KOSZYKÓWKA
Temat lekcji: Doskonalenie chwytów i podań
Klasa:
Czas: 45 min
Liczba ćw:
Cel poznawczy: Poznanie nowej formy ćwiczeń
Cel kształtujący: Kształtowanie chwytów i podań
Cel wychowawczy: Współpraca w grupach i z partnerem
Metoda: Poglądowa, analityczno-syntetyczna
Przybory: Piłki do mini koszykówki
lp
Tok lekcji
Opis ćw. Lub zabawy
Czas i ilość Powt.
Graficzny obraz ruchu
Uwagi metodyczne
I
Część wstępna:
- zbiórka
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- podanie tematu lekcji- zadania
- zabawa ożywiająca
„Berek koszykarski”
Wybieramy berka. Kilka osób otrzymuje piłkę. Berek może złapać tylko osobę bez piłki. Zawodnicy podają sobie piłkę, aby nie zostać złapanym przez berka.
5 min
N
Xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji.
II A
Część główna:
-RR
-NN
-RR/NN
-TT w płaszczyźnie strzałkowej
-TT w płaszczyźnie czołowej
-TT w płaszczyźnie złożonej
-ćw mm grzbietu
-ćw mm brzucha
-podskoki
-przebieżki
-wieloskoki
Ćwiczenia techniczne bez piłki
W truchcie:
-podrzucanie piłki do góry i łapanie.
-podrzut piłki do góry, klaśnięcie i chwyt
-podrzut piłki do góry, obrót i chwyt
-krążenia ramion z piłką trzymaną w drugiej ręce
-przerzucanie piłki z ręki do ręki nad głową
- w siadzie płaskim przetaczanie piłki dookoła ciała.
- dobieg do poszczególnych linii boiska i powrót
15-20 min
Pamiętamy o dokładnym rozgrzaniu obręczy kończyny górnej.
II B
Ćwiczenia techniczne z piłką
Gra szkolna
Pary stoją naprzeciwko siebie i w truchcie podania piłki:
-oburącz prawą i lewą ręką
- oburącz sprzed klatki piersiowej
- kozłem
- znad głowy
Mini koszykówka
20 min
Zwrócenie uwagi na to, aby podania były przekazywane zna dobieg.
Część końcowa:
Ćwiczenia rozluźniające.
Marsz dookoła sali: na 1 wysokie podniesienie rąk z głębokim oddechem na 2 głęboki wydech z opuszczeniem rąk.
2 min
Zbiórka, podsumowanie zajęć, zebranie sprzętu, pożegnanie
1 min
x x x x x x x x
Po podsumowaniu zajęć wyznaczam dzieci do zebrania sprzętu, żegnam się.
2
mariuszmp