DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA
TEMAT: Doskonalenie umiejętności technicznych oraz kształtowanie gibkości w piłce nożnej.
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ilość uczestników: 20
Klasa/ Płeć: IF / M
Czas trwania zajęć: 90 min.
Przybory: piłki, materace, płotki, piłki lekarskie
CELE GŁÓWNE LEKCJI :
1.Umiejętności: zawodnik doskonali poznane elementy techniki oraz taktyki
gry w piłkę nożną
2.Wiadomości. : zawodnik zna przepisy piłki nożnej i technikę wykonania elementów technicznych
3.Sprawność motoryczna. : szybkość, gibkość, koordynacja, siła
4.Akcent wychowawczy: samokontrola, współpraca w parach, trójkach
Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Biliński
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno-metodyczne
1.Część organizacyjna
1.Zbiórka
2.Powitanie
3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.
2 min.
- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej
- nie ćwiczący siadają na ławce
- kontrola obuwia i ubioru
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu.
2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.
1 min.
3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka
1.trucht dookoła sali
- krążenia RR
- cwał bokiem
- przekładanka
- bieg tyłem
- w biegu skip A
- w biegu skip C
2.stojąc w lekkim rozkroku RR w górze wykonujemy skony T w przód z pogłębieniem,
3.stojąc w rozkroku wykonujemy skłon T do NL i do NP.
4.w pozycji stojącej, NN razem złączone staramy się głową dotknąć kolan
5.krok skrzyżny (prawa noga w przód) skłon do nogi prawej, a następnie zmiana nogi.
6.ustawienie w rzędzie na wysokości połowy sali przed materacami ułożonymi wzdłuż
obok siebie( 8 materacy). Zawodnicy wykonują następujące ćwiczenia:
- przewroty w przód
- przewroty w tył
- przejścia w szerokim rozkroku, nie dotykając materacy
- skoki zajęcze przez materace
- przejść do stania na RR, potrzymać 2s i przewrót w przód ze stania na RR
- ustawienie przodem do materacy, przeskoki z jednej strony materacu na druga( z nogi na nogę)
- j.w z tym, że ustawieni tyłem do materacy
7. Ustawieni w dwójkach i zawodnicy wykonują:
- 1 trzyma 2 za łydki i 2 trzyma 1 za łydki i razem wykonują przewroty w przód na materacu(1 w leżeniu na plecach, 2 w pozycji stojącej)
- podania piłką lekarską w pozycji stojącej na szerokość materacu w biegu na bramkę
- j.w. z tym, że podania wykonują w półprzysiadzie
- j.w. z tym, że piłka znajduje się między kostkami 1 i wykonuje podanie piłki NN do 2-wykonuje to samo poruszając się w stronę bramki
8. gra w tzw. „dziada”- trener dzieli zawodników po sześć osób. Na każdą szóstkę przypada jedna piłka. Z pośród szóstki wybieramy jednego, który będzie ustawiony w
środku. Natomiast pozostała piątka utworzy koło. Zawodnicy znajdujący się na obwodzie koła podają do siebie piłkę, a zadaniem zawodnika znajdującego się w środku jest jej przechwycenie, jeśli to się uda to wtedy następuje zmiana zawodnika.
23 min.
- ustawienie w kole
- ustawienie w rozsypce, każdy z ćwiczących posiada piłkę
- NN muszą być wyprostowane w stawie kolanowym
-na początku zawodnicy podają do siebie piłkę na dwa kontakty, po pewny czasie następuje podanie piłki na jeden kontakt czyli tzw. „ z pierwszej”
Piłka na dwójkę.
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
Ćwiczący wykonują następujące ćwiczenia:
1. Zawodnicy ustawieni w rzędzie na wysokości połowy sali, każdy z piłką. Przed nimi ustawione są wzdłuż trzy materace, a na materacach trzy płotki. Wykonują przeskoki obunóż przez płotki, piłkę trzymając w rękach, poczym uderzają piłkę z półwoleja raz z prawej nogi i raz z lewej nogi.
2. j.w. z tym, że zawodnicy wykonują strzały na bramkę z woleja, nogą lewa i prawą.
3.Ustawienie j.w. z tym, że z boku znajduje się trener jako stały podający. Zawodnik podaje mu piłkę, następnie przeskakuje płotki, trener odgrywa piłkę zawodnikowi i kończy strzałem na bramkę. Uderzają piłkę PN i LN. Trener znajduje się z prawej strony boiska.
4, j.w. z tym, że trener stoi z lewej strony boiska.
5.Ustawienie materacy j.w. z tym,
że bez płotków. Zawodnicy ustawieni w rzędzie, każdy z piłką i wykonują lekkie zagranie piłki w przód z jednoczesnym przewrotem w przód na materacu, kończąc ćwiczenie strzałem na bramkę z prawej nogi.
6.j.w. z tym, że uderzają piłkę z lewej nogi.
7. Zawodnicy ustawieni na wysokości połowy sali, każdy z piłką. Wykonują żonglerkę nogami w stronę bramki do wysokości 10m od bramki, po czym uderzają piłkę pr.nogą.
8.j.w. z tym, że uderzają piłkę lewą nogą.
9.Gra w piłkę 7x7.
30 min.
5.Uspokojenie organizmu
1.Marsz z ramionami w górze – luźne potrząsanie dłońmi.
2.W marszu- skłon tułowia w dół (wydech)- wyprost tułowia z ramionami w bok
Ustawienie w rozsypce,
6.Część organizacyjno-porządkowa
1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.
2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.
3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.
- w szeregu na linii bocznej boiska
7.Nastawienie do aktywności
1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.
bogg