zagadnienia+-+roznice+programowe.doc

(37 KB) Pobierz
Metodyka nauczania i wychowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie

Wybrane zagadnienia egzaminacyjne – różnice programowe

 

Metodyka nauczania i wychowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie

             

 

 

1.        system edukacji uczniów intelektualnie niepełnosprawnych w Polsce

2.        szkoła jako miejsce rozwoju.

3.        kształcenie umiejętności kluczowych.

4.        przegląd metod wykorzystywanych przez pedagogów specjalnych

 

(w:) Sadowska S. red. Nauczanie uczniów z niepełn. Intelekt. W st. Lekkim. (s. 15-75)

 

5.        zasady i metody pracy z uczniem głębiej upośledzonym umysłowo

6.        edukacja dziecka autystycznego

7.        metody stosowane w pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem

8.        metody komunikacji alternatywnej i wspomaganej

 

(w:) Pilecki J. red. Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym uposledzeniem umywslowym.

 

              10. POTENCJAŁ ROZWOJOWY DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

W STOPNIU LEKKIM I UMIARKOWANYM

 

w: EWA M. KULESZA

„CZŁOWIEK-NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ -SPOŁECZEŃSTWO”

Nr 1, 2006   (www.aps.edu.pl)

 

Kształcenie integracyjne młodzieży

 

 

1.        Kształcenie specjalne a kształcenie niesegregacyjne.   Rita (ZROBIONE)

2.        formy niesegregacyjnego kształcenia              MAGDA    (zrobione)

3.        cele kształcenia niesegregacyjnego                 SIMBA    (zrobione)

4.        efekty kształcenia niesegregacyjnego                            R.3              EDYTA (ZROBIONE)

5.        zasada normalizacji.               R4.                RITA               (ZROBIONE)

6.        typy kształcenia (segregacyjny, wspólny nurt, asymilacyjny i inkluzywny)     Rita (ZROBIONE)

7.        niemiecki, włoski i duński system kształcenia niepelnosprawnych. R.5                   MAGDA

 

(w:) Szumski G. Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych

 

8.        postulaty wprowadzania integracyjnego kształcenia              DARIA    (zribone)

9.        poziomy integracji                                          DARIA   (zrobione)

10.     kształcenie integracyjne w Polsce     DARIA    (Zribone)

 

(w:) Dziuba D. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogolnodostępnej. Auxilium sociale 1/2002

Oligofrenopedagogika

 

 

 

1.       Upośledzenie umysłowe –  przegląd koncepcji, definicji, podstawowe pojęcia i klasyfikacje.                                                                                                                JA  (zrobione)

 

Ewa Domagała-Zyśk – Definicja niepełnosprawności intelektualnej formą społecznego wsparcia

KWARTALNIK PEDAGOGICZNO-TERAPEUTYCZNY NR 3-4(15-16)/2004 http://nasze_forum.free.ngo.pl/nasze_forum_3-4%20%5B2004%5D.pdf   http://nasze_forum.free.ngo.pl/

 

2.       Właściwości rozwoju dziecka upośledzonego umysłowo.               KAMILA

3.       Czynniki upośledzenia i etapy patologizacji rozwoju. Terapia.               SIMBA  (ZROBIONE)

4.       Reakcje na niepełnosprawność –  (własne i otoczenia).               KAMILA

 

W:  Kościelska M. Oblicza upośledzenia

 

5.       System kształcenia, opieki i rewalidacji  osób z intelektualną niepełnosprawnością w Polsce. (84-149)                            EDYTA

 

6.       Podstawowe założenia rewalidacji. (s.47)   JA                                          (Zrobione)

 

7.       Orzecznictwo i poradnictwo – rys historyczny (s.53)                                            JA (zrobione)

 

(W:)  Wyczesany J. Pedagogika uposledzonych umysłowo

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin