· Poprzez liczne zabawy, stwarzane sytuacje edukacyjne wdrażanie dzieci do wypowiadania się na określony temat.
· Dzięki stosowaniu różnorodnych technik plastyczno – technicznych zachęcanie dzieci do twórczego wyrażanie swoich przeżyć i spostrzeżeń
· Stosowanie zabaw wyciszających w celu kształtowania u dzieci nawyku mówienia naturalnym głosem w trakcie zabawy
· Przyzwyczajanie dzieci do panowania nad własnymi emocjami i właściwego reagowania na emocje innych poprzez rozmowy, czytanie bajek edukacyjnych, zabawy relaksacyjne
· Dzięki licznym wycieczkom, literaturze dziecięcej, oraz różnorodnym środkom dydaktycznym ksztaltowanie u dzieci postaw patriotycznych i proekologicznych
Nabywanie umiejętności poprzez działanie
Mocne strony:
· Dobra sprawność ruchowa
· Inwencja twórcza w zabawach rytmicznych
· Umiejętność organizacji zabawy i doboru zabawek
Słabe strony:
· Umiejętność wyrażania swoich przeżyć w formach płaskich i przestrzennych
· Głośne mówienie podczas zabawy
Odnajdywanie swojego miejsca w grupie
· Duża samodzielność dzieci
· Szczerość i ufność w kontaktach z nauczycielem
· Ufne nawiązywanie kontaktów z pracownikami przedszkola
· Opanowywanie swoich negatywnych emocji w trakcie zabawy
· Trafna ocena swojej postawy i innych
· Umiejętność wyrażania miłości w kontaktach z rodzicami
· Mała aktywność w działaniach na rzecz przyrody
· Małe uczucie więzi ze społecznością lokalną
Poznawanie i rozumienie siebie i świata
· Dobra orientacja dzieci
w środowisku przedszkolnym
· Duże zainteresowanie słuchanym tekstem
· Swoboda wyrażania swoich myśli na tematy dowolne
· Wypowiedzi na określony temat
basia1234