moja noga.DOC

(52 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI: 29

Artur Cybulski

 

TEMAT: Nauczanie uderzenia piłki prostym podbiciem oraz kształtowanie zdolności różnicowania.

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1.Część organizacyjna

1.Zbiórka

2.Powitanie

3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.

2 min.

- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej boiska

- kontrola obuwia i ubioru

2.Nastawienie do udziału w lekcji

1.Podanie tematu.

2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

1 min.

 

3.Rozgrzewka

1.       Trucht, bieg tyłem, krążenia RR, krok dostawno dostawny, skipy itd.

2.       „Berek z prowadzeniem piłki”- każdy z uczestników posiada piłkę ucieka przed berkiem prowadząc ją, kto zostanie złapany zostaje nowym berkiem.

3.       W parach naprzeciwko siebie podania piłki rękami, dwie piłki jednoczesnie

4.       Jw. jedna pilka podawana RR, druga NN

5.       Jw. obie pilki podawana NN, raz NL, raz NP.

6.       Podania piłki wewnętrzna częścią stopy, po każdym podani: przysiad + wyskok, leżenie tyłem, podpór przodem + zeskok, 2 podskoki, obrót

7.       Podania piłki wewnętrzna częścią stopy, A bieg przodem, B bieg tyłem

8.       A przez skłon T w tył odrzuca piłkę do B

9.       A przez skłon T w przód „główkuje” do B

10.    8 osób po kole, 8 w środku. Osoby na obwodzie wykonują dorzut piłki, osoby w środku odgrywają i zmieniają partnera. Odegranie kolejno: wewnętrzna częścią stopy, prostym podbiciem, po przyjęciu na klatkę piersiowa, głowa,

11.    8 osób, po 2 na rogach kwadratu. A podaje do B, odegranie, A podaje do C, odegranie do B, B podaje do D, odegranie do C, C do A, A do D itd.

12.    Zawodnicy ponumerowani kolejno od 1 do 8, wykonują podania do następnego numeru, wszyscy w ciągłym biegu

13.    J.w. Z 2 piłkami, dalej z 3 piłkami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 min.

Ustawienie w rozsypce. Rozpoczęcie i zakończenie zabawy na sygnał prowadzącego.

 

 

 

Ustawienie w parach (w odległości około 8m od siebie), piłka na parę.

 

 

4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

Pokaz i objaśnienie wykonania uderzenia zewnętrznym podbiciem przez prowadzącego.

1. W 3 grupach(każda przed swoja bramka), ustawienie na linii(10 m. od bramki) w odległości 1,5 m. od siebie(żeby sobie nie przeszkadzać)

A) wszyscy jednocześnie wykonują imitacje strzału do bramki bez piłki

B) po kolei, strzał do bramki z piłki stojącej

C) strzał do bramki piłki toczącej się w przód

D) slalom miedzy tyczkami, prowadzenie piłki w przód, strzał

E) podanie piłki do partnera ustawionego przed wszystkimi, przyjęcie piłki toczącej się, strzał

F) podskoki nad leżącymi tyczkami z piłka w rękach, podrzut piłki, strzał w woleja

G) podanie do partnera, sliping miedzy leżącymi tyczkami, dorzut piłki, bezpośredni strzał z woleja

H) sliping prawym bokiem, podrzut piłki, strzał z polwoleja

I) podanie piłki do partnera, skiping lewym bokiem, dorzut piłki, strzał z polwoleja

2. Uczniowie ustawieni w 2 grupach po obu stronach boiska, po lewej stronie w stosunku do swojej bramki. Jednoczesne podanie do partnera, przyjęcie piłki w biegu, strzał na swoja bramkę

3. J.w.+ 2 Zawodników w środkowej części boiska podanie jednoczesne skrajnych, „klepka” z środkowym, przyjęcie, strzał do przeciwnej bramki

3. Ustawienie jak wyżej + 2 zawodników( po jednym na każdej połowie) w środkowej części, przerzut piłki, zgranie do środkowego, 1X1 zakończone strzałem

4. Gra uproszczona 4X4 do jednej bramki, bramka prostym podbiciem liczy się podwójnie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50 min.

Oczekujący na wykonanie ćwiczenie żongluje piłkę w różny sposób

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

5.Uspokojenie organizmu

1. Każdy z ćwiczących stara się jak najdłużej utrzymać piłkę w powietrzu podbijając ją nogami lub głową

2. Konkurs rzutów karnych

8 min.

Ustawienie w rozsypce,

6.Część organizacyjno-porządkowa

1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.

2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.

3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.

1 min.

- w szeregu na linii bocznej boiska

7.Nastawienie do aktywności

1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.

1 min.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin