Sztuka Perswazji Warsztaty - Andrzej Batko.rtf

(5593 KB) Pobierz
°Ñ

SZTUKA PERSWAZJI,

czyli jezyk wp3ywu

i manipulacji. Warsztaty

Autor: Andrzej Batko

ISBN: 83-246-0242-9

Format: A5, stron: 313 (168+145)

S3owa to potega: bron, narkotyk i Yród3o Twojego bogactwa

Ludzki umys3 odbiera rzeczywistooa tak1, jaka jest mu przekazywana obrazami,

dYwiekami, uczuciami i odczuciami, smakami i zapachami. Naucz sie sterowaa

chocia by niektórymi z tych elementów. To Ci wystarczy, by skutecznie wp3ywaa

na ludzi.

Jak dzia3a jezyk perswazji? S3owa to nie tylko nooniki informacji. To przyciski

   w31czaj1ce stany emocjonalne oraz wywo3uj1ce okreolone obrazy, dYwieki

   i g3osy w umyole cz3owieka.

Jak sprawiaa, by ludzie nie mogli Ci sie oprzea? Naucz sie wywo3ywaa u ludzi

   pragnienia, chcenia, a nawet po 1dania — wszystko, czego nie mo na 3atwo

   odeprzea.

Jak wykorzystywaa wzorce s3owne? Istnieje wiele s3ów i konstrukcji

   zdaniowych, które na pozór nie maj1 znaczenia. Lecz jeoli zmienisz chocia by

   jedn1 g3oske, ukryty przekaz bedzie ca3kiem inny… • Jak zwiekszaa wiarygodnooa s3ów? Osoba, która Cie s3ucha, wyci1ga okreolone

   wnioski z Twoich s3ów. Mo esz formu3owaa przekaz tak, aby sterowaa

   procesem myolenia odbiorcy.

Jak stosowaa metafory? Dobrze dobrana metafora przekonuje bardziej ni 

   tysi1c s3ów!

Jak odpowiadaa na podowiadome pytania i w1tpliwooci innych ludzi?

   Rozpoznaj indywidualny kod jezykowy drugiej osoby i z3am go; sam zacznij sie

   nim pos3ugiwaa dla wywarcia okreolonych efektów.

Jak awiczya NLP? Perswazja to przede wszystkim awiczenie i praktyka. Dlatego

w tym pakiecie znajdziesz tak e skuteczny trening NLP na pieciu p3ytach CD.

Zawartooa pakietu:

1. dwie unikalne ksi1 ki o zdobywaniu w3adzy nad ludYmi:

• „Sztuka perswazji, czyli jezyk wp3ywu i manipulacji” • „Sztuka perswazji, czyli jezyk wp3ywu i manipulacji w praktyce”

2. piea p3yt CD: odtajniony trening NLP, wczeoniej zarezerwowany dla salonów

   politycznych, elit biznesu i psychoterapeutów

Ograniczenia istniej1 tylko w Twojej g3owie. Usun je stamt1d, a znikn1 naprawde


 

 

Spis treœci

O autorze .......................................................................... 7

Wstêp ...............................................................................11

  Dlaczego niektórzy ludzie 

potrafi¹ z ³atwoœcwp³ywaæ na innych  .................... 15

1.  Jak zarz¹dzaæ asnym umys³ em i po co?  ................. 21

2.  Ograniczenie czyni mistrza ........................................ 49

3.  Porównania i metafory ............................................... 129

 

 

 


 

Ograniczenie

czyni mistrza


 

 

 

50

SZTUKA PERSWAZJI W PRAKTYCE

 

G

dy ju¿ zakoñczysz pracê z t¹ ksi¹¿i zrobisz

wszystkie æwiczenia, wróæ do pocz¹tku æwiczeñ

i zacznij od nowa, teraz „na ¿ywo z ludŸmi”.

Stwórz sobie grafik, przeznaczaj¹c na ka¿ technikê

od 2 do 7 dni.

Na przyk³ad pierwszego dnia stosujesz wy³¹ cznie

zaprzeczenia, eksperymentuj¹ c z ró¿nymi ludŸmi, ale

u¿ywaj¹ c tylko tej jednej techniki. Nie wolno Ci sto-

sowaæ innych technik. Osi¹ gniêcie za³o¿onego rezulta-

tu mo¿e w ten sposób byæ trudniejsze, ale warto, po-

niewa¿ „ograniczenie czyni mistrza”.

Przyk³ adowy grafik:

 

Tydzieñ Technika

1 Zaprzeczeñ w rodzaju „Nie spiesz siê z podpisaniem

umowy”

2 „Spróbuj”

3  Presupozycje „Pozorne wybory” 

4  Presupozycje „Zanim, podczas, w trakcie”

5 Cytaty


 

OGRANICZENIE CZYNI MISTRZA

51

Quiz

Aby dobrze opanowaæ techniki sztuki perswazji, nale¿y:

a) Wk³adaæ na noc tê ksi¹¿pod poduszkê.

b) Przeczytaæ jednym tchem, jak najszybciej.

c) Czytaj¹ c robiæ przerwy na æwiczenia, zapisywaæ je

i æwiczyæ na ludziach.

Je¿ eli wybra³eœ odpowiedŸ a) lub b), przeczytaj kilka

ostatnich stron jeszcze raz. Je¿eli wybra³ odpowiedŸ

c), zyskujesz 10 punktów i mo¿esz przejœæ  do dalszej

czêœ ci.

Nie myœl o niebieskim

Co sta³o siê w Twoim umyœle pod wp³ywem tego pole-

cenia? Je¿eli wykona³eœ je dok³adnie, to w Twoim umy-

œ le pojawi³ siê kolor „niebieski”. Dlaczego tak siê sta³o?

Dlaczego Twój umys³ przekornie zareagowa³ na tak

sformu³owane polecenie? Aby odpowiedzieæ na to py-

tanie, potrzebna bêdzie odrobina teorii. Jak ju¿ zapew-

ne wiesz, umys³ ka¿dego cz³owieka sk³ ada siê z dwóch

integralnych czêœci: œwiadomej i nieœwiadomej.

Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowa-

nia w tym momencie jest ta druga czêœæ. Nieœwiadomy

umys³ jest to miejsce, gdzie przechowywane s¹ dobrze

wyuczone umiejêtnoœci, znajduj¹ce siê na poziomie

nieœwiadomej kompetencji, oraz gdzie zachodz¹ pro-

cesy odpowiedzialne za tworzenie i rozumienie mowy.


 

52

SZTUKA PERSWAZJI W PRAKTYCE

Za takie funkcjonowanie naszego umys³u odpowie-

dzialna jest najstarsza rozwojowo czêœæ mózgu. Dziêki

niej rozumiesz to, co inni ludzie do Ciebie mówi¹, jak

równie¿ potrafisz ³ adnie ubraæ w s³owa to, co sam

chcesz innym zakomunikowaæ. Ta czêœæ mózgu jest

równie¿ instrumentem przetwarzaj¹cym s³owa, które

s³yszysz lub czytasz, na obrazy, dŸ wiêki, doznania cie-

lesne oraz stany emocjonalne. Jednak rozumie tylko

bardzo prosty jêzyk i m.in. nie jest w stanie zrozumieæ

ani przetworzyæ zaprzeczeñ, np. aby wykonaæ polece-

nie:  Nie myœl o niebieskim, mózg najpierw musi urucho-

miæ pojêcie niebieski, a nastêpnie jakoœ mu zaprzeczyæ.

Ujmuj¹c to inaczej — czy powiesz: Nie myœ l o niebie-

skim, czy: Myœl o niebieskim, nie ma to wiêkszego zna-

czenia, poniewa¿ na poziomie nieœwiadomym jest to

dok³ adnie to samo polecenie. Twój umys³ zareaguje na

oba w identyczny sposób, tzn. pojawi siê obraz czegoœ

niebieskiego.

Dotyczy to nie tylko obrazów i dŸwiêków, ale tak¿e

stanów emocjonalnych, doznañ i zachowañ. Ta zasada

zadzia³a niezale¿nie od tego, czy powiem:

Nie myœ l o niebieskim (proces myœlowy);

Nie denerwuj siê (reakcja emocjonalna);

Nie potknij siê (zachowanie).

Naj³ atwiej jest wp³ywaæ na procesy myœlowe, trud-

niej na stany i reakcje emocjonalne, a najtrudniej jest

bezpoœrednio oddzia³ywaæ na zachowanie. Aby nie byæ

go³os³ownym, proponujê zrobiæ kolejny eksperyment:


 

OGRANICZENIE CZYNI MISTRZA

53

Gdy przeczytasz nastêpuj¹ce zdanie: Nie dotykaj

swojego ucha, to w¹tpiê, czy natychmiast siêgniesz rêk¹ ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin