Wybrane zagadnienia egzaminacyjne – różnice programowe
Metodyka nauczania i wychowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie
1. system edukacji uczniów intelektualnie niepełnosprawnych w Polsce
2. szkoła jako miejsce rozwoju.
3. kształcenie umiejętności kluczowych.
4. przegląd metod wykorzystywanych przez pedagogów specjalnych
(w:) Sadowska S. red. Nauczanie uczniów z niepełn. Intelekt. W st. Lekkim. (s. 15-75)
5. zasady i metody pracy z uczniem głębiej upośledzonym umysłowo
6. edukacja dziecka autystycznego
7. metody stosowane w pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem
8. metody komunikacji alternatywnej i wspomaganej
(w:) Pilecki J. red. Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym uposledzeniem umywslowym.
10. POTENCJAŁ ROZWOJOWY DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM
W STOPNIU LEKKIM I UMIARKOWANYM
w: EWA M. KULESZA
„CZŁOWIEK-NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ -SPOŁECZEŃSTWO”
Nr 1, 2006 (www.aps.edu.pl)
Kształcenie integracyjne młodzieży
1. Kształcenie specjalne a kształcenie niesegregacyjne. Rita (ZROBIONE)
2. formy niesegregacyjnego kształcenia MAGDA (zrobione)
3. cele kształcenia niesegregacyjnego SIMBA (zrobione)
4. efekty kształcenia niesegregacyjnego R.3 EDYTA (ZROBIONE)
5. zasada normalizacji. R4. RITA (ZROBIONE)
6. typy kształcenia (segregacyjny, wspólny nurt, asymilacyjny i inkluzywny) Rita (ZROBIONE)
7. niemiecki, włoski i duński system kształcenia niepelnosprawnych. R.5 MAGDA
(w:) Szumski G. Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych
8. postulaty wprowadzania integracyjnego kształcenia DARIA (zribone)
9. poziomy integracji DARIA (zrobione)
10. kształcenie integracyjne w Polsce DARIA (Zribone)
(w:) Dziuba D. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogolnodostępnej. Auxilium sociale 1/2002
Oligofrenopedagogika
1. Upośledzenie umysłowe – przegląd koncepcji, definicji, podstawowe pojęcia i klasyfikacje. JA (zrobione)
Ewa Domagała-Zyśk – Definicja niepełnosprawności intelektualnej formą społecznego wsparcia
KWARTALNIK PEDAGOGICZNO-TERAPEUTYCZNY NR 3-4(15-16)/2004 http://nasze_forum.free.ngo.pl/nasze_forum_3-4%20%5B2004%5D.pdf http://nasze_forum.free.ngo.pl/
2. Właściwości rozwoju dziecka upośledzonego umysłowo. KAMILA
3. Czynniki upośledzenia i etapy patologizacji rozwoju. Terapia. SIMBA (ZROBIONE)
4. Reakcje na niepełnosprawność – (własne i otoczenia). KAMILA
W: Kościelska M. Oblicza upośledzenia
5. System kształcenia, opieki i rewalidacji osób z intelektualną niepełnosprawnością w Polsce. (84-149) EDYTA
6. Podstawowe założenia rewalidacji. (s.47) JA (Zrobione)
7. Orzecznictwo i poradnictwo – rys historyczny (s.53) JA (zrobione)
(W:) Wyczesany J. Pedagogika uposledzonych umysłowo
lewewelina23