dok. w opiece ambulatoryjnej.doc

(46 KB) Pobierz
Zakład udzielający świadczeń zdrowotnych w warunkach ambulatoryjnych sporządza i prowadzi:

Zakład udzielający świadczeń zdrowotnych             w warunkach ambulatoryjnych sporządza                  i prowadzi:

1. dokumentację indywidualną wewnętrzną   w formie: historii zdrowia i choroby lub karty zdrowia dziecka;

2. dokumentację indywidualną zewnętrzną,           z wyłączeniem karty informacyjnej                      z leczenia szpitalnego;

3. dokumentację zbiorczą w formie księgi przyjęć prowadzonej odrębnie dla każdej komórki organizacyjnej oraz kartotekę środowisk epidemiologicznych;

4. dokumentację zbiorczą w formie księgi pracowni diagnostycznej;

5. dokumentację zbiorczą w formie księgi zabiegów prowadzonej odrębnie dla każdego gabinetu zabiegowego;

6. dokumentację zbiorczą w formie księgi porad ambulatoryjnych dla nocnej                         i świątecznej pomocy lekarskiej                            i pielęgniarskiej zawierającą dane, o których mowa w par. 22 rozporządzenia (czyli numer kolejny wpisu, datę i godzinę zgłoszenia się pacjenta - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia oraz godziny i minuty w systemie 24-godzinnym, dane identyfikujące pacjenta, dane identyfikujące osobę udzielającą świadczenia zdrowotnego, rodzaj udzielonego świadczenia zdrowotnego.)

Kartotekę środowisk epidemiologicznych prowadzą zakład opieki zdrowotnej lub podmiot wykonujący zadania tego zakładu.

Historię zdrowia i choroby zakłada się przy udzielaniu świadczenia zdrowotnego po                     raz pierwszy pacjentowi dotychczas niezarejestrowanemu w tym zakładzie. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem udzielanych świadczeń zdrowotnych, historia zdrowia                    i choroby powinna być również założona                  w określonej poradni zakładu.

Historia zdrowia i choroby zawiera dane identyfikujące pacjenta, informacje dotyczące ogólnego stanu zdrowia, chorób, problemów zdrowotnych lub urazów, porad ambulatoryjnych i wizyt domowych oraz opieki środowiskowej.

Część formularza dotycząca identyfikacji pacjenta zawiera dane wymienione                          w par. 6 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia, tzn.:

1. nazwisko i imię (imiona),

2. datę urodzenia,

3. oznaczenie płci,

4. adres zameldowania, zamieszkania lub pobytu,

5. numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer PESEL matki, a w przypadku braku numeru PESEL - serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość; a w zakładzie opieki zdrowotnej lub u podmiotów wykonujących zadania tego zakładu, na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy, ponadto:
1) oznaczenie środowiska epidemiologicznego;
2) dane identyfikujące zakład lub lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pod których opieką pozostaje pacjent - jeżeli historia zdrowia i choroby jest założona w przychodni specjalistycznej.

Część historii zdrowia i choroby dotycząca ogólnego stanu zdrowia oraz istotnych problemów zdrowotnych oraz urazów zawiera w szczególności informacje o:

1. przebytych poważnych chorobach;

2. chorobach przewlekłych;

3. pobytach w szpitalu;

4. zabiegach chirurgicznych;

5. szczepieniach i stosowanych surowicach;

6. uczuleniach;

7. obciążeniach dziedzicznych.

Część historii zdrowia i choroby dotycząca porad ambulatoryjnych lub wizyt domowych zawiera:

1. datę porady ambulatoryjnej lub wizyty domowej;

2. dane z wywiadu lekarskiego i badania przedmiotowego;

3. rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu;

4. informację o zleconych badaniach diagnostycznych lub konsultacyjnych;

5. adnotacje o zaleconych zabiegach i przepisanych produktach leczniczych i wyrobach medycznych;

6. wyniki badań diagnostycznych i konsultacyjnych;

7. opis udzielonych świadczeń zdrowotnych;

8. adnotacje o orzeczonym okresie czasowej niezdolności do pracy;

9. dane identyfikujące lekarza i jego podpis.

Część historii zdrowia i choroby dotycząca opieki środowiskowej zawiera:

1. oznaczenie  środowiska epidemiologicznego;

2. dane identyfikujące  pacjenta pozostającego pod opieką pielęgniarki lub położnej w środowisku;  

3. datę rozpoczęcia i zakończenia opieki pielęgniarskiej lub położniczej;

4. rodzaj i zakres czynności pielęgniarki lub położnej obejmujących pacjenta i jego środowisko, a w szczególności: rozpoznanie problemów pielęgnacyjnych i psychospołecznych, plan działalności pielęgniarki lub położnej oraz adnotacje związane z wykonywaniem czynności, w tym wynikających ze zleceń lekarskich;

5. dane identyfikujące pielęgniarkę środowiskową lub położną i jej podpis.

Do historii zdrowia i choroby można dołączać kopie kart informacyjnych z leczenia szpitalnego oraz odpisy lub kopie innych dokumentów medycznych udostępnionych przez pacjenta.

Do historii zdrowia i choroby dołącza się:

1. imię i nazwisko osoby upoważnionej przez pacjenta do otrzymywania informacji o stanie jego zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych oraz dane umożliwiające kontakt z tą osobą;

2. pisemne oświadczenie pacjenta o upoważnieniu do uzyskiwania dokumentacji medycznej w przypadku jego śmierci, ze wskazaniem osoby upoważnionej, albo pisemne oświadczenie pacjenta o braku takiego upoważnienia.

W karcie zdrowia dziecka odnotowuje się czynności, które wykonano zgodnie                         z odrębnymi przepisami, w zakresie opieki nad dzieckiem.

 

Zakład sprawujący opiekę nad kobietą ciężarną prowadzi kartę przebiegu ciąży, która zawiera pogrupowane dane i informacje:

1. identyfikujące: zakład, kobietę ciężarną, lekarza udzielającego świadczeń zdrowotnych,

2. o ogólnym stanie zdrowia;

3. o poradach ambulatoryjnych lub wizytach domowych.

W części karty przebiegu ciąży, zawierającej informacje o ogólnym stanie zdrowia, lekarz dodatkowo wpisuje:

1. grupę krwi;

2. datę ostatniej miesiączki;

3. przybliżony termin porodu;

4. masę ciała przed ciążą lub w momencie rozpoznania ciąży;

5. wzrost;

6. liczbę ciąż i porodów, z uwzględnieniem sposobu ich zakończenia;

7. czynniki ryzyka dla przebiegu ciąży i porodu, z uwzględnieniem powikłań ciąż i porodów przebytych;

8. opis wyniku badania ginekologicznego w momencie rozpoznania ciąży;

9. datę rozpoznania ciąży - datę pierwszej wizyty w związku z ciążą;

10.                 wyniki badań diagnostycznych zleconych w związku z zajściem w ciążę.

W części karty przebiegu ciąży, zawierającej informacje o poradach ambulatoryjnych lub wizytach domowych, lekarz dodatkowo wpisuje ocenę czynników ryzyka dla przebiegu ciąży             i porodu.

Księga przyjęć, opatrzona danymi identyfikującymi zakład, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem identyfikacyjnym, określonym na podstawie odrębnych przepisów, oraz numerem księgi, zawiera:

1. numer kolejny wpisu;

2. datę i godzinę zgłoszenia się pacjenta;

3. dane identyfikujące pacjenta;

4. dane identyfikujące osobę udzielającą świadczenia zdrowotnego;

5. rodzaj udzielonego świadczenia zdrowotnego.

Kartoteka środowisk epidemiologicznych składa się z kart zawierających:

1. dane identyfikujące zakład;

2. dane identyfikujące środowisko epidemiologiczne, a w szczególności: oznaczenie środowiska epidemiologicznego i adres;

3. listę osób zamieszkałych wspólnie w domu jednorodzinnym lub w jednym lokalu domu wielorodzinnego w układzie: nazwisko i imię (imiona) oraz numer PESEL, jeżeli został nadany, lub datę urodzenia;

4. ocenę warunków socjalnych w środowisku, jeżeli mogą mieć znaczenie dla stanu zdrowia pacjenta.

Do księgi pracowni diagnostycznej sporządzanej i prowadzonej przez zakład udzielający świadczeń zdrowotnych w warunkach ambulatoryjnych stosuje się odpowiednio przepis par. 28 rozporządzenia. Zgodnie z tym przepisem księga pracowni diagnostycznej, opatrzona danymi identyfikującymi zakład, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem identyfikacyjnym, określonym na podstawie odrębnych przepisów, zawiera w szczególności:

1. numer kolejny pacjenta w księdze;

2. datę wpisu i datę wykonania badania;

3. dane identyfikujące pacjenta;

4. kod identyfikacyjny komórki organizacyjnej zlecającej badanie, a jeżeli zlecającym jest inny zakład - także dane identyfikujące ten zakład;

5. dane identyfikujące lekarza zlecającego badanie;

6. adnotację o rodzaju i wyniku badania;

7. dane identyfikujące osoby wykonującej badanie.

Do księgi zabiegów sporządzanej                               i prowadzonej przez zakład udzielający świadczeń zdrowotnych w warunkach ambulatoryjnych stosuje się odpowiednio przepis par. 26 rozporządzenia. Zgodnie z tym przepisem księga zabiegów komórki organizacyjnej szpitala, opatrzona danymi identyfikującymi zakład, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem identyfikacyjnym, określonym na podstawie odrębnych przepisów, zawiera:

1. numer kolejny pacjenta w księdze;

2. datę wykonania zabiegu;

3. dane identyfikujące pacjenta;

4. dane identyfikujące lekarza zlecającego zabieg, a w przypadku gdy zlecającym jest inny zakład - także dane identyfikujące ten zakład;

5. adnotację o rodzaju zabiegu i jego przebiegu;

6. dane identyfikujące lekarza lub inną osobę uprawnioną do udzielania świadczeń zdrowotnych i jej podpis.

 

 

6

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin