AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE w klasie II.doc

(84 KB) Pobierz
AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE

 

AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE

Klasa II

 

PRACE DOMOWE z edukacji polonistycznej i matematycznej

             

PRACE PISEMNE (sprawdziany i testy) z edukacji polonistycznej
i matematycznej

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

 

1.      Wypowiedzi ustne:

 

-        redagowanie wypowiedzi

-        recytacja

-        lektury

 

2.      Czytanie:

 

-        technika

-        tempo

-        rozumienie czytanego tekstu

-        czytanie z podziałem na role

 

3.      Wypowiedzi pisemne

 

-        poprawność graficzna pisma, estetyka prowadzenia zeszytów

-        tworzenie tekstów

-        ortografia

-        gramatyka

-        pisanie z pamięci i ze słuchu w ramach utrwalonego słownictwa

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

 

1. Technika rachunkowa

 

-        pojęcie liczb

-        działania na liczbach

 

       2. Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych.

 

3. Wiadomości i umiejętności praktyczne

 

4.      Geometria

 

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

 

1.      Obserwacja zjawisk

2.      Doświadczenia

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENIANIA

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

 

 

WYPOWIEDZI USTNE

 

-         redagowanie wypowiedzi, odpowiedni dobór słownictwa

 

6 – wypowiedzi rozwinięte, logiczne, bogate słownictwo

5 – wypowiada się pełnym zdaniem, poprawnie językowo, logicznie i rzeczowo

4 – wypowiada się prostymi zdaniami

3 – wypowiada się wyrazami nieprawidłowo gramatycznie i językowo

2 – z trudem buduje ustne wypowiedzi, ubogie słownictwo

1 – nie potrafi dobrać słów nawet przy pomocy nauczyciela

 

                   -    recytacja

 

6 – bezbłędnie wygłasza teksty z zastosowaniem odpowiedniej intonacji, tempa i pauz

5 – wygłasza teksty z właściwą intonacją

4 – wygłasza teksty poprawnie bez intonacji

3 – wygłasza teksty z pomyłkami

2 – wygłasza teksty z pomocą nauczyciela

1 –  nie potrafi recytować

 

-       lektura

 

6 – samodzielnie czyta teksty lektur opowiadając ich treść,

-       aktywnie korzysta ze zbiorów biblioteki

5 –samodzielnie czyta teksty lektur, potrafi opowiedzieć ich treść,

-       często korzysta ze zbiorów biblioteki

4 –czyta cienkie książki do samodzielnego przeczytania w domu,

-       opowiada fragmenty lektur pod kierunkiem nauczyciela,

-       czasami korzysta ze zbiorów biblioteki

3 –czyta lektury pod kierunkiem nauczyciela,

-       wymienia bohaterów i miejsce akcji,

-       rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki

2 - z pomocą nauczyciela czyta lektury i wymienia bohaterów i miejsce akcji,

-       bardzo rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki

1 – nie wyraża chęci do poznawania lektur,

-       nie korzysta ze zbiorów biblioteki

 

 

 

 

 

 

 

 

CZYTANIE

 

        technika czytania

 

6 – czyta biegle z odpowiednią intonacją każdy tekst

5 – poprawnie czyta tekst w tempie umiarkowanym, zwracając uwagę na płynność

      i wyrazistość

4 – czyta poprawnie z nielicznymi przerwami w czytaniu

3 – czyta częściowo sylabami i głoskami z syntezą robiąc nieliczne przerwy

2 – czytając zniekształca wyrazy, przestawia głoski, sylaby.

      Czyta w bardzo wolnym tempie

1 – nie potrafi czytać nawet prostych wyrazów, myli głoski, nie dokonuje syntezy

 

           -       tempo 

W ciągu 1 minuty uczeń powinien przeczytać -  klasa I-22 wyrazy, klasa II-48 wyrazów, klasa III-78 wyrazów

 

6 – czyta  ponad wymaganą liczbę wyrazów w ciągu minuty

5 - czyta  90-100% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

4 – czyta 70-89% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

3 – czyta 50-69% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

2 –  czyta 20-49% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

1 – czyta 20% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty

 

        rozumienie czytanego tekstu

 

6 – czyta po cichu i głośno ze zrozumieniem polecenia oraz różnorodne teksty

5 – czyta cicho ze zrozumieniem polecenia i teksty

4 – samodzielnie potrafi wypowiedzieć kilka zdań na temat przeczytanego tekstu

3 – po wcześniejszym ukierunkowaniu czyta cicho ze zrozumieniem

2 – poprawnie odpowiada na pytania dotyczące przeczytanego tekstu

1 – nie potrafi czytać cicho ze zrozumieniem

 

-       czytanie z podziałem na role

 

6 – czyta z podziałem na role każdy tekst

5 – samodzielnie czyta teksty z podziałem na role

4 – czyta teksty z podziałem na role po wcześniejszym opracowaniu

3 – czyta teksty z podziałem na role po wcześniejszym opracowaniu i z pomocą

2- czyta teksty z podziałem na role z pomocą nauczyciela

1 – nawet z pomocą nauczyciela nie czyta z podziałem na role

 

 

 

 

 

 

 

 

WYPOWIEDZI  PISEMNE 

 

        poprawność graficzna pisma

 

6 – pisze bezbłędnie,

-       estetyka pisma nie budzi zastrzeżeń

-       zeszyt prowadzony starannie, czysty

5 – zachowuje właściwy kształt i proporcje liter,

-       właściwie łączy elementy w obrębie litery  i wyrazu,

-       zeszyt czysty, bez skreśleń,

-       bezbłędnie przepisuje tekst zachowując właściwe odległości między wyrazami

4 – zachowuje właściwy kształt, ale niewłaściwe proporcje liter,

-       właściwie łączy elementy w obrębie litery i wyrazu,

-       kreśli i rozmazuje,

-       tekst przepisuje z drobnymi błędami

3 - pisze niekształtne literki,

-       zachwiana proporcja liter,

-       niewłaściwe połączenia w obrębie  litery i wyrazu 

-       kreśli i rozmazuje, plamy w zeszycie, w

-       trakcie  przepisywania popełnia pomyłki

2 – pismo niekształtne, mało wyraźne,

-       zróżnicowana wielkość liter,

-       kreśli i popełnia pomyłki,

-       zeszyt poplamiony, kartki pozaginane,

-       podczas przepisywania popełnia dużo błędów

1 – nie potrafi przepisać wyrazu, krótkich zdań,

-       pismo nieczytelne,

 

        ortografia

 

6 - pisze bezbłędnie nawet trudne wyrazy

5– zna zasady ortograficzne,

-    pisze bezbłędnie wyrazy w ramach poznanego   i utrwalonego słownictwa

4 – zna zasady ortograficzne,

-       w trakcie pisania popełnia tylko nieliczne błędy

3 – nie zna wszystkich zasad ortograficznych,

-       czasami popełnia błędy

2 – nie zna zasad ortograficznych,

-       popełnia dużą ilość błędów ortograficznych

1 – nie potrafi pisać nawet prostych wyrazów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        samodzielne pisanie tekstów

 

6 – samodzielnie redaguje i poprawnie zapisuje wielozdaniowe wypowiedzi (list, opis,

      życzenia, opowiadanie)

5 – samodzielnie układa  i zapisuje zdania rozwinięte na dany temat,

-       opisuje przedmioty,

-       stosuje zasady pisania życzeń i listów,

-       pisze krótkie opowiadania

4 – potrafi ułożyć kilka zdań na podany temat,

-       redaguje opis, opowiadanie, życzenia, pisze list z niewielką pomocą nauczyciela

3 – potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań popełniając błędy,

-       redaguje opis, opowiadanie, list, życzenia z wykorzystaniem rozsypanek, zdań z   lukami

2 – potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań z pomocą nauczyciela,

-       redaguje opis, opowiadanie, list, życzenia pisze z błędami z wykorzystaniem rozsypanek i zdań z lukami

1 – nie umie zredagować prostego tekstu na określony temat nawet pod kierunkiem

      nauczyciela

 

-  wiedza o języku

 

6 – bezbłędnie rozpoznaje i podaje poznane części mowy

-       dzieli wyrazy na sylaby i głoski(samogłoski i spółgłoski),

-       układa i wskazuje zdanie rozkazujące, pytające i oznajmujące

5 – samodzielnie podaje poznane części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik),

-       rozróżnia liczby pojedynczą i mnogą rzeczowników i czasowników,

-       dokonuje poznanych odmian,

-       dzieli wyrazy na sylaby i głoski(samogłoski i spółgłoski),

-       wskazuje zdanie  rozkazujące, pytające i oznajmujące,

-       porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej

4 – rozpoznaje w zdaniach poznane części mowy (rzeczownik, czasownik,

      przymiotnik),

-       rozróżnia liczby pojedynczą i mnogą rzeczowników i czasowników,

-       dokonuje odmian popełniając nieliczne pomyłki,

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin