DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA
TEMAT: Doskonalenie umiejętności technicznych oraz kształtowanie skoczności w piłce nożnej.
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ilość uczestników: 20
Klasa/ Płeć: IV szkoły średniej/ M
Czas trwania zajęć: 90 min.
Przybory: piłki, materace, płotki, siatka do siatkówki
CELE GŁÓWNE LEKCJI :
1.Umiejętności: zawodnik doskonali poznane elementy techniki oraz taktyki
gry w piłkę nożną
2.Wiadomości : zawodnik zna przepisy piłki nożnej i technikę wykonania elementów technicznych
3.Sprawność motoryczna. : skoczność, zwinność, koordynacja, siła
4.Akcent wychowawczy: samokontrola, współpraca w parach, trójkach
Imię i nazwisko prowadzącego:
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno-metodyczne
1.Część organizacyjna
1.Zbiórka
2.Powitanie
3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.
2 min.
- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej boiska
- nie ćwiczący siadają na ławce
- kontrola obuwia i ubioru
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu.
2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.
1 min.
3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka
1. trucht dookoła sali
- krążenia RR
- cwał bokiem
- przekładanka
- bieg tyłem
- w biegu skip A
- w biegu skip C
2. stojąc w lekkim rozkroku RR w górze wykonujemy skony T w przód z pogłębieniem,
3. stojąc w rozkroku wykonujemy skłon T do NL i do NP.
4. w pozycji stojącej, NN razem złączone staramy się głową dotknąć kolan
5.krok skrzyżny (prawa noga w przód) skłon do nogi prawej, a następnie zmiana nogi.
6.gra w tzw. „dziada”- nauczyciel dzieli zawodników po sześć osób. Na każdą szóstkę przypada jedna piłka. Z pośród szóstki wybieramy jednego, który będzie ustawiony w
środku. Natomiast pozostała piątka utworzy koło. Zawodnicy znajdujący się na obwodzie koła podają do siebie piłkę, a zadaniem zawodnika znajdującego się w środku jest jej przechwycenie, jeśli to się uda to wtedy następuje zmiana zawodnika.
15 min.
7 min.
- ustawienie w kole
- ustawienie w rozsypce, każdy z ćwiczących posiada piłkę
- NN muszą być wyprostowane w stawie kolanowym
-na początku zawodnicy podają do siebie piłkę na dwa kontakty, po pewny czasie następuje podanie piłki na jeden kontakt czyli tzw. „ z pierwszej”
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
Kształtowanie skoczności.
1.Ustawienie sześciu materacy wzdłuż na wysokości połowy sali, a na materacach ustawione są płotki(sześć). Zawodnicy ustawieni w rzędzie wykonują przeskoki przez płotki obunóż z piłką trzymaną w RR.
2.j.w. z tym, że przez pierwszy płotek przeskakujemy obunóż a drugi- przechodzimy pod płotkiem i tak na zmianę.
3.wymachy nogą ponad płotkiem i piłkę trzymając w RR, raz z prawej strony płotka i raz z lewej strony płotka.
4. przeskoki obunóż z piłką w RR w ustawieniu bokiem do płotków.
5.przeskoki jednonóż w ustawieniu przodem do płotków.
6.przeskoki obunóż przez płotki, bez piłki w ustawieniu przodem do materaców.
I. Gra w „siatko-nogę”- trener dzieli zawodników po trzy osobowe drużyny(gra 3x3). Założenia: a)piłka raz może dotknąć parkietu. Po trzech dotknięciach piłki musi ona przejść na stronę przeciwną. B) bez dotknięcia parkietu
II.Gra w piłkę nożną 3x3.
20 min.
25 min.
Ustawienie przodem do materacy.
Ustawienie bokiem do materacy.
5.Uspokojenie organizmu
1.Marsz z ramionami w górze – luźne potrząsanie dłońmi.
2.W marszu- skłon tułowia w dół (wydech)- wyprost tułowia z ramionami w bok (wdech).
Ustawienie w rozsypce,
6.Część organizacyjno-porządkowa
1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.
2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.
3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.
- w szeregu na linii bocznej boiska
7.Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym
1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.
bogg