integracyjne przy muzyce(1).doc

(79 KB) Pobierz
Zabawy integracyjne przy muzyce oparte na czynnościach złożonych

„I znów zwiążemy krąg”

 

I znów zwiążemy krąg,

I znów popłynie pieśń.

Bo w kręgu przyjaciół

Wesoło zawsze jest.

 

1. Kciuki do przodu- cziku, cziku, cziku.

2. Łokcie do tyłu- cziku, cziku, cziku.

3. Kolana ugiąć- cziku, cziku, cziku.

4. Nóżki wykrzywić- cziku, cziku, cziku.

5. Klatka do przodu- cziku, cziku,cziku.

6. Głowa na klatkę- cziku, cziku, cziku.

7. Język do przodu- łe,łe.

 

 

 

 

Melodia refrenu to: „Deszczowa piosenka” Georga Gershwina. Wszyscy ustawieni są w kole, zaś podczas śpiewania refrenu chodzą wokół. Po każdorazowym odśpiewaniu refrenu dodawany jest jeden element ( pokazywany jednocześnie ).

 

Na słowa „cziku, cziku” uczestnicy rytmicznie kołyszą się na boki w pozycji, jaka zostaje po kolejnym elemencie. Jest jeden prowadzący, który wykrzykuje kolejny element, reszta mu  odkrzykuje (naśladując go).

 

 

 

Kotki dwa”- zabawa (melodia „Kesera”)

 

Kotki dwa (3x)- (stoimy naprzeciw siebie)

Kotki szare, kotki bure obydwa.- (pokazujemy na przemian prawą i lewa rękę)

I kochają się te kotki, przytulają swoje pysie- (obejmują się)

Kotki szare, kotki bure obydwa- (obejmują się)

La, la, la…(20x)- (haczyki)

I kochają się te kicie, przytulają swoje pysie- (obejmują się)

Kotki szare, kotki bure obydwa- (obejmują się)

Powtórzenie zabawy w parach z rodzicami.

 

 

 

 

Zabawa na powitanie „ Podaj proszę swoje dłonie”.

Dzieci stoją w kole.

 

Podaj proszę swoje dłonie                        podają sobie ręce

 

i uśmiechnij się: ha, ha                             głowa w prawą stronę

 

hi,hi.                                                          głowa w lewą stronę

 

Teraz powiedz swoje imię                       dziecko mówi swoje imię np. Ola

 

zapoznamy się.                                         obrót dookoła.


 

 

 

 

Magiczna liczba siedem- pląs

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę siedem }2x

Tak jest jeden (raz tupiemy prawą nogą).

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę siedem }2x

Tak jest jeden, tak jest dwa (raz tupiemy lewą nogą).

Czy znasz…

Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy (klękamy na prawe kolano).

Czy znasz…

6

Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery (klękamy na lewe kolano)Czy

znasz…

Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery, tak jest pięć (klęcząc opieramy się

na prawym łokciu).

Czy znasz…

Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery, tak jest pięć, tak jest sześć

(klęcząc opieramy się na dwóch łokciach).

Czy znasz…

Tak jest jeden, tak jest dwa, tak jest trzy, tak jest cztery, tak jest pięć, tak jest

sześć, tak jest siedem (klęcząc i opierając się na łokciach uderzamy delikatnie

czołem o podłogę).

Podczas pląsu uczestnicy ustawieni są w kole. Po każdorazowym odśpiewaniu zwrotki

dodawany jest jeden element (pokazywany jednocześnie)

 

 

 

Pląs „ Wesoły krąg”.

Dzieci ustawione w kole bez trzymania się za ręce. Naśladują to, co wykonuje prowadzący zabawę.

Dzieci maszerują w kole razem z prowadzącym i śpiewają piosenkę:

 

Już czas zawiązać krąg,

więc niech popłynie pieśń.

Bo w kręgu przyjaciół

wesoło zawsze jest.    (wszyscy się zatrzymują i prowadząca mówi:)

 

Kciuki do przodu,                   - dzieci powtarzają „ kciuki do przodu” i wystawiają 2 kciuki do przodu

 

łokcie do tyłu                          - dzieci powtarzają „ łokcie do tyłu” i cofają 2 łokcie do tyłu

 

kolana ugiąć.                          – dzieci powtarzają „ kolana ugiąć” i uginają kolana

 

Wszyscy razem ruszają biodrami w prawo i w lewo i mówią:

Cziku czaka, cziku czka, cziku czaka, cziku cza.

Wszyscy idą w kole na ugiętych kolanach, z łokciami do tyłu i kciukami w wysuniętymi do przodu,  śpiewając piosenkę:

„ Już czas zawiązać...”

 

Po skończeniu śpiewu od nowa  mówimy, a dzieci powtarzają z nami i wykonują czynności:

 

Kciuki do przodu, łokcie do tyłu, kolana ugiąć,  dodajemy „ palce nóg do środka” i zabawę powtarzamy od początku. Za każdym razem dodajemy coś innego np.:

 

Tyłek do tyłu.

Język na brodę.

Głowa do góry i.t.p.

 

Pieczenie chleba. Przy melodii „Specknerin”

 

Wspólne koło. Naśladujemy ruchy prowadzącego:

-         kręcimy ziarna (prawą ręką 4x: lewą ręką 4x)

-         zbieramy składniki (skręt 2x z prawej strony: skręt z lewej strony 2x)

-         ugniatamy ciasto (8x )

-         formujemy chlebki ( 2x z prawej strony i 2x z lewej strony)

-         nabieramy na łopatę i do pieca ( 4x - 2x z prawej strony 2x z lewej strony)

-         wyciągamy z pieca ( 4 chlebki po 2x z lewej i z prawej strony 2x)

-         otrzepujemy ręce po skończonej pracy

 

Taniec „Specknerin”

 

Zabawy integracyjne

 

1.     „W restauracji” ( mel. „Zorba”)

­       siadanie na krześle,

­       branie serwetki,

­       rozłożenie na kolanach,

­       wzięcie karty dań,

­       wskazanie palcem na wybrane danie,

­       wzięcie i uniesienie do góry szklanki

­       stuknięcie - „toast”,

­       wypicie

Czynności powtarzają się w trakcie trwania melodii, zwiększa się jedynie tempo ich wykonywania 

 

 

„Lody” (mel. „Quantanamera”)

 

­       4 kroki marszu,

­       wybieranie smaków: wskazywanie palcem,

­       nakładanie do wafelka,

­       zjadanie,

­       obrót 4 krokami i przejście do następnej lodziarni

Czynności powtarzają się w trakcie trwania melodii –

 

 

Wdech i wydech

 

  Dzieci chodzą lub biegają w dowolnych kierunkach po sali („łące”), w rytmie muzyki. W trakcie pauzy muzycznej każde z nich „wącha” trzymany w lewej  ręce „pachnący” kwiatek, a następnie „dmucha” na trzymany w  prawej ręce „dmuchawiec”. Na dźwięk muzyki, rozpoczynają zabawę od początku.  Odmianą ćwiczeń oddechowych jest poruszanie się dzieci po sali w rytmie marsza lub biegu . Na umówiony sygnał lub pauzę w muzyce unoszą ramiona  w górę, pochylają się w bok w jedną stronę wykonując jednocześnie wydech przez usta, mówiąc: ‘sz-sz”. Następnie prostują się robiąc wdech przez nos, po czym pochylają się w bok w drugą stronę , robiąc wydech. Dzieci powtarzają tą czynność kilkakrotnie. Te same skłony mogą wykonywać w dół i w górę. Trudniejszym ćwiczeniem oddechowym jest wdech na wspiętych palcach. Dzieci chodzą po linii koła w metrum na 2/4. Na polecenie zwracają się przodem do środka koła i na raz wznoszą się na palce nóg z jednoczesnym wdechem, a na dwa wykonują wydech i opadają na całe stopy. W trakcie ćwiczeń zwracamy baczną uwagę na utrzymywanie przez dzieci prawidłowej postawy.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin