Temat: Nauka prowadzenia piłki prostym podbiciem, zewnętrzną i wewnętrzną częścią stopy.
Cele główne lekcji:
1. Umiejętności: nauka prowadzenia piłki
2. Motoryczność: rozwijanie cech motorycznych poprzez ćwiczenia specjalistyczne, siła
3. Wiadomości: Jak zdobywamy siłę, w jaki sposób i przez jakie ćwiczenia?
4. Akcent wychowawczy : współpraca w grupie, przestrzeganie zasad BHP, dyscyplina
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min.
Klasa:
Przybory i przyrządy: piłki nożne, szarfy
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno - metodyczne
1. Zbiórka podanie tematu lekcji.
2. Powitanie sportowe i sprawdzenie obecności.
3. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
4. Podanie tematu lekcji.
5. Pogadanka na temat „jak zdobyć siłę”?
1. Zabawa ożywiająca „Berek w parach”
2. Gra w łapki w podporze przodem.
3. Walka kogutów w przysiadzie.
4. U. stoją tyłem do siebie, trzymają się za RR i wykonują skłony T z pogłębieniem.
5. U. stoją twarzą do siebie trzymając N partnera i R, wzajemnie wykonują przysiad na jednej nodze.
6. Siad rozkroczny w parach, u. wykonują skłon T w przód naprzemiennie.
7. U. stoją naprzeciwko siebie i pchają piłkę głową omijając partnera i wracając na swoje miejsce. Zmiana.
8. J.w. marsz w podporze tyłem z piłką na brzuchu.
9. Zwis na drabinkach, osoby trzymają piłki między kostkami i ruchem bioder i NN podaje piłkę do partnera, zmiana.
10. Przeskoki przez partnera, który jest w siadzie klęcznym.
11. Zab. „Kałuża” – w 6-cio osobowych zespołach u. stoją na obwodzie koła ograniczonego szarfami, próbują nawzajem wepchnąć się do środka, trzymając się za ręce. Wygrywa os. która najmniejszą ilość razy wpadła do kałuży.
3 min
15 min
W dwuszeregu.
Rozgrzewka w parach.
N-el rozdaje piłki.
4. Część główna, realizacja zad. głównego
5. Ćwiczenia uspakajające.
6. Czynności organizacyjno- porządkowe.
7.Nastawienie do aktywności pozalekcyjnej.
1. Żonglerka piłki w dowolny sposób: udem, stopą, głową.
2. I stacja. Bieg slalomem z piłką lekarską w RR, prowadząc przed sobą piłkę prostym podbiciem, zewnętrzną częścią stopy i wewnętrzną częścią stopy.
3. II stacja. U stoją na obwodzie kwadratu, podają lub prowadzą do siebie piłkę lekarską (1kg). Osoba dodatkowa próbuje przechwycić piłkę.
4. III stacja. W odległości 5 m. ustawiony jest pachołek. Zadaniem U. jest poprzez kopnięcie zewnętrzną lub wewnętrzną częścią stopy przewrócenie pachołka. Zespoły liczą ile razy przewróciły pachołek.
5. IV stacja. Ustawiona ławeczka pod kątem do drabinek, u. trzymają piłkę między kostkami i podciągają się na ławeczkach.
6. V stacja. U. stoją na linii, skąd zaczynają prowadzenie prostym podbiciem -–dookoła pachołka, omijając jeszcze dwa ósemką i podanie do partnera, bieg na koniec rzędu.
7. Zabawa drużynowa. Rzucamy z trzech pozycji: lewego, prawego skrzydła i z linii rzutów wolnych. Z każdej pozycji drużyna ma wykonać 5 rzutów celnych. Wygrywa drużyna, która pierwsza skończy zadanie.
1. Zabawa uspakajająca „Kto zmienił miejsce”.
1. Omówienie zajęć.
2. Omówienie błędów i pochwała.
3. Zebranie sprzętu i pożegnanie grupy.
4. Zachęcenie do ćwiczeń samodzielnych w wolnym czasie
20 min.
1 min
2 min
Nauczyciel pokazuje technikę wykonania prowadzenia piłki prostym podbiciem, wewn. i zewn. częścią stopy.
Każda grupa ćwiczy na swoim stanowisku, na sygnał zmiana stacji.
Staramy się poprawnie wykonać zadania.
N-el koryguje błędy.
5 drużyn
Korekcja n-la.
U. siedzą w siadzie skrzyżnym.
mariuszmp