Temat: Nauka rzutu do kosza z dwutaktu.
Cele główne lekcji:
1. Umiejętności: nauka rzutu po kozłowaniu
2. Motoryczność: rozwijanie cech motorycznych poprzez ćwiczenia specjalistyczne, szybkość, zwinność
3. Wiadomości: błąd kroków i podwójnego kozłowania
4. Akcent wychowawczy : współpraca w zespole, dyscyplina
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min.
Klasa:
Przybory i przyrządy: piłki koszykowe, pachołki
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno - metodyczne
1. Zbiórka podanie tematu lekcji.
2. Powitanie sportowe i sprawdzenie obecności.
3. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
4. Podanie tematu lekcji.
5. Omówienie prawidłowej techniki rzutu z dwutaktu, wdrażanie do przepisów. Pokaz
1. Zabawa ożywiająca „Berek inicjator”
2. Bieg dookoła sali z kozłowaniem piłki, RP, RL, naprzemiennie.
3. W biegu RR w przodzie z piłką dotykamy kolanami piłkę.
4. Podrzut piłki w biegu oburącz nad głową.
5. Podrzut piłki przysiad i w wyskoku chwyt piłki w jak najwyższym punkcie.
6. Toczenie piłki po podłodze raz RP, raz RL.
7. W biegu przekazywanie piłki RP do RL pod unoszonymi NN, zmiana z RL do RP.
8. Piłka w RR, RR w przodzie, przeplatanka bokiem (zmiana kierunku).
9. J.W. krokiem odstawno - dostawnym twarzą i tyłem do środka sali.
10. Marsz w przysiadzie z niskim kozłowaniem.
11. Pajacyki koszykarskie (podskoki z piłką w RR)
12. W pozycji stojąc toczenie piłki dookoła NN.
13. Odbicie piłki o parkiet i przejście pod piłką po kolejnym koźle.
14. Przeskoki przez piłkę.
3 min
15 min
W dwuszeregu.
Każda osoba posiada piłkę, wszyscy poruszają się z piłką jak berek.
U. ustawieni w rozsypce.
Złożenie piłek do magazynu.
4. Część główna, realizacja zad. głównego
5. Ćwiczenia uspakajające.
6. Czynności organizacyjno- porządkowe.
7.Nastawienie do aktywności pozalekcyjnej.
1. Nauczyciel opisuje i pokazuje technikę wykonania rzutu z dwutaktu.
2. Ustawienie naprzeciwko siebie, 1 rząd wzdłuż linii bocznej 2-3 m. od drugiego rzędu. U. wykonują pracę RR w miejscu.
3. Stojąc na linii końcowej w szeregu ćwiczący wykonują dwutakt z miejsca z przeniesieniem ręki.
4. To samo ćwiczenie z przeniesieniem ręki w górę.
5. J.w. u. ćwiczenie wykonują po jednym koźle, potem po dwóch.
6. Jedna osoba wykonuje siad rozkroczny, druga osoba wykonuje przeskok przez NN partnera, drugi krótki skok i przeniesienie RR.
7. To samo ćwiczenie wykonujemy z wyrzutem piłki.
8. Zawodnicy ustawieni z prawej strony kosza w odl. 3-4 m. Dwa kozły poprzedzają dwutakt i rzut na kosz.
9. Rzut po kozłowaniu od połowy sali.
10. Rzut do kosza po kozłowaniu przez całe boisko.
11. Gra „Do pięciu podań”
1. Marsz dookoła sali wykonując wdechy i wydechy ze wznosem RR.
1. Omówienie zajęć.
2. Omówienie błędów i pochwała.
3. Zebranie sprzętu i pożegnanie.
4. Zachęcenie do ćwiczeń samodzielnych w wolnym czasie
20 min.
1 min
2 min
Zwracamy uwagę na pracę ręki do rzutu oraz odpowiednią pracę NN.
Ćwiczący dobierają się w pary.
Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.
Staramy się poprawnie wykonać zadania.
U. siedzą w siadzie skrzyżnym.
mariuszmp