Zestaw Ćwiczeń porannych nr VIII wg K. Wlaźnik
1. Ćw. orientacyjno – porządkowe:
Marsz i bieg w różnych kierunkach: Na mocne uderzenie w tamburino dzieci wykonują przysiad podparty.
2. Ćwiczenie tułowia. Skręty:
Nakręcanie bąka. Rozsypka. Dzieci stoją w rozkroku, ręce złożone na biodrach. Skręty tułowia w lewo i w prawo w tył (stopy przywarte do podłoża). Po kilku skrętach bieg na palcach w koło, w lewą i w prawą stronę.
3. Ćwiczenie równowagi:
Koń grzebie nogą. W staniu jednonóż uderzanie o podłoże palcami stopy lewej i prawej na zmianę.
4. Bieg zaprzęgów: Dzieci dobierają się parami, stają jedno za drugim i podają sobie ręce, tworząc w ten sposób zaprzęgi (konie i wózki). Zaprzęgi jeżdżą w różnych kierunkach, w rytmie podanym bębenkiem przez wychowawcę.
5. Ćwiczenie uspokajające: Marsz parami, krokiem zwykłym i we wspięciu.
Zestaw ćwiczeń porannych nr IX wg K. Wlaźnik
1. Ćwiczenie porządkowe:
Zbiórka w gromadce przed wychowawczynią, która przypomina dzieciom sposób marszu wielkoludów i krasnoludków.
2. Ćwiczenie orientacyjno – porządkowe:
Wielkoludy i krasnoludki. Wychowawczyni wystukuje na bębenku ćwierćnuty. Dzieci chodzą w wysokim wspięciu na palcach – to maszerują wielkoludy, a przy wystukiwaniu ósemek cichutko biegają krasnoludki.
3. Ćwiczenie wyprostne:
Słonko wstaje. Słonko schowało się – dzieci skulone w przysiadzie; słonko powoli wstaje, wychodzi na niebo coraz wyżej, wyżej, wreszcie jest bardzo duże – dzieci prostują się powoli, aż do stania z ramionami w górze, którymi zataczają duże koło.
4. Podskoki:
Piłeczki. Podskoki obunóż w miejscu. Dal odpoczynku dzieci naśladująruchem ręki odbijanie piłeczki od podłogi.
5. Ćwiczenie uspokajające:
Marsz – 4 kroki zwykłe, 4 kroki z tupnięciem.
beata_cw1