ZAGADNIENIA DO EGZAMINU ( pedagogika wczesnoszkolna ).docx

(12 KB) Pobierz

ZAGADNIENIA DO EGZAMINU

z pedagogiki wczesnoszkolnej

1.     Współczesne zadania pedagogiki wczesnoszkolnej.

2.     Cele w pedagogice wczesnoszkolnej.

3.     Pojęcia w pedagogice wczesnoszkolnej: kształcenie, wychowanie, uczenie, metodyka kształcenia wczesnoszkolnego.

4.     Teorie pedagogiczne w kształceniu wczesnoszkolnym:

·        modelowanie

·        wspieranie rozwoju

a)     Etapy, ich charakterystyka.

5.     Formy organizacyjne w pedagogice wczesnoszkolnej.

6.     Formy pracy w edukacji wczesnoszkolnej.

7.     Podstawy programowe w kształceniu wczesnoszkolnym.

8.     Źródła opracowania programu.

9.     Etapy opracowania programu rozwojowego.

10. Rodzaje metod opartych na aktywności nauczyciela.

11. Rodzaje metod opartych na aktywności ucznia i ich charakterystyka:

a)     Obserwacja uczestnicząca,

b)    Metoda problemowa,

c)     Metoda projektu,

d)    Burza mózgów,

e)     Metoda symulacyjna,

f)      Inscenizacja i drama,

g)    Dialog,

12. Rodzaje niepowodzeń szkolnych.

13. Czynniki środowiskowe niepowodzeń szkolnych.

14. Czynniki dydaktyczne niepowodzeń szkolnych.

15. Dobór treści i ich znaczenie.

16. Rodzaje aktywności uczniów w klasach I – III.

17. Miejsce, rola i rodzaje środków dydaktycznych w procesie nauczania.

18. Kształcenie wielopoziomowe i jego znaczenie.

19. Praca wyrównawcza w klasach I – III.

20. Podręcznik i jego funkcje w pedagogice wczesnoszkolnej.

21. Zasady kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej.

22. Stymulowanie rozwoju cech kreatywności.

23. Metody wychowania – rodzaje, zastosowanie.

24. Stymulowanie inteligencji emocjonalnej, postaw społecznych i moralnych.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin