Promocja sprzedaży .pdf

(306 KB) Pobierz
Promocja sprzedaży
Promocja sprzedaŃy
Autorzy: Julian Cummins, Roddy Mullin
TĀumaczenie: Anna Kanclerz (rozdz. 1 Ï 6),
Magdalena Strzelecka (rozdz. 7 Ï 16 dod. A)
ISBN: 83-7361-652-7
TytuĀ oryginaĀ u: Sales Promotion
Format: B5, stron: 272
Promocja sprzedaŃy to jeden z najskuteczniejszych sposobw zdobycia przewagi
rynkowej. Szacuje siķ, Ńe okoĀo 60% konsumentw regularnie korzysta z jakiejľ formy
promocji sprzedaŃy. Przygotowanie skutecznej kampanii promocyjnej nie jest prostym
zadaniem Ð naleŃy wziĴě pod uwagķ specyfikķ produktu, grupy docelowej, a nawet
pory roku. Aby produkt zostaĀ zauwaŃony na tle innych produktw, naleŃy odpowiednio
zaprojektowaě narzķdzia promocji, nie zapominajĴc rwnieŃ o zasadach ekonomii.
âPromocja sprzedaŃyÒ to ksiĴŃka opisujĴca zagadnienie promocji sprzedaŃy
i stosowane w niej techniki. Na praktycznych przykĀadach przedstawia wyprbowane
metody stosowane przez firmy pozostajĴce w czoĀwce w swojej branŃy.
Dziķki wiadomoľciom z tej ksiĴŃki przygotujesz oferty przyciĴgajĴce nowych klientw
i przynoszĴce zadowolenie juŃ istniejĴcym.
¤ Badania klientw
¤ Korzyľci z promocji sprzedaŃy
¤ Metody wykorzystania promocji
¤ Nieszablonowe sposoby przygotowywania kampanii promocyjnych
¤ WspĀpraca z firmami usĀugowymi
¤ WdraŃanie kampanii promocyjnych
¤ Regulacje prawne dotyczĴce promocji sprzedaŃy
¤ Badania marketingowe
¤ Techniki promocji sprzedaŃy
¤ RŃne rodzaje promocji
Wykorzystaj moŃliwoľci, jakie daje wspĀczesny rynek,
i stwrz doskonaĀĴ strategiķ promocyjn Ĵ
4226582.004.png 4226582.005.png 4226582.006.png 4226582.007.png 4226582.001.png 4226582.002.png 4226582.003.png
Spis treci
Lista studiów przypadków..................................................................................... 7
Słowo wstpne .......................................................................................................... 9
Wstp.........................................................................................................................11
Promocja sprzeday w akcji — wietna zabawa ................................................................. 11
Dlaczego wzrasta znaczenie promocji sprzeday?.............................................................12
Jak czyta t! ksi"k!? ..............................................................................................................13
Cz I Kontekst......................................................................................15
1. Zacznijmy od klienta.............................................................................................17
Klienci i ich zachowania........................................................................................................17
Nowa koncepcja marketingu mix........................................................................................19
Wszystko zaley od sposobu mylenia klienta...................................................................21
Zarz"dzanie mark" — wpływanie na sposób mylenia klienta ...................................... 22
Promocja sprzeday a etyka.................................................................................................. 24
Podsumowanie........................................................................................................................26
2. Cele biznesowe i marketingowe......................................................................... 27
Wst!p....................................................................................................................................... 27
Cele biznesowe i marketingowe........................................................................................... 28
Mix promocyjny.....................................................................................................................31
Warto a cena.........................................................................................................................32
Taktyki i strategie marketingowe .........................................................................................35
Plan marketingowy.................................................................................................................37
Studia przypadków.................................................................................................................39
Podsumowanie........................................................................................................................41
 
4
Promocja sprzeday
3. Co mo%na osi&gn&' dziki promocji sprzeda%y?............................................ 43
10 podstawowych celów promocji........................................................................................43
Studia przypadków.................................................................................................................52
Podsumowanie........................................................................................................................55
4. Jak wykorzysta' promocj?.................................................................................. 57
Od celów promocji do briefu ...............................................................................................57
Narz!dzia promocji ...............................................................................................................60
Studia przypadków.................................................................................................................62
Podsumowanie........................................................................................................................68
5. Jak by' kreatywnym?............................................................................................. 69
Rodzaje kreatywnoci.............................................................................................................69
Studia przypadków kreatywnych promocji....................................................................... 70
Mylenie kreatywne................................................................................................................73
Techniki kreatywnego mylenia...........................................................................................76
Jak najlepiej wykorzysta pomysł?....................................................................................... 78
Studia przypadków................................................................................................................ 80
Podsumowanie....................................................................................................................... 82
6. Jak wykorzysta' ofert usługodawców?............................................................. 83
Agencje promocji sprzeday ................................................................................................ 84
Firmy zajmuj"ce si! marketingiem bezporednim........................................................... 88
Producenci materiałów reklamowych ................................................................................ 90
Firmy ubezpieczeniowe ........................................................................................................ 92
Drukarnie specjalistyczne .....................................................................................................95
Agencje marketingu terenowego..........................................................................................96
Dostawcy upominków promocyjnych............................................................................... 97
Podsumowanie....................................................................................................................... 98
7. Jak wdro%y' promocj?........................................................................................101
Budet.....................................................................................................................................102
Koordynacja w czasie...........................................................................................................104
Komunikacja.........................................................................................................................104
Logistyka................................................................................................................................106
Regulacje prawne..................................................................................................................107
Złoony proces......................................................................................................................107
Wdroenie ..............................................................................................................................111
Podsumowanie...................................................................................................................... 112
8. Samoregulacje i prawo.........................................................................................113
Samoregulacje ....................................................................................................................... 114
Prawo...................................................................................................................................... 117
Unia Europejska i prawo mi!dzynarodowe ..................................................................... 118
Studia przypadku .................................................................................................................120
Podsumowanie......................................................................................................................122
Spis treci
5
9. Kontrola marketingowa i badania....................................................................123
Prowadzenie kontroli marketingowej i badaA .................................................................123
Kontrola marketingowa — jak definiowa sukces,
wyznacza kluczowy wskaCnik efektywnoci, mierzy i ocenia promocje?.............123
Cel kontroli marketingowej................................................................................................124
Przechowywanie informacji ewaluacyjnych.....................................................................125
Badania...................................................................................................................................128
Testowanie na rynku ............................................................................................................ 132
Podsumowanie...................................................................................................................... 133
Cz II Techniki promocji sprzeday.............................................135
10. Gotowe oferty........................................................................................................137
Darmowe zakwaterowanie ..................................................................................................137
Vouchery wakacyjne............................................................................................................. 139
Kupony rabatowe .................................................................................................................141
Dwa przeloty za cen! jednego.............................................................................................142
Vouchery typu high-street ...................................................................................................143
Oferty ubezpieczeniowe ......................................................................................................144
Programy pakietowe.............................................................................................................146
Oferta bezpłatnego filmu....................................................................................................148
Studia przypadku .................................................................................................................149
Podsumowanie......................................................................................................................153
11. Promocje ł&czone..................................................................................................155
Zasady planowania...............................................................................................................155
Próbki.....................................................................................................................................159
Kupony odsyłaj"ce ...............................................................................................................159
Promocje na rzecz fundacji.................................................................................................160
Programy lojalnociowe ......................................................................................................163
Partnerstwo pozorne............................................................................................................ 165
Studia przypadku .................................................................................................................166
Podsumowanie......................................................................................................................168
12. Promocje cenowe ..................................................................................................171
Jak ustalane s" ceny?............................................................................................................. 171
Kwotowanie segmentowe ....................................................................................................174
Rabaty natychmiastowe.......................................................................................................176
Rabaty odroczone................................................................................................................. 181
Kupony ..................................................................................................................................183
Oferty kredytowe..................................................................................................................187
Promocje cenowe stosowane wobec detalistów................................................................190
Studium przypadku .............................................................................................................194
Podsumowanie......................................................................................................................197
6
Promocja sprzeday
13. Promocje z upominkami....................................................................................199
Oferty na opakowaniu........................................................................................................ 200
Upominki przy zakupie ..................................................................................................... 202
Upominek za przesłanie dowodów zakupu .................................................................... 203
Upominki w korzystnej cenie............................................................................................ 206
Promocje rozszerzania marki ............................................................................................ 207
Upominki dla partnerów handlowych ............................................................................ 209
Studia przypadku ................................................................................................................. 211
Podsumowanie......................................................................................................................215
14. Promocje z mo%liwo3ci& wygranej....................................................................217
Konkursy ...............................................................................................................................219
Losowania............................................................................................................................. 224
Natychmiastowe wygrane................................................................................................... 227
Gry ......................................................................................................................................... 229
Promocje bazuj"ce na prawdopodobieAstwie ................................................................. 230
Studia przypadku .................................................................................................................233
Podsumowanie..................................................................................................................... 237
15. Midzynarodowa promocja sprzeda%y ...........................................................239
Typy mi!dzynarodowych promocji.................................................................................. 239
Od globalnego do lokalnego ............................................................................................. 243
Studia przypadku ................................................................................................................ 245
Podsumowanie..................................................................................................................... 247
16. Pytania do samodzielnego przestudiowania i informacje zwrotne .........249
Pytania do samodzielnego przestudiowania ................................................................... 249
Podsumowanie..................................................................................................................... 252
Informacje zwrotne..............................................................................................................253
Dodatki....................................................................................................255
Dodatek A..............................................................................................................257
Uyteczne adresy ................................................................................................................. 257
Wi!cej o promocji sprzeday ..............................................................................................263
Skorowidz..............................................................................................................267
Zgłoś jeśli naruszono regulamin