natalia.doc

(71 KB) Pobierz
Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy

Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy

A. Gurycka

 

 

Natalia

(tu wpisz imię dziecka, sprawiającego problemy wychowawcze)

 

 

Pamiętaj !

Każdorazowo wpisuj to samo imię , gdy napotkasz wielokropek .

 

 

 

1.Gdy stawiasz wymagania wobec Natalii , jaki stopień szczegółowości ( dokładności) uważasz za właściwy ? W odpowiednim miejscu skali zakreśl na czerwono bądź podkreśl:

 

bardzo                  1     2      3      4      5      6       7              bardzo                                          

szczegółowo    ________________________________  ogólnie

określone                         wymagania              określone

 

 

2.  Gdy sprawdzasz (kontrolujesz) spełnianie przez Natalię wymagań, jaki stopień szczegółowości uważasz za właściwy?

       

bardzo                  1     2      3      4      5      6       7                            bardzo

szczegółowa    ________________________________     ogólnikowa

                            kontrola

 

 

3. Czy przy ocenie wykonania zadania przez Natalię formułujesz więcej ocen pozytywnych, czy więcej negatywnych?

 

Więcej                              1     2      3      4      5      6       7                            więcej

pozytywnych  ________________________________              negatywnych

                                                           oceny

 

4. Jak silnie podkreślasz swoje wymagania i zapowiedź kary, by Natalii Był(a) posłyszny (a) ? 

 

bardzo                          1     2      3      4      5      6       7                            bardzo

                               ________________________________

silnie                                                         wymagania                                          słabo

 

 

5. Czy zdarza Ci się mieć poczucie, że coś Ci grozi ze strony Natalii, że przeszkadza Ci on(a) w realizacji Twoich potrzeb, chęci, zamierzeń ?

 

bardzo                          1     2     3      4      5      6       7             

   ________________________________              nigdy

często                                                         poczucie zagrożenia

1

 


6. Czy jesteś zmuszony (a) wobec Natalii   wykazywać swoją siłę, przewagę ?

 

nigdy                  1     2      3      4      5      6       7              często

   ________________________________                                                                                                                przewaga

 

 

7. Jeżeli Natalia wyprowadza Cię z równowagi, to najskuteczniejsze jest (podkreśl wszystkie właściwe) , przy:

j ) wpisz inne lepsze rozwiązanie.

 

a)      nakrzyczeć

b)     ironizować

c)      dać klapsa

d)     obrazić

e)      lekceważyć

f)       wytargać za ucho

g)     popukać się w głowę

h)     popchnąć

i)       zwymyślać

j)   odejść i uspokoić się

 

8. Czy w toku wychowania Natalii jest dużo takich spraw, które wymagają tzw. silnej ręki, aby wywołać w nim (niej) lęk przed karą i nieposłuszeństwem ?

 

bardzo                    1     2      3      4      5      6       7                            nie ma

   ________________________________

                                          Sprawy

 

9. Czy  Natalia wykonuje dużo czynności zbędnych, według ciebie niepotrzebnych?

 

Bardzo                                      1     2      3      4      5      6       7                              nie wykonuje

dużo                                ________________________________                             w ogóle takich czynności                                                        czynności zbędne

 

10. Jeżeli uważasz, że Natalia  wykonuje czynności zbędne, to wymień kilka z nich :

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

11. Jak się zachowujesz wtedy, gdy Natalia wykonuje czynności według Ciebie zbędne (podkreśl twoje zachowanie w takich sytuacjach – możesz podkreślić kilka lub przy literze h )  wpisać takie zachowanie, którego tu nie wymieniono).

 

a)      zabraniasz; karzesz

b)     przerywasz mu(jej)  tę czynność

c)      krytykujesz; dajesz inne zadanie

d)     tłumaczysz, że to nie ma sensu; zwracasz jego ( jej uwagę w innym kierunku

e)      pokazujesz, jak to lepiej zrobić

f)       zachęcasz, aby kontynuował(a) to co robi

g)     nie przeszkadzasz, starasz się zrozumieć

h)     ……………………………………………………

 

 

12. Czy pozostawiasz Natalii dużo czasu na takie działanie, które podejmuje lub może podjąć z własnej inicjatywy?

             

bardzo                              1     2     3      4      5      6       7                            bardzo mało

dużo                               ________________________________

                                                        czas

 

13. Co jest korzystniejsze dla rozwoju Natalii. wówczas, gdy nie można tego z sobą pogodzić:

 

a)      gdy realizuje on (ona) zadanie, które Ty mu (jej) polecasz wykonać

b)     gdy realizuje zadanie, które podejmuje z własnej inicjatywy

 

 

zdecydowanie             1     2      3      4      5      6       7                            zdecydowanie

moje polecenie ________________________________                            pomysły dziecka

                                          rozwój

 

14. Czy wolisz w kontakcie z Natalią utrzymywać dystans, czy bliskość? Zaznacz na skali .

 

Raczej dystans            1     2      3      4      5      6       7                            raczej bliskość

________________________________

                            Kontakty

 

 

15. Czy cieszysz się i martwisz razem z Natalią Jego (jej) sprawami ?

 

 

zawsze                                        1     2      3      4      5      6       7                            nigdy

   ________________________________

                                                       

 

16. Czy Natalia powinien(nna)  dawać sobie radę ze swoimi sprawami sam(a), czy też ma prawo oczekiwać Twojej pomocy?

 

Powinien(a) zawsze               1     2      3      4      5      6       7                            ma prawo zawsze

Radzić sobie sam(a)   ____________________________                            oczekiwać mojej

                                                                                                                              pomocy


17. Czy kierujesz się tym, czego Natalia oczekuje od Ciebie w różnych sytuacjach życiowych?

 

Zawsze                             1     2      3      4      5      6       7                                 nigdy

                           

 

18. Czy jako człowiekowi dorosłemu i dojrzałemu więcej Ci wolno niż Natalii we wzajemnych kontaktach, gdy jesteś jego(jej) wychowawcą ?

 

Zdecydowanie               1     2      3      4      5      6       7                   zdecydowanie

Tak                            nie

 

19. Czy słabościom i niedostatkom Natalii przeciwstawiasz swoje walory, osiągnięcia, doświadczenia, aby dać mu (jej) przykład , że można być lepszym, niż on(a) jest?

 

Bardzo często               1     2      3      4      5      6       7                   nigdy

 

20. Czy tłumaczysz (uzasadniasz) Natalia Twoje zakazy i nakazy swoim zmęczeniem, smutkiem, złym samopoczuciem i kłopotami?

 

Bardzo często               1     2      3      4      5      6       7                   nigdy

 

21. Czy okazujesz Natalii, że się na niego (nią) obraziłeś?

 

Bardzo często              1     2      3      4      5      6       7                   nigdy

 

22. W wychowaniu Natalia.jest wiele spraw, wobec których jesteś bezradny:

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin