Golden sun.pdf

(1555 KB) Pobierz
456010288 UNPDF
W stęp.
Trzy lata po wielkiej burzy, która wstrząsnęła wioską Vale, z Sol Sanctum
zostały wykradzione trzy przedmioty, które użyte w nieodpowiedni sposób
mogą doprowadzić do zagłady całego świata. Młody Isaac, świadek tych
wydarzeń, wraz ze swoi przyjacielem Garetem, zostaje wysłany w podróż,
aby uratować niczego nieświadomych mieszkańców Weyadru. Tak w
skrócie przedstawia się fabuła Golden Sun, jednej z najlepszych (jeśli nie
najlepszej) gry na GBA, która powinna być pozycją obowiązkową na liście
każdego szanującego się fana jRPG.
456010288.002.png
M apa świata.
456010288.003.png
S olucja.
1. Vale
Po rozmowie z mamą spotkasz Garet'a i wraz z nim udaj się do dolnych partii wioski.
Zaoferuj pomoc w uratowaniu Felix'a i wciąż idź na południe. Wraz z Jenna'ą wróć pod
wodospad. Stamtąd ponownie w dół gdzie stoczysz nierówną walkę z dwójką
przeciwników.
Idź do Kraden'a (lewa strona miasta na samej górze), a dalej wraz z nim do Sol Sanctum
(na północ od miasta). Miń strażnika gdy jest za domem.
2 . Sol Sanctum
Wejdź do świątyni. Aby otwierać ukryte przejścia uzupełniaj oczodoły byków klejnotami
(Small Jewell). Skacz też po kamieniach i przesuwaj posągi. W końcu dojdziesz do sal Sol
i Luna. Gdy Kraden bada pomieszczenia ty zwiedź kolejne nad nimi. Tam przesuń jedną
dowolną statuę z prawej części sali. Następnie w lewej części przesuń dwie boczne statuy
na swoje miejsca, a środkową czarem Move wrzuć do powstałego otworu. Teraz
wszystkie pozostałe statuy umieść na swoich miejscach i zejdź do sali Sol. Tam wejdź do
portalu który powstał na ścianie od snopu światła. Po drugiej stronie zbierz gwiazdy
elementarne w kolejności Venus, Mercury, Jupiter i Mars. Oczywiście wszystko się spapra
i będziesz musiał uciekać z świątyni. Po wyjściu z rodzinnego miasta spotkasz pierwszego
Djinn'a.
3. Vault
To miasto znajduje się poniżej Vale. Twoim aktualnym zadaniem będzie pomóc Ivan'owi
odnaleźć złodziei (Ivan'a spotksz w domu burmistrza). Po rozmowie z poszkodowanym
udaj się do gospody gdzie na drugim piętrze czeka na ciebie dwójka oprychów. Po ich
złapaniu idź do ich kryjówki umieszczonej w poddaszu domu z drabiną. Używając Move
przesuń skrzynię. W następnym pomieszczeniu dojdzie do walki ze złodziejami. Po
wygranej nie zapomnij odebrać od burmistrza nagrody.
4. Goma Cave
Przed wejściem do jaskini jest kamień, którego nie dasz rady usunąć. Z pomącą przyjdzie
Ivan. Jeszcze tylko czarem Whirlwind odsłoń z liści wejście do jaskini i możesz wchodzić.
Po drodze przesuń kamienną kolumnę obok Djinn'a tak abyś potem mógł do niego
przeskoczyć z półki obok. Dalej zrzuć jeszcze jeden głaz w przepaść, złap Djinn'a i
wychodź z jaskini.
5. Bilibin
456010288.004.png
W tym mieście udaj się na pogawędkę z McCoy'em, a dalej w stronę Kolima Forest.
Zanim opuścisz miasto wejdź jeszcze na jego mury obronne. Dostaniesz się nimi do
jaskini z Djinn'em.
6. Bilibin Barricade
Po drodze do lasu natrafisz na przeszkodę w postaci barykady. Żeby ją pokonać
wystarczy czarem Move przesunąć dużą skrzynię z lewej strony.
7. Kolima Forest
W lesie czeka na ciebie wiele zagadek logicznych polegających na przepychaniu
powalonych drzew. W końcu dojdziesz do tamy. I tu staniesz przed zadaniem
przedostania się na drugą stronę i zdobycia skrzyni. Najpierw spuść wodę używając
dźwigni koło tamy. Teraz ponumeruj sobie pale drewna zgodnie z ruchem wskazówek
zegara zaczynając od tych z lewej (bierz pod uwagę tylko te pale, które możesz
przesunąć i przyporządkowanych numerów już nie zmieniaj). Przesuń w lewo pal nr 2.
Zamknij tamę i przejdź na drugą stronę. Przesuń resztki drzewa z lewej strony całego
zbiornika i wróć pod tamę, którą otwórz. Pale 3 i 4 przepchnij do góry. Dalej numery 1 i 2
przemieść na prawą stronę. Pal 4 popchnij w dół, 1 w lewo i 3 w dół. Zamknij tamę i
ciesz się zdobyczą. Dalej i dojdziesz do dwóch dużych drzew.
8. Tret Tree
Rozmów się z nimi, a następnie wejdź do tego po prawej stronie. Musisz teraz dotrzeć na
sam szczyt drzewa. Zrobisz to poprzez wspinanie się po lianach i skakaniu po liściach. Na
każdy cały liść możesz skoczyć tylko raz, każda kolejna próba kończy się spadnięciem na
niższą kondygnację. Na górnej gałęzi będzie czekał Djinn. Po walce wejdź do najwyższej
części pnia Tret'a i z tamtąd musisz spaść w dół z jednego liścia tak aby przelecieć przez
wszystkie kondygnacje dziurą, która jest w każdej z nich. Na samym dnie drzewa
będziesz zmuszony pokonać jego złe wcielenie.
9. Bilibin Cave
Jeszcze do końca nie uleczyłeś Tret'a więc wróć do Bilibin, a dalej udaj się do Bilibin
Cave. Na roślince nieopodal wejścia użyj czaru Grown (żeby posiadać ten czar musimy
komuś innemu niż Isaac'owi dać ziemnego Djinn'a. Po roślince wejdź na wzniesienie i
dalej do jaskini bocznym wejściem. Weź skrzynie i zwiedź całą jaskinie. Po wyjściu z
drugiej strony udaj się do Imil
10. Imil
Wejdź do pierwszego domu i porozmawiaj z domownikami. Nie zapomnij zabrać pustej
buteleczki ze skrzyni w dolnym rogu domku. Zrzuć bałwanka na lód (jest koło sklepu z
bronią). Dzięki niemu dostaniesz się do lodowej jaskini. Udaj się teraz do świątyni (lewa
strona miasta). Tam porozmawiaj z dziećmi i wróć do pierwszego domku. Pojawiła się
tam uzdrowicielka o imieniu Mia. Wyrusz za nią do latarni.
11. Mercury Lighthouse
456010288.005.png
Cały czas pomagaj nowej znajomej, w końcu przyłączy się do drużyny. Miń wodospady, a
dalej dojdziesz do pokoju z rurami. Przesuwaj rury żeby dostać się dalej, nie da się tam
nic źle zrobić. W następnym pomieszczeniu okrężną drogą dojdź do posągu i przesuń go
na przycisk. Ześlizgnij się na dół. Za następnymi drzwiami zjedź w dół i wylądujesz na
platformie po środku wody. Wskocz na posąg i użyj czaru Ply. Teraz gdy staniesz na
świecących się platformach możesz wykonać trzy skoki po wodzie. Dalej musisz pokonać
ten duży akwen wodny pośrodku latarni. Kontynuacja przygody jest już prosta. Po drodze
jeszcze przesuwaj rury, posągi i przechodź przez wodospady (za jednym z nich czeka
kolejny Djinn). W końcu dojdziesz do wodospadu z tęczą. Użyj Ply na posągu. Po walce
użyj windy i napełnij pustą buteleczkę wodą Hermes'a.
12. Tret Tree, Kolima
Teraz możesz się ponownie udać do dwóch drzew. Zaaplikuj wodę Hermes'a Tret'owi.
Wróć do Bilibin, aby odebrać nagodę u McCoya. Do wyboru masz od lewej Vial, Potion,
Psy Crystal i Water of Life. Teraz idź do Kolima, a dalej do Funchin Temple przez Kolima
Bridge. W Kolima na pewno zobaczysz Djinn'a w zagrodzie. Aby się do niego dostać użyj
wejścia za domkiem
13. Funchin Temple
Wejdź do świątyni i użyj czaru Mind Read na medytującym mnichu. Teraz wróć pod
wodospad i porozmawiaj z kolejnym mnichem.
14. Funchin Falls Cave
Tutaj często będziesz się przemieszczać na kłodach. Gdy dojdziesz do małego akwenu z
wystającymi kawałkami pni skacz do lewego przejścia i poruszaj się cały czas przed
siebie. Po drodze spotkasz Djinn'a. Dalej trafisz w miejsce gdzie są dwie kłody równolegle
do siebie ułożone. Używając tych i trzeciej kłody w tym jeziorku dostań się do przejścia z
drugiej strony. Zabierz oko smoka i teraz idź w górę do posągu, któremu oddaj oko.
Teraz wróć na drugą stronę by przejść po niewidocznym moście, którego cień już widzisz.
Jeszcze kawałek za mostem i już jesteś u celu, czyli Orb of Force, który załóż na jednego
z bohaterów. Wróć teraz do świątyni.
15. Mogall Forest.
Nie jest to zbyt trudne miejsce do pokonania. Wędrując po lesie na pewno zauważysz, że
czasami z jednego miejsca trafiasz w kolejne identyczne. W takim wypadku musisz się
wrócić i wybrać inną drogę. Po drodze będzie na ciebie czekać kilka zagadek logicznych i
Djinn, a przy wyjściu z lasu poważniejsza walka z Killer Ape.
16. Xian
W tym mieście musisz się na początku popisać swoimi umiejętnościami. Wejdź do sali
treningowej i kilka razy przewróć stojący tam duży pal czarem Force. Jeszcze zanim
opuścisz miasto poczekaj aż kobieta niosąca wodę znajdzie się koło prawego domku w
skale. Wtedy porozmawiaj z nią, a na nowo powstałej kałuży użyj czaru Frost (jeszcze nie
masz togo czaru, ale niedługo to się zmieni i będziesz mógł wrócić). Dzięki temu
uzyskasz dostęp do Djinn'a. Następnego Djinn'a znajdziesz chodząc po wyspie na północ
456010288.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin