Konspekt katechezy nr 10/6
Klasa I średnia
A. Część ogólna.
1. Temat lekcji bieżącej: Różaniec modlitwa nowa
2. Temat lekcji poprzedniej : Ci którzy poszli ...cz I (św Paweł)
3. Temat lekcji następnej: Ci którzy poszli cz II (św Piotr)
4. Cel dydaktyczny: Zapoznanie z modlitwą różańcowa
5. Cel wychowawczy: zachęcić do modlitwy osobistej różańcem
6. Metody nauczania: pokaz, wykład
7. Środki dydaktyczne: różańce
8. Rodzaj toku lekcyjnego: podający
9. Notatka:
1. Różaniec swój początek ma w średniowieczu, kiedy to chciano znaleźć modlitwą alternatywną do Liturgii godzin,. Ten sposób modlenia rozpowszechnili dominikanie.
2. Różaniec jest modlitwą chrystocentryczną ponieważ w jego centrum stoi Jezus Chrystus wczoraj i dziś ten sama także na wieki. Jezus jest ciągle na nowo odkrywany w Kościele i dlatego różaniec jest modlitwa nową,
3. Sposoby modlenia się różańcem:
- skupiać się na słowach modlitw Ojcze nasz i Zdrowaś Mario
- rozważać tajemnice (głębokie prawdy)
- łączyć różaniec z Biblią
- łączyć wydarzenia zawarte w tajemnicach z modlitwa za konkretnych ludzi
- inne np. pantomimiczne
1. Nawiązanie do mojego prezentu prymicyjnego (historia Janusza i moja) najcenniejszy dar
2. Kilka słów o modlitwie nieustawicznej mnichów wschodnich – geneza różańca
3. Różaniec modlitwa, w której centrum stoi Jezus ( mowa o tajemnicach - wypisanie ich
4. Odpowiedź na to dlaczego różaniec jest modlitwa nową. Jest tak ponieważ Jezus jest na nowo odkrywany w Kościele – On jest ten sam na wieki Hbr 13, 8
5. Jak się modlić różańcem?
Przede wszystkim można się modlić wszędzie
- rozważać tajemnice (głębokie prawdy
6. Nauczyć się modlitwy różańcowej można wtedy, gdy się modli różańcem dlatego rozdanie różańców
7. Osobiste świadectwo z Jarocina
swistak3a