B4 1Z.doc

(252 KB) Pobierz
[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka

[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka
Wkońcu po długim czasie poszukiwac znalazłem mogół AC/BC do silnka rzedowego i to chyba było najtrudniejsze do osiagniecia :mrgreen:Rezanko zaczołem z samego rana i skonczyłem około południa. Wiec moze przede odrazu do rezanka:

Pierwsza czynnosc jaką musimy wykonac jest dostanie sie do licznika, w tym celu odkrecamy dwie śróbki na krzyzaka pod spodem kierownicy.


Nastpenie odkrecamy kolejne dwie krzyzakowe śrobki mocujace licznik.


Teraz przechylamy licznik szybką do góry i odpinamy koljeno wtyczki uprzednio zdejmując z nich zaberpieczenie np przy urzyciu płaskiego śrubokreta.


Po wyjeciu licznka mamy już przestrzen na której mozemy pracować przez nastpene pare godzin :-D


Bierzemy licznik i odkrecamy Mini Checka (MC) który przykrecony jest trzema srobkami na krzyzaka, po odkreceniu śróbek ciagniemy MC do góry.


Teraz mamy już wolne miejsce na nasz nowy modół Auto Checka / Bordcomputera (AC/ BC)


W miesce po MC wkładamy BC przykrecamy go czterema krzyzakowymi srbkami (doszła jedna dodatkowa śrobka krótej nie było przy MC) oraz zaczepinamy potencjometr do regulacji ilosci paliwa (do predkosciomierza przyczepiamy przewody- jest tam specjalna rynienika na nie)


W dalszej czesci potrzebujemy dostep do przełaczników w celu zmontowania manetki do sterwoania BC. W tym celu musimy odkrecić kierownice (jesli ktoś ma kierownice z Air Bagiem a nie posiada Vaga proponuje odłaczyć akumulator w celu uniknieciu błedu poduszki powietrzenej który powstanie po jej odłaczeniu) Aby zdjac kierownice odkrecamy dwie śróby z tyłu poduszki kluczem Torxem T27 (Wilkość odpowiada Kluczowi imbusowemu 5)


Delikatnie odchylamy poduszke i płaskim srubokretem podwazamy czerwona wtyczke, teraz spokojnie mozemy odkrecić centralną sróbe która mocuje kierownice (warto zanznaczyć sobie np markerem połozenie kierownic na wyprostowanych kołach tak aby później nie było trzeba zbednie ustawiac kierownicy).


Później kiedy kierownice mam już na kolanach odczepiamy dwie kolejne kostki od Poduszki i klaksonu. W czerowniej koste mamy metalowe zabezpieczenie które musimy podważyć cienkim płaski sroboktetem i zciagnac w dół kostki.


Teraz kiedy kierownica leży już daleko na tylej kanapie ;-)biezemy sie za djecie osłonki przełaczników, odkrecamy dwie boczne śróby krzyzakowe i jedną górna srobe Torxa - T10.


Nastepnie odkrecamy kleme trzymającea całe przełaczniki kluczem Imbusowym 4.


Przedłaczniki mamy juz w reku odczepiamy kostki dla lepszego pola manewru, w tym celu podwazamy je płaski szerokim srobokretem z kazdej strony po troszke i delkiatnie.


Teraz mozemy swobodnie rzeźbić przy manetce i łaczeniu pinów (ja tą czynnosc wykonałem uprzednio dzień predzej w domu - wiec mam już gotowca - do wiazki urzyłem styki z zepsutych przełaczników (te cieńkie) plus ori kostke a od strony BC rozcietą kostke z licznka od BMW :-Pchociaż ta od audi też by podpasowała ale nie miałem). Całosc połaczylem zgodnie z schematem (kazdy wie z kąd ten schemat pochodzi :-P) Oczywiscie wszysktie kostki są opisane i zaznaczone który pin jest który i ta zasada wystepuje w cały aucie na kazdej kostce.


Również dzień predzej zrezałem przyciski do manetki (nie mialem całej sprawnej manetki wiec postanowiłem przeszczepić same przełaczniki) Nawet w zwykłej ori manetce sa miejsca na przełaczniki do BC.


Kolejną czescia pracy było podłaczenie sygnału spalania z ECU do 10 Pina w BC. W tym celu było trzeba zdjac osłone z pod schowka nad nogami pasazera i wydrzec komputer z mocowania, odpinajac pierw weżyk podajacy cisnienie do kompa a nastepnie przesuwając zabezpieczenie zdjecie wtyczki z ECU.


Wtyczka wisi nam w miare swobodnie i mamy do niej dosc dobry dostep zdejmujemy jej górna osłone w celu wpiecia pinu, podwazamy płaskim szerokim śrobokretem miejce obok zabka i zsuwamy cała osłone w przeciwnyk kierunku jak wychodzą przewody.


Dostawiamy brakujacego pina ze sygnałem spalania w moim przypadku był to pin 9 w starszych TDIkach bedzie to albo również pin 9 albo 49. Najlepiej przed wcisnieciem pina w jego przyszłe miesjce jest zmierzyć napiecie, na wolnych obrotach powinno wahac sie pomiedzy 0.3-0.5V a przy max gazie około 1.5V, wtedy mamy pewnosc ze to napewno sygnał spalania... jednak nie do konca jak kazdy wie w TDIku jest problem z srednim i czasowym spalaniam (jest zawyżone) wiec napiecie moze być o wiele wieksze od tego co podałem.


Przeciagamy kable z sygnałem spalania pod nawiewem, za radiem az do kierownicy, i łaczymy go z 10pinem w wtyczce od BC. Na foto u mnie jest to przewod koloru żóltego (zastosowałem taki kolor jak ori :mrgreen:)


Wtyczek od AC miałem ori z sporym kawałkiem wiazki wiec nie musiałem nawet szukać opsiu podłaczenia gdyż wystarczyło połaczyc kolorami. Ale dodaje opis co gdize i jak.

Jesli nie mamy ori wtyczki to mozemy urzyc taśmy od komputera badz wtyczek z zegarów BMW albo Audi. Pasują idealnie.

Wg schematu AC Piny17, 19, 23 do pinów MC 3, 4, 7 (rozbieramy kostke i mamy opisane który pin jest który)

Nastepnie Piny 25, 18 masujemy w wygodnym miescju z dobra masa.
Ja zmasowałem je do śroubki którą przykrecamy licznik.


Wody do wycieraczek nie masujemy zostawiamy tak jak jest, jedynie podłaczamy trzy piny od Cisnienia oleju plus masujemy zarówki tył i przód.

Pod spodem opis pinów w MC.


Skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci do kupy i jedziemy próbe.
Jesli po jakimś czasie okaże sie iż nasz BC zawyza badz zaniza norme spalania (moj zaniza i dzisiaj bede go doregulowywał) wyjmujemy licznik i uzywamy do tego potecjometrów które są na boku BC


Regulacji dokonujemy na podstawie schematu:


Natomiast z dołu BC mam potecjometry do ustawiania jezyka wyswietlanych komunikatów AC.


No i wreszcie długo oczekiwany efelt koncowy:


Wszystkie funkcje działania AC / BC opisane sa już na forum wiec nie ma sensu pisać kolejny raz tego smego. ;-)
Na koniec podziekowania dla Cobry za cierpliwosc przy ciagłym zawracaniu głowy i za schemacik oraz dla Minona1 również za schemat i za przetarcie szlaku

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin