„I znów zwiążemy krąg”
I znów zwiążemy krąg,
I znów popłynie pieśń.
Bo w kręgu przyjaciół
Wesoło zawsze jest.
1. Kciuki do przodu- cziku, cziku, cziku.
2. Łokcie do tyłu- cziku, cziku, cziku.
3. Kolana ugiąć- cziku, cziku, cziku.
4. Nóżki wykrzywić- cziku, cziku, cziku.
5. Klatka do przodu- cziku, cziku,cziku.
6. Głowa na klatkę- cziku, cziku, cziku.
7. Język do przodu- łe,łe.
Melodia refrenu to: „Deszczowa piosenka” Georga Gershwina. Wszyscy ustawieni są w kole, zaś podczas śpiewania refrenu chodzą wokół. Po każdorazowym odśpiewaniu refrenu dodawany jest jeden element ( pokazywany jednocześnie ).
Na słowa „cziku, cziku” uczestnicy rytmicznie kołyszą się na boki w pozycji, jaka zostaje po kolejnym elemencie. Jest jeden prowadzący, który wykrzykuje kolejny element, reszta mu odkrzykuje (naśladując go).
„ Kotki dwa”- zabawa (melodia „Kesera”)
Kotki dwa (3x)- (stoimy naprzeciw siebie)
Kotki szare, kotki bure obydwa.- (pokazujemy na przemian prawą i lewa rękę)
I kochają się te kotki, przytulają swoje pysie- (obejmują się)
Kotki szare, kotki bure obydwa- (obejmują się)
La, la, la…(20x)- (haczyki)
I kochają się te kicie, przytulają swoje pysie- (obejmują się)
Powtórzenie zabawy w parach z rodzicami.
Zabawa na powitanie „ Podaj proszę swoje dłonie”.
Dzieci stoją w kole.
Podaj proszę swoje dłonie podają sobie ręce
i uśmiechnij się: ha, ha głowa w prawą stronę
hi,hi. głowa w lewą stronę
Teraz powiedz swoje imię dziecko mówi swoje imię np. Ola
zapoznamy się. obrót dookoła.
Magiczna liczba siedem- pląs
Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę siedem }2x
Tak jest jeden (raz tupiemy prawą nogą).
Tak jest jeden, tak jest dwa (raz tupiemy lewą nogą).
Czy znasz…
Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy (klękamy na prawe kolano).
6
Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery (klękamy na lewe kolano)Czy
znasz…
Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery, tak jest pięć (klęcząc opieramy się
na prawym łokciu).
Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery, tak jest pięć, tak jest sześć
(klęcząc opieramy się na dwóch łokciach).
Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery, tak jest pięć, tak jest
sześć, tak jest siedem (klęcząc i opierając się na łokciach uderzamy delikatnie
czołem o podłogę).
Podczas pląsu uczestnicy ustawieni są w kole. Po każdorazowym odśpiewaniu zwrotki
dodawany jest jeden element (pokazywany jednocześnie)
Pląs „ Wesoły krąg”.
Dzieci ustawione w kole bez trzymania się za ręce. Naśladują to, co wykonuje prowadzący zabawę.
Dzieci maszerują w kole razem z prowadzącym i śpiewają piosenkę:
Już czas zawiązać krąg,
więc niech popłynie pieśń.
wesoło zawsze jest. (wszyscy się zatrzymują i prowadząca mówi:)
Kciuki do przodu, - dzieci powtarzają „ kciuki do przodu” i wystawiają 2 kciuki do przodu
łokcie do tyłu - dzieci powtarzają „ łokcie do tyłu” i cofają 2 łokcie do tyłu
kolana ugiąć. – dzieci powtarzają „ kolana ugiąć” i uginają kolana
Wszyscy razem ruszają biodrami w prawo i w lewo i mówią:
Cziku czaka, cziku czka, cziku czaka, cziku cza.
Wszyscy idą w kole na ugiętych kolanach, z łokciami do tyłu i kciukami w wysuniętymi do przodu, śpiewając piosenkę:
„ Już czas zawiązać...”
Po skończeniu śpiewu od nowa mówimy, a dzieci powtarzają z nami i wykonują czynności:
Kciuki do przodu, łokcie do tyłu, kolana ugiąć, dodajemy „ palce nóg do środka” i zabawę powtarzamy od początku. Za każdym razem dodajemy coś innego np.:
Tyłek do tyłu.
Język na brodę.
Głowa do góry i.t.p.
Pieczenie chleba. Przy melodii „Specknerin”
Wspólne koło. Naśladujemy ruchy prowadzącego:
- kręcimy ziarna (prawą ręką 4x: lewą ręką 4x)
- zbieramy składniki (skręt 2x z prawej strony: skręt z lewej strony 2x)
- ugniatamy ciasto (8x )
- formujemy chlebki ( 2x z prawej strony i 2x z lewej strony)
- nabieramy na łopatę i do pieca ( 4x - 2x z prawej strony 2x z lewej strony)
- wyciągamy z pieca ( 4 chlebki po 2x z lewej i z prawej strony 2x)
- otrzepujemy ręce po skończonej pracy
Taniec „Specknerin”
Zabawy integracyjne
1. „W restauracji” ( mel. „Zorba”)
siadanie na krześle,
branie serwetki,
rozłożenie na kolanach,
wzięcie karty dań,
wskazanie palcem na wybrane danie,
wzięcie i uniesienie do góry szklanki
stuknięcie - „toast”,
wypicie
Czynności powtarzają się w trakcie trwania melodii, zwiększa się jedynie tempo ich wykonywania
„Lody” (mel. „Quantanamera”)
4 kroki marszu,
wybieranie smaków: wskazywanie palcem,
nakładanie do wafelka,
zjadanie,
obrót 4 krokami i przejście do następnej lodziarni
Czynności powtarzają się w trakcie trwania melodii –
Dzieci chodzą lub biegają w dowolnych kierunkach po sali („łące”), w rytmie muzyki. W trakcie pauzy muzycznej każde z nich „wącha” trzymany w lewej ręce „pachnący” kwiatek, a następnie „dmucha” na trzymany w prawej ręce „dmuchawiec”. Na dźwięk muzyki, rozpoczynają zabawę od początku. Odmianą ćwiczeń oddechowych jest poruszanie się dzieci po sali w rytmie marsza lub biegu . Na umówiony sygnał lub pauzę w muzyce unoszą ramiona w górę, pochylają się w bok w jedną stronę wykonując jednocześnie wydech przez usta, mówiąc: ‘sz-sz”. Następnie prostują się robiąc wdech przez nos, po czym pochylają się w bok w drugą stronę , robiąc wydech. Dzieci powtarzają tą czynność kilkakrotnie. Te same skłony mogą wykonywać w dół i w górę. Trudniejszym ćwiczeniem oddechowym jest wdech na wspiętych palcach. Dzieci chodzą po linii koła w metrum na 2/4. Na polecenie zwracają się przodem do środka koła i na raz wznoszą się na palce nóg z jednoczesnym wdechem, a na dwa wykonują wydech i opadają na całe stopy. W trakcie ćwiczeń zwracamy baczną uwagę na utrzymywanie przez dzieci prawidłowej postawy.
...
thorba