KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1. Nauczyciel: Anna Wacowska
2. Data: 04.11.2011
3. Klasa: 5a
4. Temat zajęć: Święto Guya Fawkes’a czyli spisek prochowy (Guy Fawkes’ Night or Gunpowder Plot)
5. Cele ogólne:
· zapoznanie z elementem kultury brytyjskiej – świętem upamiętniającym spisek prochowy z 1605 roku;
· zainteresowanie kulturą i historią Wielkiej Brytanii;
· przypomnienie zasad tworzenia trybu rozkazującego;
· przypomnienie i poszerzenie wiedzy o przyimkach określających miejsce położenia (behind, under, on, in, between);
· przypomnienie nazw mebli i zwierząt domowych.
6. Cele szczegółowe (operacyjne):
· uczeń / uczennica pamięta i zna znaczenie daty 5. listopada 1605 roku w historii Wielkiej Brytanii;
· określa położenie zwierzęcia w przestrzeni;
· prawidłowo tworzy zdania twierdzące i przeczące w trybie rozkazującym.
7. Cel wychowawczy: przypomnienie zasad bezpiecznego obchodzenia się z ogniem i fajerwerkami
8. Metody:
· czynne: kierowania aktywnością ucznia, zadaniowa, ćwiczeń;
· słowne: opowiadanie.
9. Formy: praca jednostkowa
10. Środki dydaktyczne: kserokopia strony 26 i 27 z książki Festivals and Special Days in Britain Melanie Birdsall – po jednej dla każdego ucznia.
11. Przebieg zajęć:
I Rozpoczęcie lekcji
· sprawdzenie obecności
· rozgrzewka językowa – zagadka. N rysuje na tablicy rysunek przedstawiający ognisko i palącą się na nim kukłę, opisując go po angielsku – U zgadują, co przedstawia. N podpisuje rysunek 5 MINUT
II Prowadzenie lekcji
1. Opowiadanie (w języku polskim) o pochodzeniu święta. Zapisanie tematu i okolicznościowego wierszyka oraz tłumaczenia trudniejszych słówek w zeszycie. 5 MINUT
2. Gdzie są zwierzęta? – strona 26: Wyjaśnienie, dlaczego zwierzęta domowe nie lubią nocy 5. listopada. Nazywanie zwierząt przedstawionych na rysunkach. N rysuje na tablicy schematyczne rysunki przedstawiające położenie zwierząt, przypominając z U nazwy przyimków po angielsku. Rysunki zostają na tablicy jako podpowiedź do ćwiczenia. Odszukanie zwierząt na kserokopii i udzielanie odpowiedzi na pytania do ilustracji, kilka zdań pod kierunkiem N, pozostałe samodzielnie. Sprawdzenie odpowiedzi.
15 MINUT
3. Bezpieczeństwo w noc 5. listopada – str. 27 – N krótko omawia sposoby obchodów święta przez Brytyjczyków (palenie ognisk, fajerwerki). Wspólnie z U przypomina zasady tworzenia zdań twierdzących i przeczących w trybie rozkazującym. U układają reguły bezpieczeństwa obowiązujące w noc 5. listopada korzystając z podpowiedzi i obrazków na str. 27. 15 MINUT
III Zakończenie lekcji – przyznanie plusów za aktywność
ania_banasik