania — fundamenty Twojego sukcesu .............................. 113
Burze mózgów w praktyce i w internecie ...................................................... 115
Pozycje percepcyjne — patrz oczami swoich klientów .................................. 116
No
niki wirusowo
ci w internecie .................................................................. 118
8. Najwi
kszy sekret marketingu wirusowego
— ods
aniamy karty ..................................................................121
O autorach ................................................................................125
Skorowidz .................................................................................127
4
R O Z D Z I A
2
G d z i e i j a k s t w o r z y
m a r k e t i n g o w e g o
w i r u s a ? 5 o b s z a r ó w
w i r u s o w o
c i
Wirus promocyjny
Promocja jest najbardziej widocznym i oczywistym miejscem powsta-
wania wirusów. Filmiki na YouTube i prezentacje w PowerPoincie
s
zwyk
ymi no
nikami reklamowymi. Czasem jednak mylnie my
li si
,
e marketing wirusowy to tylko promocja. Owszem, owocem mar-
ketingu wirusowego jest dobra, automatyczna promocja — ale same
metody marketingu wirusowego opieraj
si
nie tylko na promocji.
Zaczniemy jednak od niej, jako
e mimo wszystko stanowi ona fun-
dament wirusowo
ci.
Nieprawda,
e wszystko ju
by
o.
W marketingu wirusowym liczy
si
oryginalno
, ale warto wiedzie
, jakie pomys
y zosta
y ju
wy-
korzystane. Nie warto wywa
a
otwartych drzwi, dlatego przygoto-
wali
my dla Czytelników zbiór „Inspiracji” — zestawienie wybranych
koncepcji, które si
sprawdzi
y:
M A R K E T I N G W I R U S O W Y W I N T E R N E C I E
Inspiracje: Twoi klienci chc
si
pochwali
sukcesem
Zaanga
owanie klientów w promocj
marki mo
e przybiera
ró
ne
formy. Je
eli produkt przypadnie odbiorcom do gustu, prawdopo-
dobnie sami przejm
inicjatyw
i zaczn
przekazywa
informacj
o nim
dalej.
Zilustrujmy ten proces przyk
adem, dotycz
cym programów gra-
ficznych. Popularnym zjawiskiem w internecie sta
y si
zapisy tzw.
speed painting
, czyli dzie
sztuki, tworzonych za pomoc
ró
nych
(w tym tak
e komputerowych) technik (rys. 2.1). Procesy tworzenia
rysunków lub obrazów, uwiecznione w postaci znacznie przyspieszo-
nych filmów, ich autorzy umieszczaj
w sieci WWW. W jaki sposób
mog
one sta
si
no
nikami wirusów marketingowych?
ród
o: http://www.youtube.com/watch?v=WSKruiv9Ul8
Rysunek 2.1. Przyk
ad speed painting: portret Beyonce Knowles
Arty
ci najcz
ciej nie ukrywaj
, z jakich programów korzystali. Podaj
nazw
aplikacji, czasem nawet jej wersj
, ujawniaj
równie
marki
zastosowanych tabletów graficznych itp. W pewnym sensie dzia
ania
18
Plik z chomika:
macher831
Inne pliki z tego folderu:
marketing_wirusowy.pdf
(490 KB)
Praktyczny_marketing_w_malej_firmie.pdf
(629 KB)
Komunikacja_marketing_i_zarzadzanie_projektem.pdf
(1051 KB)
E-spolecznosc.pdf
(1026 KB)
Sztuka_pisania.pdf
(1412 KB)
Inne foldery tego chomika:
Darmowe pełne wersje ebooków
E-biznes
E-booki
Edukacja finansowa
gielda-artykuly
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin